Ki lop meg kit?

2014.06.02. 10:15

Flickr-MReece.jpgKedves közeli ismerősöm felháborodottan fogadta a hírt, hogy az Ózd környéki cigányok "lopják" a vizet az ingyenes közkutakból, és magától érthetődően támogatta az önkormányzatot abban, hogy elzárja és korlátozza a vízhozzáférést a cigánytelepeken, a hőségriadó közben. Ugyanez az ismerősöm éveken keresztül egy ugyanilyen kék közkútból vezette éjszakánként a vizet a medencéjébe.

A kérdésünk: miként meccselik le ezek az emberek a fejükben, hogy a saját lopásukat észre se veszik, de a szegényeket tolvajokként gyűlölik? 

Vay Márton írása.

Fotó: Flickr/ MReece

Az új kormányzat tevékenységének egyik sarkalatos elemét jelentik azok az intézkedések, melyek túlnyomórészt az „uborkalopások”, a „megélhetési bűnözés” visszaszorítását célozzák. Már húszezer forint értékhatár alatt is el lehet zárni valakit. És zárnak is, az új szabályzás életbe lépése után nem sokkal 2-3 ezer forintos bizsu brahiból való ellopásáért három 15 éves lányt vitt be a rendőrség például a rendőrség a fogdába majd szállított át sokkos állapotban a Fővárosi Büntetés-végrehajtási Intézetbe. Az egyiket pszichológusnak kellett végül összelapátolnia. A szigort Pintér Sándor nem túlzottnak érezte, hanem úgy nyilatkozott: több ilyen esetre kell a jövőben számítani. Világos, hogy az új szigort nem a hülye diákcsínyekkel elkövető kamaszok ellen találták ki: a törvényjavaslat indoklása szerint főleg a kistelepülésen élőket sújtó tulajdon elleni szabálysértések felderítetlenül maradása miatt vezették be. Ezt, ha a lopások áldozatainak helyébe képzeljük magunkat, elég érthetőnek kell tartani.

Most egy kicsit azokkal foglalkoznánk, akik a Nemzeti Szigor Rendszerének támogatói, akik ágyéktáji bizsergéssel gondolják: meg kell tanítani a rendre az aljanépséget.

Az aljanép fegyelmezése mindig is népszerű gondolat volt. Ennek egyik oka teljesen sablonos: akik felül vannak, mindig is szerettek keménykedni az alul lévőkkel. A másik oka logikus erkölcsi alapokon nyugszik: a falu szélén kifosztott sufnik, éjjel leszedett veteményesekért büntetés jár, melynek célja az elrettentés kell, hogy legyen.

Csakhogy akik nagyon helyeslik az új szigort (mely nyilvánvalóan a szegényeket, „piti tolvajokat” sújtja), a legtermészetesebben lopják meg a közt, nap mint nap. Természetesen jóval, messze jóval a pár ezer forintos értékhatár fölött. Ezt hívják be nem jelentett munkaviszonynak, megbízási szerződésnek, ügyes könyvelésnek, adóelkerülésnek, „számla nélküli olcsóbbnak”, adócsalásnak.

Természetesen pontosan tisztában vagyok azzal, hogy az adórendszer nagy gonddal úgy van megalkotva, hogy fehér holló legyen, aki minden közterhet becsülettel megfizet. Nehezen is lehetne elítélni azt, aki azért csal adót, mert különben nem tudná a gyerekét befizetni osztálykirándulásra, nem tudná megcsináltatni a fogait és egész nyáron a panelben főne. Vagyis aki az alapvető szükségletek ellátásához lop ilyenformán. Azonban az emberek nagy része azért csal adót, mert úgy érzi, új autót, mobilt, laposképernyős tévét érdemel, lemarad valamiről, ha nem költ sok pénzt, ha nem mutatja a környezetének, hogy ő vitte valamire. Vagyis luxuskiadások miatt lopja meg a közt.

Ehhez is lehet megértően állni, hiszen gyarló az ember. Az azonban, hogy akik nem egzisztenciális kényszerből rutinszerű természetességgel, bűntudat nélkül lopják meg a közt, magas erkölcsi lóról várják el a kemény fellépést azokkal szemben, akik a szegénységük elviselhetőbbé tételéért lopnak, az már nagyon nincs rendben.

