A poszt szerzője jelen volt a Szabadság téri emlékmű elleni tiltakozáson éppúgy, mint a Kishantos "einstandolása" elleni összesen. Most is tiltakozik. 

 

Emlékszünk még erre a kampányvideóra?

 

 

 

Amikor a kormányváltó szövetség kampányban felhelyezte térképére Váradi Andrást, aki kicsivel elszántabban küzd a földjéért, mint bárki a Jókai utcából, és helyesen vele hirdették a kormányváltók: nem adják a földet. „Nem hagyjuk” – halljuk az antifasiszta, demokrata, kordonbontó kormányváltók hangját, akik ahogyan az emlékezetet, úgy a földet is megvédik (Galamus-olvasóknak: most nem hasonlítottuk össze a kettőt, végtelenül primitív dolog lenne).

Ehhez képest Kishantos ügyében minden ott folytatódott, ahol a kampány előtt abba maradt: helyiek, Greenpeace, LMP és az egy szem Szabó Rebeka (Együtt-PM), mint 2014 tavasza után törvényhozáson kívüli ehemalige kormányváltó. Ennyi politikus volt tegnap jelen. (Meg persze Jobbik megyei vezetője, de azon mi már nem csodálkozunk, hogy ahol nincs baloldal, ott van Jobbik. Kezdünk hozzászokni.).

Holott jól együtt voltak a brigádok. Bár, tegyük hozzá, Pesten. Az MSZP választmányi  ülést tartott, hol romakérdésben rendpárti húrokat pengetett, az Együtt-PM EP-kampány nagyrendezvényt szintén szép számban. Kishantosról szó sem esett ezeken a rendezvényeken, nem hogy ha már így együtt vannak, esetleg elindultak volna. Végülis, mi történt volna? Hitelesnek mutatkoztak volna? Spontánok lett volna végre egyszer?

Nem mentek, de majd jön a „nem hagyjuk”, ami megint azt fogja jelenteni, hogy az ATV-ben elmondjuk, szörnyű, ami itt van. Egyszerűen borzasztó. Esetleg kimegy egy sajtóközlemény. Kettő. Holott Budapest-Kishantos távolság 63 kilométer, és képzeljék el az MSZP, Együtt-PM küldöttek, lehet autópályán is menni. Pesten kívül nem csak földutak vannak már. Némely MSZP-s ezt pontosan tudhatja, „autópálya, tudod, izé, autópálya, érted”.

De nem mentek, nem álltak traktorok elé, nem replikáztak a rendőrökkel, nem akadályozták meg. A zöldek, az LMP és Szabó Rebeka volt az, akinek tegnap fontos volt Kishantos. Akiknek tehát tulajdonképpen a 2014-es országgyűlési kampány előtt is fontos volt. Biztos a mai közönyért is Schiffer András stílusa és ostoba összehasonlítása a felelős. 

63 kilométer. Nem volt erre a baloldalnak 10 kisbusza és/vagy 25 gépkocsija és 50-100 aktivistája/politikusa. Nem volt, mert nem akarták, hogy legyen. Vége a kampánynak.

És Kishantosnak is. "Nem hagyjuk", persze. Látjuk.

 

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr876024019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JohnHenry 2014.04.13. 18:32:19

@♔bаtyu♔: te ostoba barom, jelenleg egy bírósági eljárás közepén van az ügy, semmi joga nincs az új "bérlőnek" fegyveresekkel lezárni a területet és odabent tönkretenni a vetést.

illetve mint tudjuk, orbánisztánban nekik mindenre van joguk.

csepke 2014.04.13. 19:00:16

valahogy olyan istentelen dolog vetést beszántani...

nyünyüge 2014.04.13. 19:07:52

@csepke:
Bizony az.
De biztos valamilyen ügyvéd azt tanácsolta az új bérlőnek, hogy akkor biztos a földtámogatás, ha elkezdik a művelést.

Más szempont meg nem létezik mostanában.
Ha léteznék, akkor megtalálták volna a módját, hogy ez a gazdaság megmaradjon.

