Ha az a transz, aki transznak vallja magát, akkor nem értem, hogyan lehet ezt kvantifikálni bárhogy és reprezentatívnak tartani bármire. Itt még a statisztika is szubjektív.  Egy indiai származású, gazdag családból jövő, Stanfordra járt amerikai próbálja itt mozgatni a budapesti közönségben a gyarmatosító bűntudatot, groteszk és visszataszító az egész. A jobboldal lesz, ahova becsatornázzák ezt az elégedetlenséget, mert hiába próbálnak emberek vérrel-verejtékkel strukturalista és materialista, rendszerkritikus feminista diskurzust csinálni, és kritizálni a választás fetisizálását, vagy az identitás dekontextualizálását, jönni fognak a liberális erényfitogtatók fóbiáról, gyűlölködésről, erőszakról papolni.

Bajusz Orsolya írása

alok-vaid-menon-20150930.png

Kép: http://bcrw.barnard.edu

Hogy kisebbségként beszélnek adott emberek egy csoportjáról, az nem jelenti azt, hogy monolit tömbként határozhatók meg, vagy hogy hasonló véleményük, világképük, értékrendjük volna. A Pride felvonulás és a köré szervezett programsorozat a szexuális kisebbségeket kívánja képviselni, de ez a képviselet egyáltalán nem zökkenőmentes. Belső törések, ideológiai ellentétek is vannak mind a mozgalomban, mind a Pride körüli közegben.

Tavaly abból volt vita, hogy a felvonulás előtti workshopok között nem lehetett megtartani a Transvanilla Transznemű Egyesület és a Szexmunkások Érdekvédelmi Egyesülete által szervezett Szexmunka és aktivizmus című kerekasztalt, mert a Pride azt szerette volna, ha megjelenik az abolicionista álláspont is, de a szervezők ezt nem voltak hajlandók elfogadni.

Idén pedig Alok Vaid-Menon meghívása okozott botrányt.

Alok Vaid Menon (AVM) korábban olyan kijelentéseket tett, hogy „a nők nem sajátíthatják ki a szexuális erőszakot”, „a kislányok is lehetnek elnyomók és szexuálisan deviánsok”, „nincs tökéletes áldozat”. A Pride-ot először tiltakozó levéllel keresték meg. Ezt követően zárt Facebook csoportokban gyűjtöttek aláírókat egy nyilvánosságra hozott petícióhoz, azt kérvén, hogy Alok Vaid-Menon ne a Budapest Pride programjának keretein belül tartsa meg a performanszát. A performansz végül mégis a program részeként zajlott le. Elmentem és megnéztem. Hogy ne lehessen torzítással vádolni, a szövegben hagyom angol AVM mondatait, amelyeket az előadás közben gépeltem le.

A Slant házigazdája Lori és Daniel Hollander a Pride képviseletében kezdi az estet. Elmondják, hogy nem készíthető sem kép-, sem hangfelvétel, és azt is, hogy Aloknak ma van a huszonhatodik születésnapja. AVM egy verssel kezd. Elképesztő politikai vakságról tanúbizonyságot téve, kifejezetten kislányosan van öltözve.

Where do all the sad girls go? Nyugati part akcentusa van. Lányként beszél magáról, sad girls: ebbe ő is beletartozik. A dolgokról, amiket a világ ígért neki. Például, hogy jobb lesz.

Azt hadarja, hogy only way to heal is to hurt. Áriázás.

I have a confession, I am still in love with all my exes.

Why are there so many movies about the end of the world?

Too cynical to have a therapist, too anxious to have stability.

I wish I could love myself out of systematic oppression.

I read theory to make my feelings seem more legitimate - ezt ismételgeti.

Társadalomtudomány vagy filozófia (theory= posztmodern, Judith Butler. Úgy vettem észre ebben az értelemben szokták ezt a szót használni), mint önsegélyezés. Nem például egy módszer, amivel felül lehet emelkedni a hegemon ideológia „józan észként” való érvényesülésén, vagy egy tágabb elméleti kerethez kapcsolni valamilyen gyakorlatot. Rögtön minden a személyes, nincs tere intézményesnek, politikainak, közösséginek.

Amit AVM észrevett az európai turnéján, hogy az európaiak hisznek a test és lélek szétválasztásában. Ezt onnan tudja, hogy nem sírnak hangosan.

Own form of trauma orchestra.