Nem csak azért, mert álszentség, szemforgatás, létrontás, hanem azért is, mert a nyomorgó tömegek helyzetén nem a keménykedéssel lehet változtatni. Ahhoz, hogy a nyomorban élőknek legyen más választása, mint a segélyen tengődés, ahhoz másra van szükség: buszra, amivel be lehet járni a falvakból, óvodára, ahol ott lehet hagyni a gyereket, iskolára, ahol a gyerek többre viheti mint a szülei, átképzésekre, ahol a rendszerváltás óta munkanélküli tömegek valami piacképes tudást szerezhetnek. És persze annak az 1,2 millió munkahelynek a visszaállítására, ami megszűnt a szocializmus alatt működő nagyvállalatok felszámolásakor, és ahol pont azokat a képzetlen tömegeket foglalkoztatták, akikkel most annyi gond van. Nem is lehetett volna akkor a cigányok élősködésével kampányolni, hiszen volt hol, ezért dolgoztak. Most meg nincs hol: 1,2 millió munkahellyel kevesebb van.

Amíg nem adottak az eszközök a nyomorban élők felemelkedéséhez, addig nem lesz értelme a kisértékű lopások szigorúbb büntetésének. De mi szükséges ehhez? Mi kell ahhoz, hogy az állam teljesítse a szegények iránti kötelességét?

Pénz. Aminek két feltétele van: az egyik az, hogy akik nem fizetnek adót, azok fizessenek, a másik pedig, hogy az állam kevesebbet lopjon. Kevesebb Simicska. Egyik se tűnik könnyűnek, de az előbbi bizonyosan jóval közvetlenebb felelősségünk.

Amíg a polgárság adót csal, addig nincs semmi csodálkoznivaló abban, hogy az állam – pénz híján- nem teremt esélyt az önellátásra a szegénységbe szakadtaknak. És nincs semmi elítélhető abban, hogy a nélkülöző és ezerszer megalázott milliók között vannak, akik lopnak. Figyelem: gondolatmenetünkben nem ők az elsők, akik lopnak, de ők az elsők, akik mögött a valódi egzisztenciális kényszer mentsége áll.

Ahhoz, hogy ez a hosszú folyamat megváltozzék, még nagyon sok mindennek kell történnie. Egy dolgot biztosan már most is tehetünk: nem teszünk úgy, mint ha a nélkülözők leszakadt tömegéhez semmi közünk nem lenne, mintha helyzetükben a társadalom jobb helyre született felének nem lenne felelőssége.

Mintha akik ellen az újhullámos keménykedő szabályok szólnak, azok nem volnának az általunk fenntartott és kialakított rendszer áldozatai.

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr306240148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pinyakolada 2014.06.02. 14:18:09

No, de most komolyan. A cikkben említett 15 évest tényleg sajnálni kéne, mert 15 évesen lopott? Tehát azt nem tudta, hogy azt nem szabad? Netán a szülők is azzal foglalkoznak, hogy brahiból kenyeret meg tejet lopnak és a gyerek meg azt látja? Nem vágom, miért is kéne szegénynek pszichológushoz járni, talán mert a rendőrök egy törvény által büntetendő dolgot dologért megbüntették?
Nem mellesleg, amíg nekem dolgozni kell a tiszta vízért is, tényleg ne járjon senkinek ingyen, hőségriadó ide vagy oda. Én vastagon megfizetem, hogy vizem legyen. Nekem is volt melegem nyáron, én is voltam szomjas, de kifizettem amit használtam.

♔batyu♔ 2014.06.02. 14:29:33

Már megint cigánymosdatás.

Az úszómedence feltöltése artézi kútból is lopás, nem tudom honnan szedted, hogy azt senki nem tartja lopásnak.

Ez pedig valahol jellemző, hogy mivel a liberális "hivatalból" nem különböztetheti meg a cigányokat, morálisan azonosnak ítéli meg a víz ellopását azzal, aki a medencéjét tölti. Pedig nem azonos. Ráadásul épp fordítva van, az átlagember NEM tartja lopásnak, ha a csóró cigány vagy szegény) család rájár az artézi kútra, azt tartja bűnnek, ha pld. kitámasztja a kart és bevezetik maguknak a vizet.

Az átlagember viszont LOP az artézi kútból már akkor is, ha van vezetékes vize, de onnan hordja pld. mosogatáshoz.