A tudomány sosem téved! 2014.04.13. 19:28:51

ezek a megélhetési tiltakozók miből élnek?
no nem mintha láthatólag értenének valamihez, szóval hasznos tagjai nem lehetnek a társadalomnak

de soros ennyit fizet, hogy ilyen segédballasztok is fent maradjanak?

zommmmmbi 2014.04.13. 19:38:47

Ki a poszt szerzője?

bölcsbagoly 2014.04.13. 19:42:54

Aha, csak tudnám, hogy mitől bio-ez a búza, stb. termesztés? mert Ácsék úgy hívják?
A tavalyi lejárt bérleti területek újraosztásánál az előzőleg 600 cég/személy bérelte földeket pályáztatással 6000 (hat ezer) új bérlő nyerte el! Ángyén szövegelhet amit akar, de ez tízszer több mint az előző szám! Attól mutyi mert nem a kedvenceik kapták?

enge 2014.04.13. 19:58:50

a tudomány tényleg nem téved sosem, DE
mi van? ki él miből? ki micsoda?

...megélhetési tiltakozónak titulálni azt, aki felemeli a hangját egy Európa-hírű, akár az egész ország számára mintául szolgáló projekt cinikus, aljas ellehetlenítése, a biogazdaság területének "baráti" kezekbe juttatása ellen - hááát!

...élni nyilván nem ebből élnek - és biztos szívesen lennének ők is családjukkal, ragyogó ötleteik lennének hétvégére, mégis úgy gondolják, meg kell mutatniuk, hogy nem lehet mindent, nem lehet ellenállás nélkül...

..."láthatólag" értenek "valamihez": legalább ahhoz, hogy a fenntartható gazdálkodás érdekében miért is kellenek a Kishantosok;
ahhoz, hogy amíg nincs végleges bírósági ítélet, addig jogellenes beszántani a másét - még bikanyakú őrzővédők segítségét megvásárolva sem;
és még sok minden máshoz és érthetnek, ami nem "látszik" :)

...szóval egészen biztos, hogy "hasznos tagjai a társadalomnak", és ezt csak erősítik azzal, hogy a társadalmi érdekek miatt demonstrálni is készek.

("Soros és a segédballaszt" emlegetése annyira mélyrepülés, annyira parttalan vádaskodás, hogy azokról szó se essék :(

bölcsbagoly 2014.04.13. 20:17:44

@enge: ha te kiadod valakinek a lakásod meghatározott időre s utána már nem neki adod ki, akkor te bűnös/mutyizó lennél?
Ha a régi bérlő nem hajlandó kiköltözni, mert ő áttapétáztatta/csempéztette a lakásod, akkor benne kellene hagynod?
Mikor értitek meg, hogy lejárt a bérletük és területeket újrapályáztatták s nem ők nyertek?

enge 2014.04.13. 20:40:26

@bölcsbagoly: ez nem "egy" lakás. De próbálkozzunk ezzel a hasonlattal.
Ha a bérlő csak átfest, részt vehet egy versenytárgyaláson, de azt tisztán bonyolítanám, és nem választanék olyan új bérlőt, akiről süt, hogy csak a lakbértámogatásra hajt.
Ha azonban a falra művészi freskót festene, bizony-bizony megfontolnám, hogy milyen feltételekkel írjam ki az új pályázatot - lehet, hogy előírnám, hogy ezekre a falakra márpedig freskót kell festeni!
Ha vita alakulna ki a kiköltözés során, mert valahogy mégis új bérlő lenne, azt semmiképpen sem hagynám, hogy diszperziós festékkel essen neki a berendezett szobában lévő freskófalnak.

...és akkor most "képes beszéd" nélkül. Földbérletre minden föld alkalmas; biogazdálkodást csak hosszú távon, ugyanazon a földdarabon lehet folytatni. Ha a kishantosi gazdaság, a hozzá kapcsolódó népfőiskola hozzájárulhat a magyar mezőgazdaság, a magyar vidék, a magyar gazdaság felemeléséhez - és egyben mintája lehet a fenntartható gazdálkodásnak is, akkor nemzeti érdek a megtartása. Ezt a Nemzeti Együttműködés Rendszere kormányzati tisztségviselőinek is tiszteletben kell tartaniuk!