Most a közönségnek állathangokat kell utánoznia.

Obviously there is lots of oppression here. Ezt onnan tudja, hogy nem vonyítanak és visítanak elég hangosan. Muhaha nem tud ő semmit. Semmit. Hiszen vonyítanak és visítanak, csak nem vele, hanem miatta és azok miatt akik idehívtak. Trumpos viccek, Hillary. Hosszú eszmefuttatás az USA választásról. Rich white people love to use different words to pretend they are different from each other.

Most jön a transzság (pontosan transzfemme-ség), önsajnálat, statisztikák. Ha az a transz, aki transznak vallja magát, akkor nem értem, hogyan lehet ezt kvantifikálni bárhogy és reprezentatívnak tartani bármire. Itt még a statisztika is szubjektív. A transz mozgalomról beszél. We are so fundamentally complex and different from each other.

Went home and cried, called it performance art- justifies my art. Legalább van benne képesség önreflexióra. My version of revolution is crying in public. Transz dogmákat nem elfogadókat a Ku Klux Klan-hoz hasonlítja. Tényleg. Szerinte az USA elnökválasztás kapcsán előkerülő kritika, hogy “democrats focusing too much on minority issues”  ahhoz vezetett, hogy ő személyesen áldozattá vált. Aki a demokraták politikáját kritizálja bűnrészes, felelős az őt ért erőszakért.

Aki azt mondja nőként (neki, a femme-nek, vagyis nőként prezentáló férfinak), hogy its about the system, az a white feminist. Közben Disabled-nek nevezi magát. De miért is, ez nem derül ki. Religious texts of white feminism- Eat Prey Love. You just run away and colonize a bunch of people. A street food kapcsán jön a street white supremacy. White european name-eket nehéz kiejteni. Egy amerikai kaliforniai akcentussal rinyál itt és most Budapesten, hogy az európai nevek röhejesek, és nehéz őket kiejteni. Lesz egy NGO-ja white men-eknek. White men they believe in christian supremacy and the gender binary. És majd lesznek sessionok például breathing es drawing. Már vannak, minden multinál mennek pontosan ilyen tréningek. Elképesztően nincs ennek az embernek kapcsolata a valósággal. White men are zombies. They created minimal techno because its a commentary on their sex lives. To reach out to white artists. I don’t listen to white music. Caveman music. Detroit technóról hallott már?

Úgy tesz mintha nem tudná kiejteni Katy Perry nevét. Katia, Kathia? Every single white women says that when I talk about racism. Csak mint Katy Perry - Can I get a witness?  Ezen már a közönség se tud nevetni, síri csend. Justin Bieber-Biaber-Bieeehbar one of the prophets of the white male community.

Úgy beszél hozzánk, hogy mi vagyunk a white people. Az elnyomók.

Egy indiai származású, gazdag családból jövő, Stanfordra járt amerikai próbálja itt mozgatni a budapesti közönségben a gyarmatosító bűntudatot, groteszk és visszataszító az egész.

Újabb vers.

Promise me you don’t call me a men no matter what i look like

Promise me you see the femme in my dirty hairy body

Mindenféle genderfeelek, hosszasan.

Mint gimiben a 16 éves elkényeztetett budai kislány, aki azon kesergett, hogy emberek gondolnak róla dolgokat, ami neki nem tetszik. Ez az ember 26 éves, és teljesen komolyan azon kesereg nyilvánosan, hogy nem tudja embereknek előírni, hogyan és milyennek lássák. Hogy nem ő kontrollálja idegen emberek gondolatait.

Egész extrém kijelentések. When you kill us we die again because of the misgendering.

Everytime there has been a victory for gay people - they say thats a fucking faggott, we are the mot visible markers of the community. Gay men decided to side with misogyny. Ezért utálják szerinte a melegek a transzokat. És még jobban mint a nőket, mert inkább nők, mint akik nőnek születtek.

Most indigenous languages do not have gendered pronouns because it was superimposed on us by the colonizers. I’ve never met neither a man nor a white person who is not insecure.