A sok ostoba liberális maszlag helyett azt kellett volna elérni, hogy x jövedelem alatt ingyen járjon X mennyiségű víz és X mennyiségű áram és gáz. Utóbbiak pld. kártyán és néhány feltételért cserében. Nem pedig 50 IQ-jú embereknek odanyomni 50.000 Ft-ot, hogy ez a tiétek, a lopásokat 20.000 ft értékhatárig pedig elnézzük.

Egyébként a fiatalok meghurcolása a libsiknek köszönhető. Régebben ha valaki a közértből lopott az egyik nyaklevest a rendőrtől kapta, a másikat az apjától, vagy az anyjától és el volt rendezve.

A libsik hatására azonban ma már nem nyakleves van, hanem feljelentés. Mindenki feljelent, mert ha megveri ő szorul, ha pedig hagyja, előbb - utóbb a házát is lebontják, mint jó pár faluban ez mindennapos.

A feljelentés a delikvens számára számára semmit nem jelent. Aláír egy papírt és mehet amerre lát. Semmilyen bántódása nem esett. Fel sem fogja, hogy kapott mondjuk fél év felfüggesztettet. 2 nap múlva újból lop és 14 évesen meg is van a priusza.

Persze a libsi is rájött arra, hogy valójában azokkal baszott ki akiken segíteni akart és jönnek a cigány mosdatások.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.02. 14:33:27

A 'megélhetési bünözés' fogalmát az SZDSZ találta ki, minden idők egyik legkártékonyabb magyarellenes pártja.

Már a kukában van, de szellemi örökösei még küzdenek ezerrel.

'Kedves közeli ismerősöm felháborodottan fogadta a hírt, hogy az Ózd környéki cigányok lopják a vizet az ingyenes közkutakból, és magától érthetődően támogatta az önkormányzatot abban, hogy elzárja és korlátozza a vízhozzáférést a cigánytelepeken, a hőségriadó közben. Ugyanez az ismerősöm éveken keresztül egy ugyanilyen kék közkútból vezette éjszakánként a vizet a medencéjébe.'

- Embert barátjáról. Amúgy el is hiszem a sztorit, mert SZDSZ blogon volt leírva.

232323 2014.06.02. 14:38:46

Nem olvastam el a cikket, csak az ízelítőt.

A lopás lopás. Máséhoz nem nyúlunk, ha mégis, akkor csapjuk le először a kezét. Másodjára pedig, mivel kéznélkül totál értéktelen a társadalom számára az ember mondjuk rögtön végezzük ki.

Nincs mentség a lopásra. Magyarázat van.
A kettőt nem keverjük.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.02. 14:40:19

Az adócsalást keverni a lopással eléggé demagóg valami.

Szelid sunmalac 2014.06.02. 14:42:17

@Pinyakolada: Jajj, te artatlan szenteletu, te! A ket csaj bizony jol szitualt volt, te meg soha nem voltal se gyerek, se kamasz, ha voltal, akkor meg mar Terezanyat meghazudtolo modon jobbitottad a vilag sorsat. Lefosom a bokam.
No de attol, mert te meg nem csinaltal hulyeseget fiatalkorodban, attol meg nem lesz automatikusan koztorvenyes egy 15 eves gyerek (igen, barmilyen fura, 15 evesen meg gyerek, akarmekkorak a mellei) mert ellopott valami szart. Sot! Elarulom, ha cseresznyet szednek nyaron a gyerekek, olyan farol, ami nem az o telkukon all, akkor is lopnak. Azok is koztorvenyesek, nem? Csukjuk le oket! Ok mar csak karara lennenek a tarsadalomnak a tovabbiakban.
Most legszivesebben lekopnelek, de nincs kedvem tisztogatni a monitort.

burakefendi 2014.06.02. 14:53:51

A lopás akkor lopás, ha a tulajt ez zavarja. Márpedig az állami lopás nem igazán zavarja a tulajt, a magyar embereket, csak csóváljuk a fejünket. Majd ha dühös emberek rángatják ki az audijából a korrupt államtitkárt, akkor másképp fog szocializálódni a közpénzeket felügyelő társaság is...