A tudomány sosem téved! 2014.04.13. 20:41:14

@enge: "A poszt szerzője jelen volt a Szabadság téri emlékmű elleni tiltakozáson éppúgy, mint a Kishantos "einstandolása" elleni összesen. Most is tiltakozik. "

idézet a lap tetejéről...
nyilvánvaló, hogy a szerzőnek nincs élete... mármint a valóságban...

enge 2014.04.13. 20:54:11

@A tudomány sosem téved!: a többes szám megtévesztett :) mintha a tiltakozók mindegyikére vonatkozott volna az elítélés...
DE
megint nem értem: miért nyilvánvaló, hogy a poszt szerzőjének "nincs élete"? ...csak mert tiltakozik? Annyi tiltakozás (szerencsére? sajnos? - ki-ki választhat nézőpontja szerint) nem volt, hogy az ezeken való részvétel miatt komoly kiesés fenyegette volna bármely munkájából is ("mármint" ez csak úgy gondolom, mert "a valóságban" nem ismerem)
...az pedig különösen elismerésre méltó, hogy nem csupán a kishantosi "einstand", hanem a történelemhamisító sasosgábrieles szörnyűség ellen is tiltakozik - van, amit már nem viselhet el a gondolkodó emberek gyomra/szíve/lelke!

A tudomány sosem téved! 2014.04.13. 20:57:51

@enge: :x
oké igazad van, biztosan nem megélhetési tiltakozó a szerző
nyilván már 2006 óta tiltakozik a rendszer ellen, és több posztja jelent meg az akkori rendőrterror ellen is felszólalva...
...
várjunk csak... úgy látom, mégsem... :(
hogy lehet ez?

enge 2014.04.13. 21:15:42

@A tudomány sosem téved!:
1. nem értelmezhető kategória a "megélhetési tiltakozó" - sőt, biztos vagyok abban, hogy a tiltakozók is sokkal szívesebben töltik családi körben vagy kávéházban vagy a barátjukkal/barátnőjükkel vagy moziban vagy kiállításon vagy ... az idejüket, mint tiltakozással...
2. lehet, hogy sokkal régebben tiltakozik, lehet, hogy nem - semmiképpen sem "nyilván", hogy éppen 2006 óta tenné...
3. hogy jönnek ide a rendőrök? Mintha Kishantos lenne a tiltakozás témája - ott meg csak annyit (nem) tettek, hogy nem állították le a vetemény beszántását...
4. honnan lehet "úgy látni, mégsem"? - - - lehet, hogy mégis?
5. ...és, ha "mégsem", az levon/hozzáad/nem változtat Kishantossal (és a sasosgábrielessel) kapcsolatban?

vezér01 2014.04.13. 21:30:47

Ugyanaz a helyzet,mint a Nemzeti Színháznál volt. Meghatározott időre szólt az igazgató szerződése,az lejárt,az új pályázatot viszont más nyerte. A tisztelői /és ő maga is/viszont
telesírják a médiát,hogy a rezsim őt kirúgta.

Altaïr 2014.04.13. 21:35:12

@enge: "hogy jönnek ide a rendőrök?"
Ahogy Kishantoshoz a megszállási emlékmű.

Arról esetleg van nyilvános adat, hogy az eddigi bérlők mennyiért bérelték a területet, és az új bérlő mennyit fog fizetni?

enge 2014.04.13. 22:00:51

@Altaïr: Na, azért - ha megszorítanak - találnék közös pontot: Kishantos beszántása és a szövetségesbevonulási emlékmű felállítása ugyanannak az ellentétes véleményeket semmibe vevő arroganciának a megjelenése. Ja, és van egy el-nem-hanyagolható személyes szál is: a poszt szerzője - amint a leadben írta (bár soha többet erre nem tért vissza, miért is tette volna?) tiltakozott mindkettő ellen...