Atrocitás, megüti a vonaton egy férfi. A reakciója: I wanted to kiss that man. Wanted to say him thank you for doing what every LGBT and feminist wanted to do. They call this feminism and it’s bash the tranny. Úgy feministázik mint Huffnágel. Konkrétan a feministákat okolja a férfiak által elkövetett erőszkért. Across indigenous cultures around the world there was no gender. Before they came, there were no countries, but millions of diverse people, all queer, all polyamorous, all feminist. Trans people used to be sacred, we were the leaders of our communities. The healers, the holy men. Ehhez képest Rousseau nemes vademberei kutyafüle. Bizonyítékként, hogy nem én konfabulálom ezeket össze iderakok egy screenshotot egy interjúból.

They used to burn Witches aka queer and trans people. Afrikában a mai napig megkínoznak és megégetnek boszorkányként embereket. Gyerekeket, időseket, nőket leginkább. Például nyolcadik van tizenkettedik gyerekeket. Vagy özvegyeket akik nagy vagyont örököltek. Nem a genderfeeljeikért, hanem mert a boszorkányüldözés, csak mint a nők elleni erőszak egy adott társadalmi hierarchiát tart fennt és egy adott újraelosztási rendszert. Évtizedeken át küzdöttek feministák azért, hogy ki tudják ezeket mondani. Konkrét összefüggések vannak a gazdaságszerkezet és mind a történeti, és a mai boszorkányüldözések között.

Alok Vaid Menon szerint ez a gyerek miért lett boszorkányüldözés áldozata? Mert transzként, queerként, esetleg non-binaryként identifikálja magát? Vagy esetleg mert egy olyan társadalomban született, ahol szűkösek az erőforrások?

Some of the most popular videos online right now are attacks on transgender. There are products based on them.

A családi drámái következnek. Shit only smells bad because of our toxic food system. A white people, azok utálják a shitet, mert barna, es rasszisták, és így is az indigenous-oket akarják alázni. Azért találták ki a wct, hogy trónon üljenek, mert a monarchia. Komolyan.

People who eat boring food just like you. Mondja ezt egy amerikai a magyaroknak. When men of colour cry you call them terrorists. Folyamatosan a csaladjáról beszél, hogy utálta őket, mert kissebbségiek. Everyone is afraid of brown people like my father. Racism makes you think we are animals. A közönség szomorú. Most jön a genderezés. Thats where the problem lies. In you. Jön az európaizás.

My father could have been queer, but he was colonized. Őt, AVM-et azért utálják a brown man-ek mert látják, hogy ők is lehettek volna genderqueerek, csak mint maga AVM!

A nagymamája azt gondolja, hogy  nyugaton összeszedte a sok hülyeséget. Családi dráma.

Rájön, hogy a családja legalább főz neki, még akkor is ha nem érdekli őket a ‘cisgender’ és a they pronoun.

Biztos vagyok h a magyarokat sem érdekli. A családokat sem, a politikusokat sem. Senkit pár száz emberek kívül, akiket el tud érni az individualista, álbaloldai identitáspolitika. Ami fontosabb ennél, hogy itt és most, ezen a ponton nem sok ember hiszi már kritikátlanul el, hogy bárki lehetsz, bármi lehetsz határ a csillagos ég stb. Persze, hogy nem hiszik el, hogy szabadon megválaszthatod a gendered(társadalmi nemed) mert ez nem igaz.  Addig terjed a szabad nemválasztás, ameddig az érdekérvényesítési képesség. A liberális feminista propagandát látják (pl akár Alok-Vaid Menon+paródiaszintre vitt posztkolonializmus)  és kivetítik rá a neoliberális világrenddel szemben érzett elégedetlenségük, és okkal.  A genderezés, a ‘gender-elmélet’ egy ellenségkép lett, egy adott világrenddel, adott állításokkal szemben való állásfoglalás.

A jobboldal lesz, ahova becsatornázzák ezt az elégedetlenséget, mert hiába próbálnak emberek vérrel-verejtékkel strukturalista és materialista, rendszerkritikus feminista diskurzust csinálni, és kritizálni a választás fetisizálását, vagy az identitás dekontextualizálását, jönni fognak a liberális erényfitogtatók fóbiáról, gyűlölködésről, erőszakról papolni.