♔batyu♔ 2014.06.02. 14:57:47

A liberalizmus kártételének tipikus esete ez a történet: Röviden, a jogszabályokat értelmezni képtelen rendőri vezetők a bűnt védik csak azért, mert az elkövető cigány és ekkor egészen biztosan nem lehet ebből baja, nem támad rá az Index, stb.

hunhir.info/index.php?pid=hirek&id=75683

Sárga Király 2014.06.02. 14:58:11

@maxval a gondolkodó birca: Mer' ha elsikkasztasz kétmilliót, az nem lopás, hanem bravúr?

zizi77 2014.06.02. 14:59:57

Jó ez a megélhetési bűnözés!
Falun általában olyanoktól lopnak, akik semmivel nincsenek jobb helyzetben, mint az elkövető, csak szorgalmasabbak max. Van aki megtermeli, van aki meg betakarítja. Mindkettő szegény. Akkor miért is sajnáljam az elkövetőt?
Egyébként érdekes, hogy nekem gyerekként se jutott eszembe lopni. Igaz én most is "hülye" becsületes vagyok.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.02. 15:03:39

@zizi77: 'Falun általában olyanoktól lopnak, akik semmivel nincsenek jobb helyzetben, mint az elkövető, csak szorgalmasabbak max. Van aki megtermeli, van aki meg betakarítja.'

Na ja, csak az egyik jellemzően jobbra, a másik balra szavaz mint a blogger koma!

Nem lehet lopnyi, tiszta Holokauszt bmeg!

Mehehehe

♔batyu♔ 2014.06.02. 15:11:50

@Bambano: nagyon nagy támogatója vagyok annak, hogy a Rózsadombon szociális lakásokat alakítsanak ki szegény cigánycsaládok részére.

Természetesen nem putri, hanem jól elosztva az egyéb épületek között.

Exploiter 2014.06.02. 15:15:01

Az országos jobbra tolódásban az az egyetlen pozitívum, hogy nem kell attól félni, hogy az ilyen hülyeséget valaki megint komolyan veszi odafent.

geir (törölt) 2014.06.02. 15:15:53

jáj.. nettó marhaság az egész, tele csúsztatással.

@Bambano: +1.

Sárga Király 2014.06.02. 15:16:15

A probléma ott van, hogy amíg a hangos többség egyetért a tettleges lopás büntetésével, az egész országot átható adócsalásra és korrupcióra szarik mindenki, mert vagy maga is benne van/ vagy azt hiszi, hogy egy fehérgallérost nem lehet utolérni. Évi 8 ezer milliárdot szivattyúznak ki a költségvetésből, de oda se neki, csak vágják le a kezét a cseresznyelopó purdénak.

A felfelé bégetünk - lefelé rúgunk olyan mélyen ivódott bele a magyar mentalitásba, hogy azt évszázadok alatt is nehéz lenne kiirtani.

De nem is kell lopás - elég, ha egy helyen mobil korláttal beszűkítik egy járda forgalmát. Kurva nagy torlódás lesz, és mindenki a mellette furakodót utálja majd, miközben csak arrébb kellene tenniük a nyamvadt korlátelemet. De az túl nagy merészség lenne.

Exploiter 2014.06.02. 15:18:26

@Sárga Király:

"azt hiszi, hogy egy fehérgallérost nem lehet utolérni"

Szerinted lehet...?

Sárga Király 2014.06.02. 15:21:12

@Exploiter: Igen, amikor kiszáll a kocsijából.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.02. 15:24:00

@Sárga Király: @Exploiter:

'egész országot átható adócsalásra és korrupcióra szarik mindenki, mert vagy maga is benne van/ vagy azt hiszi, hogy egy fehérgallérost nem lehet utolérni.'

- nem mind1 hogy lopás közben a gazdaság tönkremegy vagy helyreáll

- a korrupció jó oldala, hogy a kisemberek is részesülnek belőle (szla nélkül megy minden)

'Évi 8 ezer milliárdot szivattyúznak ki a költségvetésből, de oda se neki'

- nem 18at? Mer én is tudok nagyot írni..:)de mint mondottam volt nem az a lényeg mennyit lopnak, hanem hogy ez milyen kárt okoz, és kinek!

Netuddki. 2014.06.02. 15:37:04

Ó, a tolvajok a leghangosabbak amikor a másik lop és nem ők. Ez jusson mindig eszedbe amikor a fideszesek valamin nagyon felháborodnak!

A lányokat meg nagyon jól tették, hogy megfingatták. Ha ők maguk nem is tanultak belőle legalább a környezetükben lévők talán igen.