A kérdés nem egyszerűen az, hogy mennyit fizet majd az új bérlő, hanem az, hogy miért nem fizethet a korábbi 21 évben vegyszermentesen gazdálkodó, ökológiai mintagazdaságként működő, német-magyar kormányközi megállapodással létrejött, dán mintára népfőiskolát működtető kishantosi gazdaság? (a különleges elbírálást törvények, más jogszabályok is lehetővé tennék...)

egysmás 2014.04.13. 22:01:57

Ha ott lezt volna Feri, most arról szólna a poszz, hogy ellopja a sót...

Amúgy az a görénység netovábbja, amit művelnek a fideszes potentátok.
A biogazdaság bár faszság a kocepció, egy kitörési pont lehetne az országnak, hiszen munkaerőigényes versenyképes terméket állítanak ott elő.
Az orbáni rezsim viszont olyan, mint az antalli: feláldoz bármit hogy tönkretegye vélt ellenségének egzisztenciáját.

zila5 2014.04.13. 22:05:04

Nem tudják megvárni a végzést, mert el kell vetni a fűmagot, hogy ősszel már focizni lehessen a pázsiton.

enge 2014.04.13. 22:15:11

@vezér01: Egyetértünk!
Valóban ugyanaz a helyzet mint a Nemzetinél.

Van egy sikeres, elfogadott, jól működő intézmény.
Van(nak) valaki(k), aki(k) szintén tud(nak) működtetni hasonlót (?)
A szerződés lejár - akár lehetne is folytatni a rendkívül sikeres tevékenységet;
másoknak más területen/épületben alkalma lenne megmutatni, mit tudnak.
A pályázaton (??) esélye sincs (!) a régi gárdának.
Az új belépő felszántja a régi területet.

...és még csak ne is sírjanak?

Röhejes lenne, ha mindez Üzbegisztánban történne (bocs, üzbégek!), de hazai pályán ez bizony sírnivaló!

T mint T 2014.04.13. 22:25:00

@enge: ne faraszd magad! Sosem fogjak megerteni, mert nem gondolkodnak, hanem hisznek...

Le Orme 2014.04.13. 22:56:43

"63 kilométer"
Ezzel leleplezted magad, te rohadék posztnyilas!

zommmmmbi 2014.04.13. 23:20:07

Lehet, hogy én vagyok a béna, hogy nem látom, de megmondaná valaki, hogy ki a poszt szerzője?

feketeesfeher 2014.04.13. 23:22:21

A Kishantosiak azon része, amelyik hajlandó volt szavazni, túlnyomó részt a fideszre szavazott.
Akkor minek menjenek emberek Kishantosra autóval Budapestről, ha a kishantosiak gyalog se mennek?
Ha Kishantosnak ez az egész, mint közösségnek nem fontos, akkor majd pont jól fog sikerülni, hogy vadidegenek mennek szájat tépni.
Hagyjuk már ezt a demagóg dumát.
Leszerta Kishantos ezt az egészet? Igen, leszarta. Mondhatja pár széplelkű, hogy jajdenagyonfontos, a tények ismeretében azt kell mondanunk, hogy a magyar állampolgárnak meg nem fontos.
Ennyi.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 00:45:48

@feketeesfeher: "A Kishantosiak azon része, amelyik hajlandó volt szavazni, túlnyomó részt a fideszre szavazott."

Azért számoljunk ennek utána!:
FIDESZ-KDNP 176
JOBBIK 153
Kormányváltók 59
LMP 20
kamupártok 20
Hány volt a 176-ból eleve mondjuk a polgi és a rokonai? És adjuk össze az ellenzék szavazatait: nem olyan alacsony a végeredmény!

A poszthoz meg annyit, hogy nem védem a baloldalt, de szegény Ácsné lehet, hogy most faragott rá, hogy kiállt a műanyagparaszt Jakab mellett. Ácsné írja valahol, hogy Jakab személyesen köszönte meg a tüntetésekben nyújtott segítségét, amit gondolom ezerszer megbánt azóta (Ácsné). Lehet, hogy a baloldal most ezért hagyja Kishantost süllyedni? Ami egyébként nem szép dolog, és hülyeség is.
Vagy nekik így kényelmes, a fene jobban tudja.

gigacherry 2014.04.14. 03:03:13

A végén mindannyian s, ha nem lesz magyar búza. Hogy is volt az a Fidesz-szlogen, hogy "vedd a magyart..."?

gigacherry 2014.04.14. 03:03:57

@gigacherry: Helyesen: A végén mindannyian megszívjuk...