A hangosan, látványosan előadott jóemberkedés, erényfitogtatás, a progresszívnek beállított ügyek képviselete itt és most Magyarországon polgárosodási eszköz. Az erényfitogtató retorika (AVM előadása nagyon tipikusan példázza ezt) a gyarmatosító bűntudat szégyenére apellál, közben pedig a fajta szégyen, amit meg tudnak mozgatni a kelet-európai lemaradottságból fakad. Ezek a diskurzusok olyan nagyon erős kapcsolatban vannak a gyarmatosításhoz kapcsolható szégyennel, hogy annak érdekében, hogy ez a keret fenn tudjon maradni, még arra is hajlandóak egyesek, hogy teljes komolysággal, és wikipédiáról vett képekkel elkezdjék bizonygatni, hogy Magyarország igenis részt vett a gyarmatosításban, például Kínában és Mexikóban (boxerlázadásban Osztrák-Magyar Monarchia kiegészítő hadtestek, illetve Habsburg Miksa). Bármi, csak nehogy az ideológiai légvárból ki kelljen mászni.

It is a colonial fiction that there are only two genders. Trans people are holy. Valóban, a liberálisok szent tehenei. They have the potential to set everyone free. A probléma pedig az, hogy everyone has to destroy their femininity. Everyone has to fight for their femininity. Hogy felszabadíthassák a nőiességüket. Ez az előadás Kövér László propagandája? A politikai követelés a női princípium felszabadítása lenne? Ha van valami, ami fentről jön, az a női princípium. A leépítés alatt, krízisben levő állami ellátórendszer feladatai, a demográfiai kihívások- idősgondozás, gyereknevelés, tb-reform- nőkre (egyénekre) kiszervezésének retorikája, és konkrétan maga a szexizmus. Nők tömegei nem azért küzdenek, hogy „felszabadítsák a nőiességüket”, hanem hogy autonómiájuk legyen és anyagi függetlenségük.

Nem fogom oda alacsonyítani a Dinamó oldalát, hogy belinkeljek egy biológiatankönyv pdf-et. Az ember ivarosan szaporodik, ennek megfelelően -anomáliákkal, egyéni eltérésekkel együtt- van két nagy séma. Nem arról van szó, hogy ezt én így gondolom, ez objektíve így van. A probléma az, hogy azok az emberek, akiknek a teste aszerint a séma szerint épül fel, hogy XX kromoszóma petefészek stb. aránytalanul vannak terhelve, a munkájuk gondoskodásnak, odaadásnak, sőt szeretetnek van beállítva. Ha a nőiesség (női lélek, princípium, tudat) eredendő belső lényeg, valami olyan, aminek a kifejezése politikai követelés alapja, akkor nem lehet sem elemezni a létrejöttét, sem megváltoztatni. Marad minden, ahogy eddig.

A femme-ség nem igazán van kimondva mi, de úgy látom nem tartozik bele, hogy dolgozni kelljen mások helyett. Kevesebbet keresni, kiszolgáltatva lenni. Szülni, gyereket nevelni, időseket gondozni? Alok Vaid-Menon szerint vajon ha a parlamentben  a férfi képviselők szoknyát vesznek fel és manírosan vihognak, a ‘they pronoun’ használatát forszírozzák, akkor meg fog oldódni a nők arányos képviselete?

Folytatódik az előadás, eszmefuttatás a social media-rol. Minden violence, ha beszólnak neki, ha megsértődik. Teljesen devalválva van az erőszak szó.

The most developed countries are the most depressed countries. Europe is the most lonely place. People are so fucking lonely in Europe. Europe, igy egyben, Oslótól Barcelonán Prágán át Athénig Bukarestig Moszkváig. Reason is more important than feeling. AVM szerint az európaiak ezt gondolják. 

What happens when you cry outside, what happens when you cry on the bus? Ő Párizsban sírt az utcán, és szerinte ez politikai tett. Nézze meg talán a reakciókat arra, hogy Theresa May nem tudott érzelmeket kifejezni a Greenfeld Tower tűzeset kapcsán. Teljesen bevett taktika, hogy sírnak politikusok. A szóvivőség legitimációja megkreálásának bevett módja az érzelmi involválódás, a sírás is. AVM is szóvivőségre legitimálja magát a hüppögéssel, az erőszak kapcsán az érintettséggel, a rasszizmusban való érintettséggel, azzal, ahogy érzéseket kreál a közönségben a különbözőségek felfedésével, majd eltakarásával. Inkább kampánybeszéd ez, mint standup vagy performance. Megkreálja a saját hitelességét a közönség előtt, elmondja, miért kell rá hallgatni, majd közügyekre nézve állításokat fogalmaz meg.