Netuddki. 2014.06.02. 15:38:42

@Tiszteltetem Brüsszelet: A magyar adórendszer gyakorlatilag a csaláson és az adóelkerülésen alapszik. Többek között ezért ilyen magasak az adók...

egysmás 2014.06.02. 15:40:04

Én fizessek adót, hogy az állam méltóztasson ne lopni?

Hát te hülye vagy!

Gera 2014.06.02. 15:40:41

Sokadik írás, ami összemossa a szegényeket és a tolvaj gazembereket, ami természetesen roppantul sértő az előbbiekre nézve. Nem, nem következik a szegénységből a lopás. Minden nagyszülőm szegény volt és szerintem soha életükben nem loptak semmit, csak dolgoztak reggeltől estig, hogy a gyerekeiknek már kevesebbet kelljen.

Nem a gazdagok gyűlölik a szegényeket, hanem a tisztességes emberek a szemét aljanépet. Aki a medencéjébe lopta a vizet, az természetesen az utóbbi kategóriát erősíti, így véleménye nem mérvadó egyébként.

Az adócsalás nem lopás bizonyos szintig egy olyan rendszerben, ahol az állam gyakorlatilag rákényszerít, mert eltűri és ezzel adócsalókkal kényszerít versenyre. Amíg nem a direkt károkozás és harácsolás a cél, hanem a felszínen maradás, addig itt és most én nem tartom bűnnek. Nyilvánvaló asszem, hogy nem a nagy összegű áfacsalásokról és hasonlókról beszélek, hanem a saját magad által a saját tőkédből kemény munkával szerzett jövedelmed utáni adózás "optimalizálásáról". Nehezen lehetne ezt lopásnak tekinteni.

Gera 2014.06.02. 15:43:38

Ja és még annyit, hogy ez az aljanép elsősorban a szegények életét teszi napi szinten pokollá, nem a jómódúakét, mi nemigen kényszerülünk egy közegbe velük és védekezni is jobban tudunk ellenük. Emiatt külön gratulálok a poszthoz...

cenzuratroll bosszanto 2014.06.02. 15:44:26

Nem. A lopás csak akkor lopás ha szegény, vagy maszopos követi el. Ha fideszes lop, az a kétharmad szerint jó cselekedet.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.06.02. 15:45:18

@burakefendi:

Én nem is értem, miért nem szervez az MSZP a szimpatizánsaiból tömegtüntetést az intézményesített lopás meg korrupció ellen.

Pedig vihetnék a molinót a menet elején, akik a kisebb-nagyobb egykor állami cégeket előbb bagóért felvásárolták, majd a vagyonát elherdálták, a "szerzett" pénzt meg kézen-közön eltüntették.

Baaah 2014.06.02. 15:46:08

Még egy enyhe csúsztatás, ha nem helyesled, hogy lopnak tőled, akkor adókerülő vagy és pont. Nem szoktam hülyézni de most megtenném :)

cenzuratroll bosszanto 2014.06.02. 15:46:13

@maxval a gondolkodó birca:

Nem észrevenni, hogy az adócsalás is lopás pedig hülyeségre vall.

Bruteman 2014.06.02. 15:48:35

Nemigen tudom hova tenni ezt az írást én sem. A fő mondanivaló érthető számomra, és nagyjából egyet is értek, csak az írás logikája recseg számomra. Pl. az emberek nagy része nem csak azért csal adót, mert így lesz plazmatévéje, még ha végeredményként ez is látszik belőle, hanem azért, mert az utóbbi 50-60 év teljes politikai ténykedése nyomán ez a fajta viselkedés legitimmé vált. Azért lopunk, ...
1. hogy ne más lopja el,
2. mert látjuk, hogy szabad.