Fényezett Rézlábos 2014.04.14. 03:58:16

@feketeesfeher: Jahm, ebbe is fog beledögleni ez a szemétrevaló ország. Érdektelenség, gyűlölet és sötét butaság. Folytassátok!

Közérdekű bejelentés: Az apátia társaság múlt keddi gyűlése elmarad!

A tudomány sosem téved! 2014.04.14. 06:27:40

@enge: oké, belátom, hogy igazad van... (inkább, mivel nekem van életem...)

esetleg még azt is felsorolnád mennyi mindent elért ezzel a sok tiltakozással?

Behajtó70 2014.04.14. 06:33:53

Nyilvan azért nem ment el senki más, mert nincs miért!

Ugyanis, kedves demokraták, kedves liberálisok (ultra-giga-atom LOL), ősszel megszűnt a régi bérlő bérleti joga! Aztán a régi bérlő bevetette a földet. Most az új bérlő szeretné már birtokba venni földjét.

Ti pedig földrablást, hatalmas károkozast emlegettek.

Örülünk neki egyébként, vidéken láthatóan szeretik az ilyet, meg is kaptátok érte a jussotokat hatodikán.

bölcsbagoly 2014.04.14. 10:00:56

@enge: 1. a tulajdonos belegyezése nélkül nem festhetsz freskót a falra, ha meg igen, akkor fájó szívvel nézhezed, hogy ő vagy a következő bérlő lefesti azt!C A lakás ugyanis a tulajé s nem a tied!
2. a biogazdálkodás nem attól az, hogy annak nyilvánítjuk! Már kérdeztem, hogy mitől az a kishantosi, de nem kaptam rá feleletet sem tőled, sem másoktól!

bölcsbagoly 2014.04.14. 10:18:53

@Behajtó70: olvstam, de arra tovább sincvcs válasz, hogy mitől kiemelten biogazdálkodást végző gazdaság volt az Ácséké? Sem a búza, sem a borsó, repce, stb. termesztése nem éppen ezt bizonyitja!
A biogazdálkodás ennél jóval több! nem kedvelem az önjelölt környezetvédőket és agitátoraikat, biológusként sem. Többkárt okoznak mint hasznot. Ld. egy új konkrét példát a gazdával akivel 1,5 milliérdot akarnak fizettetni az állitólagos bagolylepke hernyók elpusztitása miatt, egy buzgómócsing természetvédő sorozatos feljelentése következtében. Pont olyan az is mint ti itt.
www.blikk.hu/blikk_aktualis/nyomoznak-a-nem-letezo-lepkek-miatt-2247209

bölcsbagoly 2014.04.14. 10:19:50

bocsi behajtó, ez nyunyügének akart menni!

enge 2014.04.14. 10:27:55

@bölcsbagoly: A lakáshasonlat természetesen nem lehet tökéletes:)
DE
a tulajdonos ebben az esetben nemcsak beleegyezett, de 21 esztendőn keresztül (és a jelmondatok szintjén talán még ma is) támogatta ezt a tevékenységet. Ha érték született (freskó/biogazálkodás), annak megóvása már a tulajdonosnak is kutyakötelessége.
(Újabb hasonlat: megóvandóvá válhat egy művészi graffiti is!)

A valóságról:
Ott/most egy eldöntetlen bírósági ügy lezárása előtti önbíráskodásra került sor.

Meglévő vetemény betárcsázására utasítást adni - ez olyan felelős bérlői/gazdálkodói mentalitást mutat, ami már önmagában is ijesztő;
a következő lépés majd a terület alapos lepermetezése lehet (remélem, nem adok öletet :( ), mert ezzel végleg ellehetetlenítenék az organikus gazdálkodást.