Végre valahára vége lesz. Every western institution is created so that we don’t touch each other. I am competeley uninterested in paying taxes. Mert a gyarmatosítás.

Can we get a round of applause for Slant and Hungary Pride? Jönnek a házigazdák.

This was organized by Slant. If you are interested in us, what we do. The next thing we are doing is at Banki To, an evening of performances. There is a workshop tomorrow that Alok is teaching. Its their birthday. It would be really delightful if you would stay here to sing happy birthday. És visszajön, és énekli neki a közönség, hogy happybirthday. Nagyon infantilis az egész.

Évek agymosása kell ahhoz, hogy valaki tapsoljon ezekhez a kvázi-szektás szintű összeesküvés elméletekhez, és sírva-ríva hüppögve előadott gyűlöletbeszédhez és uszításhoz. Mint ahogy a szcientológiában is a végső kurzuson kerül elő Xenu űroperája.

Ez az ember nem egy anomália, nem a semmiből jött. Ennek van egy diskurzusa, egy közege. A ‘queer’ volt kifejezés furcsa emberekre és buzikra, ezerszer szétszedett akadémiai elmélet, most leginkább egy újabb sekélyes fogyasztói szubkultúra. AVM kimondta, hogy a queer neki az, hogy bárki lehessen, bármi lehessen. Ezt követelte jogként, erőszakra, rasszizmusra alapozva. Korunk nagy kérdése, hogyan lehet kezelni a különbözőségeket. Büszkén képviselni őket, megterhelni, a különbözőségek mentén versenyeztetni embereket? Jó dolog-e személyesen hibáztatni embereket olyan különbözőségek miatt, amelyekről nem tehetnek?

Alok Vaid Menon egy álomvilágban, vagy inkább egy ideológiai légvárban, ahol bármi és bárki lehetsz, a határ a csillagos ég. Például két órányi önsajnáltatás és uszítás művészet, férfi és nő között nincs különbség, alapvető emberi jogod megszabni másoknak mit gondolhatnak rólad, vagy bárki egy Facebook accounttal hatóságnak képzelheti magát és kinyilatkoztathat arról hogyan csap össze az „emberségesség” a „bigottsággal”. Ezek alap neolib fantazmagóriák, Nike reklám és Oravecz Nóra szinten. Kis utcai csapatok törik itt az utat a globális nagytőkének, az „emberarcú kapitalizmusnak”, azzal, hogy edgy-nek, cool-nak állítanak be alap rendszerfenntartó hazugságokat.

Mark Fisher a vámpírkastély metaforájával ír az identitárius álbaloldal aktivizmusáról. A vámpírkastély, ahol megoldják, hogy hatalommal és pénzzel rendelkező emberek elnyomottnak tűnjenek. A vámpírkastély leginkább azon élősködik, hogy a lehetőleg minél marginalizáltabb csoportok szenvedését tőkésítse valamilyen akadémiai szinten. A neo-queerek is a vámpírkastély népe, és úgy emlékezik meg róluk mint „savanyúképű identitárius szenteskedés, amit a posztstrukturalista »baloldal« erkölcscsőszei sóztak a nyakunkba”. Mark Fischer idén öngyilkos lett, és állítólag a fentebb idézett cikkért kapott online bullying is hatott a mániás depressziójára. A szektás körök általában nem tűrik jól, ha átlátnak rajtuk.

Érdemes a Pride reakcióját megnézni az Alok Vaid Menonnal kapcsolatos levélre/petícióra. Elég nyíltan mutatja meg, hol képzelik el a nők és a gyerekek helyét. Ráadásul áldozatként tetszelegnek, például rögtön verbális agresszió áldozatainak tartják magukat, csak mert az esemény közelségére hivatkozva határidővel kértek tőlük választ.

A nagyon zavaró dolog, hogy ha Alok Vaid-Menon vagy bárki más tényleg bárki vagy bármi lehet (tehát a saját fogalmai szerint nem éri erőszak és kirekesztés, vagyis alapvető emberi jogai érvényesülnek), ha a személyes szubjektív tapasztalat, öndefiníció lesz minden politikai követelés alapja, ha nem lehet objektíven egy felnőtt férfi és egy kislány között különbséget tenni, akkor azoknak a kijelentéseknek, amik miatt a petíció indult Alok Vaid-Menon Prideon való szerepeltetése ellen tökéletesen értelme van.