A társadalom peremén élőkkel szembeni keménykedés pedig (szerintem) nem egy alapvető uralmi attitűdből fakad, hiszen hol érdekelné Pintért, vagy akárkit, hogy kinek lopják el az uborkáját a világvégén, ahol ő sosem fog járni, még ha megvan is hozzá terepjárója. Inkább úgy érzem, hogy remek populista terep a tyúklopások áldozataival szemben, tehát hozzásegítheti az uralmi réteget a legjobb pozíciók birtoklásához. Ez nagyjából a Jobbik sikersztorijának is a lelke - na de mi lesz, ha majd tenni is kell valamit. Akkor majd ők IS szembesülnek azokkal a korlátokkal, amiket a politika magának állított fel az említett évtizedekben: mégpedig hogy a zéró hatékonysággal, kontraszelektíven üzemelő állami gazdálkodás anyagi lehetőséget nem teremt a szegénység felemelésére (oktatás, munkahelyteremtés), a posztban körüljárt keménykedés pedig drága és szintén nem segít. Börtönbe zárni 2-3-400 ezer embert? Kiirtani őket? Vagy mi? Vagy gárda jellegű polgárőrség fog masírozni minden kistelepülésen éjszaka, és a megélhetési tolvaj réteg szép lassan éhendöglik? Ki, miből fizetné meg? Azok, akiket védene ez a rendszer? Ez esetben egy másik réteget tartanának el, csak immár legitimálva. Kérdem én, nem mindegy nekik végeredményben?

Na, ezekre nem kapok általában választ, pedig a kérdéseim nem a bűzlő, belülről bomlasztó liberalizmusomból fakadnak, hanem gondolkodásból.

A bevezető sztoriban említett kettős mérce nagyon sarkos. Ez a fajta vakság nagyon remélem, hogy nem általánosítható, igazából nem is hiszem, hogy megtörtént, inkább amolyan bibliai példázatnak tűnik nekem. Az már más tészta, hogy rengeteg ember nem érzi egyenlőnek a saját áfázását, vagy a bujtatott foglalkoztatást a bolti lopással, de nehéz is ilyen kategóriák között hierarchiát felállítani. De a más szemében-szálkát mentalitás egyidős az emberrel, ennek a megváltozása nem lehet cél.

Ami cél lehetne, az a felülről jövő példamutatás, valamint a hosszú távú tervezés, oktatás. Ezeknek pedig nincs mozgástere - aki ebbe belefog, könnyen politikai öngyilkosságot követ el. Hiszen minél lejjebb megyünk a társadalomban, annál égetőbb napi gondokkal kell szembesülni - rezsi, tolvajlás, munkanélküliség.

Már régóta csapdába került a társadalmunk. Az emberek meg azon esnek egymás torkának, hogy ki a következő ciklusban ki húzzon hasznot a nyomorukból.

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.06.02. 15:52:32

@kovi1970: Szerencsére Orbán felezte az SZJA-t, és ígért még egy felezést.

Mer ha a bolsik csináltak vón ilyet, bizony isten rájuk szavazok. De asszem ők inkább a minimálbéres adócsalókat abajgatták.

Laciii 2014.06.02. 16:26:41

@Bruteman:
"a megélhetési tolvaj réteg szép lassan éhendöglik?"
Leszokik a pia, cigi, szerencsejáték hármasról.
Több segélyt kapnak, mint nyugdíjat az akitől lopnak.

Szlovákiai "éhséglázadás" során is cigit meg piát vittek a fosztogatók.

Bruteman 2014.06.02. 16:52:58

@Laciii: Igen, ebben igazad van, van ilyen lehetőség. De a kérdés még mindig adott - hogyan veszed rá őket, és az mennyibe kerül, és kinek?

Bruteman 2014.06.02. 16:53:47

@maxval a gondolkodó birca: Akkor mi az adócsalás, ha nem lopás? Milyen kategóriába illesztenéd?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.02. 17:05:01

@Bruteman:

Lopás - elveszed másét.

Adócsalás - nem tartasz be egy jogszabályt.

Narancskommunista (törölt) 2014.06.02. 17:15:55

@Szelid sunmalac:
Érdekes, én nem loptam gyerekkoromban, lehet, hogy nálatok ez normális, de nálam ez kimaradt.

Laciii 2014.06.02. 17:17:11

@Bruteman:
Vegyük komolyan, hogy a magántulajdon az magántulajdon.
Az elhíresült áram az uborka körül, permetező a borban ... ez mind elkeseredett próbálkozás volt, ahol a védekezőket meghurcolták, ezt nem kéne.

Az érdi eset ahol a "megélhetési" karddal támadt a rendőrre, a rendőr meg nem is próbálta használni a fegyvert, mert zsigerileg kinevelték belőlük.
Csak hagyni kéne nekik végezni a dolgukat.

Pusztán jogilag sok minden megoldható lenne, de a rendőrségre is lehetne bőven többet költeni, hosszú távon megtérülne.