A kishantosi gazdaság a legszigorúbb, úgynevezett BioSuisse minősítéssel rendelkező, szintetikus vegyszerek és műtrágyák nélkül bio élelmiszert állított elő.

A BIO SUISSE a svájci ökológiai gazdálkodók szövetsége. Ez egy magán-szférán belüli szerveződés, ernyőszervezet, mely 34 ökológiai gazdálkodói egyesületet és a FiBL Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézetet tudhatja tagjai között. Közös és egységes feltételrendszerrel rendelkezik a mezőgazdasági termelés és feldolgozás terén, melyhez közös jelölés is kapcsolódik, a „Bud"/„rügy", németül „Knospe" védjegy. A Bio Suisse védjegyét viselő ökológiai termékek Svájcban a piac 60%-át uralják. A BIO SUISSE feltételrendszere számos fontos pontban eltér a minimum követelményeket támasztó nemzeti szabályozásoktól (pl. az EU-étól).

Háttér, részletek szíves tájékoztatásul: www.bio-suisse.ch/en/thebudlabelstandsfor.php

bölcsbagoly 2014.04.14. 10:35:30

@enge: 1. nem kötelessége semmit megőrizni, amit nem az engedélyével csináltak, létrehoztak. A vetés akkor történt amikor a pályázat alapján a föld már a másoké volt. nem a saját bérleménybe vetetek.
2. nem érdekelnek a hangzatos nevek, a svájcié sem. Nem kellene hasraesni az ilyenek előtt, a szélhámosságokat igen gyakran pont az ilyen nevek mögé bújva követik el. A svájciak egyenek azt amit akarnak jódolgukban, itthon a hazai szabályok és törvények az irányadóak.

enge 2014.04.14. 10:40:08

@Behajtó70: Csak tények.
Bíróság előtt van az ügy. Lehet, hogy az új bérlőknek kedvező döntés születik, de most még önbíráskodás az erőszakos einstand...
... a Pásztor-testvérek is elnyerhették volna szabályosan is Nemecsek Ernő üveggolyóit, ők (is) az egyszerűbb utat választották.

"Ehhez tudni kell, mi az az einstand. Ez különleges pesti gyerekszó. Mikor valamelyik erősebb fiú golyózni, tollazni vagy szentjánoskenyér-magba - pesti nyelven: boxenlibe - játszani lát magánál gyöngébbet, s a játékot el akarja venni tőle, akkor azt mondja: einstand. Ez a csúf német szó azt jelenti, hogy az erős fiú hadizsákmánynak nyilvánítja a golyót, s aki ellenállni merészel, azzal szemben erőszakot fog használni. Az einstand tehát hadüzenet is. Egyszersmind az ostromállapotnak, az erőszaknak, az ököljognak és a kalózuralomnak rövid, de velős kijelentése."
(lásd: Molnár Ferenc: Pál utcai fiúk)

enge 2014.04.14. 10:50:40

@bölcsbagoly: 1. Nem kötelessége...
...de magára valamit adó gazdaember sarjadó vetést nem tárcsáz be, csak ha tudatosan ártani akar.

A vetés akkor történt, amikor még (mint ahogy jelenleg is) bírósági döntés előtt áll a bérlet ügye.

2. A BioSuisse-ről
Szigorúbb, mint az EU, szigorúbb, mint a hazai előírás.

"Elvárásai":
Natural diversity on the organic farm
Ethologically sound livestock management and feeding
No use of chemically synthesized pesticides or fertilizers
No use of genetic engineering
No use of unnecessary additives such as flavourings and colourings
Non-aggressive processing of foodstuffs inspection of organic production and processing

This also speaks for the consumers' sense of values. For not only do they expect organic products to meet ecological demands but also to be produced sustainably in the every sense of that term...
...it meets the needs of the present generation but without spoiling the chances of future
generations to fulfill their own needs

bölcsbagoly 2014.04.14. 11:11:15

@enge: pereléssel nem lehet húzni az időt! ha évekig tart, sok fellebbezéssel,akkor a nyertesek addig várjanak?
Irtam, nem érdekelnek a rablómesék, elegem van a görögdinnyékből (zöldek)! Kívül zöldek, belül vörösek!