Alok Vaid-Menon még csak nem is egy NGO, vagy egy think tank, nem technológiafejlesztés, nem policy. Azt sem írom, hogy hipszter, mert a hipsztereknek van kulturális tőkéjük, néha műveltségük. Hála istennek végképp nem jogalkotó vagy jogalkalmazó. Viszont legalább megmutatja, milyenek a valóságátíró dogmák valamilyen szinten gyakorlatba ültetve.

Szabad identitásválasztás? Pontosan addig tart, ameddig valakinek az érdekérvényesítő képessége. Próbáljon csak meg egy kislány nem kislányként idenfitikálódni, ha éppen egy pedofil azt kezdené pedzegetni, hogy „létezik-e tökéletes áldozat”.

Gendersemleges wc? Nagyon buli az Aurórában (biztos) de hajnal háromkor a Keleti pályaudvaron egyedül nagy csomagokkal nem lesz az. Gendersemleges abortusz és terhesség? Tényleg nem lehet kimondani, hogy nagyobb terhet rak egy terhesség arra az emberre, aki kihordja és megszüli? A nyelv szintjén el kell fedni, hogy az ember ivarosan szaporodik, és ennek megfelelően van két séma, vagyis nő és férfi?

A család az, amit annak gondolunk? Így is évekig perelnek gyerektartásért. Így sem törődnek családtagok rokkantakkal, haldoklókkal, gyerekekkel.  Így nem a progresszívek beszélnek, így azok beszélnek, akiknek az számít, hogy a Magyarországra progresszívként érkező, vagyis a gazdasági centrumban progresszívnak ítélt (tehát a gazdasági centrum érdekei mentén megfogalmazott) ügyekhez dörgölőzzenek, és ezért hajlandóak a nőkön és a gyerekeken taposni. Mindezt ráadásul a melegek nevében? Nem és nem.

Aki mindezen megsértődik, sértődjön meg, tessék, rajta.

 

Az írás rövidített verziója az Artportálon jelent meg.

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr6512708508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Nagypál 2017.08.07. 18:31:40

Remek kritika, csak éppen a tárgya nem a transszexualitás, hanem amit Alexander Galloway a kortárs baloldali elmélet autoimmunitásának hív, az önparódiába fulladó megtisztulás iránti vágy ami képtelen a lényegre: a status quo tagadására sci-hub.cc/10.1215/02705346-2016969. Lásd még: libgen.io/book/index.php?md5=4D0B8E169507A85CE85F3E6A9ECE396E. Bajusz szerintem ennek a jelenségnek a megszemélyesítőit látja a transszexuaálisokban, ami viszont nem rendszerkritika, hanem (néha már nevetségesen elvakult) bűnbakkeresés. Itt van pl. az első mondat: "Ha az a transz, aki transznak vallja magát, akkor nem értem, hogyan lehet ezt kvantifikálni bárhogy és reprezentatívnak tartani bármire. Itt még a statisztika is szubjektív." Tessék a "transz" helyébe mondjuk "fideszest" helyettesíteni, és mindjárt máshogy hangzik az eszmefuttatás. Elég bizarr gondolat valakinek a választott politikai identitását elvitatni azon az alapon, hogy azt választotta. Nem *ez* Menon performanszával a *formai* probléma, hanem az autoimmunitás. Ez azért nem teljesen ugyanaz, mint a sokkal kétértelműbb, tehát jobboldali diskurzusban is használható "individualista, álbaloldai identitáspolitika." Ez ilyen neosztálinista lózungnak tűnik kicsit.

Szruony 2017.08.08. 14:00:01

A meleg indiai faszi által képviselt "liberalizmus", és a cikkíró kommunizmusa ugyanolyan kártékony. Ennyi.

Suksori 2017.08.11. 13:11:18

transz az, aki felnőtt, nincs kimutatható pszichiátriai megbetegedése és magát tartósan az ellenkező nemhez tartozónak érzi

a többi vagy pszichés zavar vagy jelentéktelen feltűnési viszketegség

az viszont, hogy ____egyes___ ballerek kénytelenek állandóan ezzel foglalkozni, pont azt mutatja, hogy a fő kérdésekben nem tud mondani semmi újat és/vagy tenni semmi érdemit (kapitalizmus, osztályharc, szegénység stb)
ezért kell a mindenféle zűrzavaros idiótákkal és genderhablattyal foglalkoznia)
süti beállítások módosítása