Narancskommunista (törölt) 2014.06.02. 17:19:44

Egyébként az alapgondolattal, amit megfogalmazott a posztoló, egyetértek, mármint azzal, hogy ne pofázzon az, aki a medencéjét tölti a közkútból, hogy a nála csóróbbak is azt használják, meg általában ne pofázzon cigánybűnözésről az, aki maga is lop.

A másik részével viszont nem, az szegénység nem ad felmentést a lopás alól, ahogy a kis érték sem. Jogos, hogy a kis értékű lopást is komolyan lehet büntetni.

Bruteman 2014.06.02. 17:20:50

@maxval a gondolkodó birca: Hát, amit mondasz, az giga-LOL kategória.

Az adócsalás a társadalmi közös tulajdon megkárosítása. Nem csak egy jogszabály megszegése. Vedd úgy, hogy a házad elől lopta el a betont az adócsaló.

no_successful2 2014.06.02. 17:21:00

@♔batyu♔:
"nagyon nagy támogatója vagyok annak, hogy a Rózsadombon szociális lakásokat alakítsanak ki szegény cigánycsaládok részére."

Dob utca környéke sem rossz hely, arra nagyon sok toleráns ember él, akik tudnák segíteni a cigányok integrációját.

Narancskommunista (törölt) 2014.06.02. 17:21:08

@maxval a gondolkodó birca:
Adócsalásnál gyakorlatilag minden nem adócsaló állampolgártól lopsz.

A szocializmus hitette el az emberekkel, hogy a közösből korlátlanul lopni lehet, mert az más, mint ha a szomszédtól lopnál. Pedig nem!

Exploiter 2014.06.02. 17:42:39

@Narancskommunista:

Pedig de.
Három részből áll a dolog, egyrészt ha Kolompár lop tízezret a közösből, az emberenként kimutathatatlan összeg. Ha a szomszéd nénitől, az lehet, hogy éhen hal miatta.

A másik az, hogy az adókerülés nem opcionális itthon, hanem az üzleti modell alapvető része, nem megkerülhető, csak a mértéke változik egyénenként.

A harmadik pedig az, hogy amíg az egyén - jogosan - úgy érzi, hogy nem a ház elől lopja a betont, hanem a stadion / híd /autópálya építőtől a profitot, vagy a Kolompártól a segélyt, addig nem is fogja ezt nagyon szégyellni.

Egyéb kérdés?

egysmás 2014.06.02. 17:48:09

Szánalmas azt látni, hogy azon megy a harcimarci, hogy lopni most mi, meg adót csalni az mi.

A helyzet az, hogy NINCS MUNKA!

Az emberek problémája pedig az, hogy nem tudnak megélni.

Ezen nem segít az, ha szigorúan büntetjük a lopást de közben nincs alternatíva a megélhetésre.

Azt mondja a poszt írója, hogy buszjáratot kell szervezni, meg ilyesmi.
HÁT A NAGY LÓFASZT!
A busz kurvára drága, olyan fizetést pedig, ami miatt megéri elmenni dolgozni, még ha kap is munkát a delikvens nem fognak adni neki.

Az is hülyeség munkát kell adni az embereknek!
Ez azért hülyeség, mert nincs mit csinálni.
Semmi olyan dolog nincs, ami miatt fizetnének és nincs megcsinálva.

Paradigmaváltás kell.

no_successful2 2014.06.02. 17:49:41

"Ahhoz, hogy a nyomorban élőknek legyen más választása, mint a segélyen tengődés, ahhoz másra van szükség: buszra, amivel be lehet járni a falvakból, óvodára, ahol ott lehet hagyni a gyereket, iskolára, ahol a gyerek többre viheti mint a szülei, átképzésekre, ahol a rendszerváltás óta munkanélküli tömegek valami piacképes tudást szerezhetnek."