enge 2014.04.14. 11:29:30

@bölcsbagoly: Április 25-től kezdődnek azok a bírósági tárgyalások, amelyek eldönthetik, „ki van birtokon belül”. "Legalább azt megvárhatták volna, mert utána jogszerűen az övék lehetett volna a termés is"

Ez a zöldek/vörösek nem logikus. Elfogadva ezt a "színes" leegyszerűsítést, céljaik, elveik, hátterük, nem azonos - amúgy "zöldek" minden irányzathoz tartozó politikai csoportban lehetnek: a fenntarható fejlődés nem napi politikai kérdés...

bölcsbagoly 2014.04.14. 11:44:59

@enge: jól írod, hogy kezdődnek. Azt nem tudod e véletlenül, hogy mikor is zárják le az ügyet végérvényesen a felebezések és esetleg még EU-s birósági döntés után? S addig használhassák Ácsék törvénytelenül mások elnyert földjét? Furcsa egy törvény és igazság értelmezésed van.
Szlogenekből nem kérek, főleg zöldekből nem.

nyünyüge 2014.04.14. 12:07:19

@bölcsbagoly:
nem ott kezdődik a furcsa törvény(értelmezés), hogy egy állítólag az ész nélküli tömegtermeléssel szemben a magyar földet rendkívüli értékeit védő kormány olyan bérleti pályázatot ír ki egy 20 év biogazdálkodással megóvott területre, aminek értékelésében lazán figyelmen kívül hagyja ezt az egyetlen pillanat alatt tönkretehető értéket?

enge 2014.04.14. 12:11:55

@bölcsbagoly: Természetesen nem tudom.

Amíg azonban nincs döntés, ki dönti el, hogy törvénytelen vagy törvényes? A traktorosok? Az őrzővédők? Talán mégiscsak az erre hivatott bíróságnak kellene teret engedni.

Mi a "furcsa" ebben az igazság-értelmezésben? Azért valami igaza csak lehet azoknak, akik 21 esztendeje művelik - saját maguk számára meghatározott szabályaik szerint - a szóban forgó földeket - építettek ki erre a tevékenységre alapozva népfőiskolai mozgalmat. Ha kötelezővé nem is kellene/lehetne tenni az efajta gazdálkodást, mintaként meg lehetne/kellene hagyni: ezt pedig csak a már művelt földeken lehet: autógyárat, vegyiüzemet "bárhol" gyorsan fel lehet újra építeni, biogazdaságot nem lehet "áttelepíteni...

(A fogalmazás ("Ácsék") valamiféle zsigeri ellenségességet sugall... tévednék?)

A fenntartható fejlődés a "szlogen"? Ezt az "irányt" nem egy ENSZ-dokumentum/projekt is kijelölte: ... a gazdaság hosszú távú növekedését anélkül kell lehetővé tenni, hogy a természeti erőforrások túlhasználatának a hosszú távú fejlődés látná kárát.
...de talán tényleg jobb kategória a fenntartható társadalom - törekvés olyan rendszer létrehozatalára, amelyben a természeti, társadalmi és gazdasági célok egyaránt megvalósulnak.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:24:00

@nyünyüge: mint már sokszor leírtam, nem elég kijelenteni, hogy ott biogazdálkodás folyt, ezt bizonyítani is kellene!
ha a bérlet lejárt, akkor azt bizony vissza kellene adni pofátlankodás nélkül. Veszíteni is tudni kel, s láthatóan a görögdinnyék nem tudnak. Balfék pártfogóikkal együtt.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:27:15

@enge: a pályázat eredménye!
nem érdekes, hogy mióta művelik meg a területet, azt sem kutatta senki anno, hogy miként jutottak hozzá. Mindvégig tudták, hogy nem a sajátjukat művelik, miért nem vettek földeket a jövedelmükből?
Megjátszák azt, amit sok lakásfoglaló, vagy rosszhiszemű lakásbérlő követ el, csak itt nem ment a dolog.

nyünyüge 2014.04.14. 12:32:08

@bölcsbagoly:
Menj a francba!
Honnan bizonyítsam én, aki pontosan olyan kívülálló vagyok, mint te, hogy tényleg biogazdálkodás folyt ott?
Ha két évtizede minden illetékes elfogadta biogazdálkodásnak, akkor én miért kételkednék benne?
Bizonyíts be te, ha hazugsággal-csalással vádolod a kishantosiakat.