A rendszerváltásig (és persze azóta is) ezer féle módon támogatják őket.
Több kísérlet is volt az integrációjuk segítésére.
A helyzet az, hogy van pl. busz, amivel a gyerekeket behordják óvodába képzeld.
Volt is egy sztorim, ha nem velem történik, nem hiszem el. Mentem a kislányomért oviba, amikor beértem a főfolyosóba, a cigány gyerekeket éppen cuccoltatták, hogy viszik haza (a busszal amit hiányolsz). Kérdezi egy kiscsoportos a nagycsoportos tesójától ma (érted? ma) mit lopunk? A nagyobbik, persze zavarba jön, (vágja, hogy nekem is van fülem) azt mondja a tesónak nem lopunk.
14-15 évesen elkezdik a szülést, aztán tolják ezerrel.
Ja, itt csatolnék be egy megjegyzést, az egyik cikkre reagálva, (index.hu/gazdasag/2014/06/02/oecd_gallup/) ami arról szól, hogy a magyar gyerekek közel fele nem nem kap rendesen enni. Van egy rossz hírem, amíg egy cigány családban egy 17 éves lány már a harmadikat szüli, miközben a munkából megélés, még alternatív opcióként sem szerepel, addig ez a helyzet csak fokozódik.
Ja, és hogy miért szűnt meg a rendszerváltáskor annyi munkahely ? Hát ne a Simicskát kérdezd, hanem az elvtársaidat, hogyan bántak a népvagyonnal a privatizáció során.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.06.02. 17:52:32

@maxval a gondolkodó birca:
„Lopás - elveszed másét.

Adócsalás - nem tartasz be egy jogszabályt. „

Sajnálom, Kispofám, de az ilyen foghegyről idevetett megjegyzéseiddel nem tudunk mit kezdeni.

Leszel szíves beidézni a vonatkozó jogszabályokat, paragrafusokat, részletesen leírva a jog erre vonatkozó fejlődéstanát (Hammurapitól a rómaikon át egészen máig, kifejtve a Francia Forradalom és az amerikai Függetlenségi háború emberi jogokra gyakorolt hatását) évszámokkal alátámasztva, minimum 23 tényszerű adattal megspékelve, konklúziókat összefoglalva.

Természetesen elvárjuk, hogy kifejted, mindez hogyan zajlott Bolgáriában és örülnénk, ha nem hallgatnád el a Bulgár Törvénykönyv „lopás” és „adócsalás” bűntetteinek definíciószerű kifejtését, büntetési tételeit, enyhítő körülményeket stb. (tudod te nagyon jól, mire vagyunk kíváncsiak, ne kellje nógatni!).

Köszike

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.02. 18:31:15

@Narancskommunista:

Nem, lopni a kozösből csak politikus tud, aki hozzáfér a közöshöz.

Az adócsaló szimplán nem teljesít egy pénzügyi kötelezettséget.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.02. 18:32:13

@maxell az okoskodó birka:

Nézd meg a BTK-t. Észre fogod venni mi a lopás meghatározása. Na, innen gondolkodj tovább.

midnight coder 2014.06.02. 18:45:32

@maxell az okoskodó birka: a 70%-os állami újraelosztás, amiből egyebek közt a cigányok eltartását finanszírozzuk, önmagában kimeríti az államilag kivitelezett lopás fogalmát. Ezért nem ítéli ezt el a közerkölcs.

ember100 2014.06.02. 20:46:45

@232323:
Helló !
Mi legyen a BKV -n bliccelőkkel ??????
Vagy a 350 ft nem pénz , mert akkor küldj nekem is , 1 tábla csoki ára .
Köszike

Bruteman 2014.06.03. 10:20:11

@maxval a gondolkodó birca:

Ha mindennek kényszeresen ellentmondasz, akkor egy idő után elég hülyének fognak nézni.

Az adó, amit kivetnek rád, tulajdonjogilag nem téged illet. Mégis megtartod. Nem a tied - megtartod.

Vagy úgy érzed, hogy pl. 1000 mrd elcsalt áfának nincsen anyagi károsultja?

Nevetséges, érved nincs semmi. Olyan érzésem van, hogy saját magadat mentegeted, de inkább ne nyilvánosan.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.06.04. 12:38:02

"Az adó, amit kivetnek rád, tulajdonjogilag nem téged illet."

Ha a magántulajdonodat egy másik személy erőszakkal ill. annak hiteles fenyegetésével eltulajdonítja, azt rablásnak hívjuk.

Ha ez a másik személy a kormányzat tagja ill. képviselője, akkor adóztatásnak hívjuk.

A különbség pusztán szemantikai: mindkettő a magántulajdon erőszakkal ill. annak hiteles fenyegetésével történő elsajátítását jelenti.
süti beállítások módosítása