(Amúgy pártunk és kormányunk nem annyira hülye, hogy ha ez ügyben bármi kétség lett volna, akkor ne operált volna ezzel, még a pályázat elbírálás előtt).

nyünyüge 2014.04.14. 12:35:42

@bölcsbagoly:
Mit kellene kutatni azon, hogy hogyan jutottak hozzá - kötött egy megállapodást a magyar állam velük.
Ha vásároltak volna földet, akkor meg az volna a bajod, hogy milyen alapon van egy részben német befolyású cégnek 400 hektárja a magyar anyaföldből.

Védhetetlen ez a beszántásos birtokbavétel, akárhogy erősködsz.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:41:26

@nyünyüge: köszi ajükivánságot, de csak utánad! -:) A francot sem érdekelte, hogy mit termesztenek. Fizették a szimbólikusan alacsony bérleti díjat, felmarkolták a támogatásokat és csináltak amit csináltak. No igen, látod, ez nem részben, hanem ténylegesen német cég, s így akartak földhöz jutni, ezért is a nagy ajvékolás.

bölcsbagoly 2014.04.14. 12:42:19

@nyünyüge: nem kell semmit sem bizonyítanom! le járt a bérletük és passz.

enge 2014.04.14. 12:57:44

@bölcsbagoly: Pályázat, oh!
Épp, mint a trafik (honnan jutott eszembe ez a hasonlat?:)
(Régi bérlő->kuka; kijelölt pályázati győztesek; semmi sem "érdekes", csak a megcélzott dolog megszerzése)

...a másik válaszhoz: a "bizonyíték" a rendkívül szigorú BioSuisse-minősítés: mi kellene még?

Lejárt a bérlet? Le.
De van úgy, hogy valakik (jelen esetben az általam nem ismert, de elismert "Ácsék") bíznak abban, hogy amit létrehoztak, az több, mint gazdasági vállalkozás, más "minőség", akár nemzeti értéknek is tekinthető, elismerésre, megőrzésre, továbbadásra méltó eredmény? Ha hisznek abban, hogy évtizedes erőfeszítéseik megérdemlik a gondos bánásmódot?
"Pofátlankodás" az, ha nem nyugszanak bele, amikor veszni látják az előző 21 évet, egyben annak lehetőségét, hogy legalább valahol éljen egy ilyen kísérlet? Ha mindent megpróbálnak ennek érdekében?

(Nem kéne ez a görögdinnyézés!)

nyünyüge 2014.04.14. 13:02:29

"Nem lát lehetőséget a kiskertek törvényből kiemelésére Papp Bálint, a Vidékfejlesztési Minisztérium Földügyi és Térinformatikai főosztály vezetője. Több mint 200 ezer hektárnyi területről van szó, s jóllehet ezek jelentős része valóban 700-800 négyzetméteres zártkert, de a főosztályvezető szerint ennél nagyobbak is vannak, ráadásul van lehetőség az összevonásukra is. Papp szerint a zártkert valójában így már csak az ingatlannyilvántartásban szerepel, földjogi szempontból – függetlenül attól, hogy kül- vagy belterületen található – csak földnek számít. Ha nem került volna szabályozás alá ezeknek az ingatlanoknak az adásvétele, akkor „megindult volna a földszerzés a 200 ezer hektár irányába. Majd belerázódunk” – tette hozzá Papp Bálint. "

Majd belerázódik, a nénikéje! Nem az ilyet hívják "budapesti bürokratának" bizonyos analógiák alapján?

hvg.hu/itthon/20140414_Kiskert_eladas_korlatozas

bölcsbagoly 2014.04.14. 13:21:11

@enge: na persze, a pályázatok már csak olyanok, hogy vannak nyertesek és vesztesek! S persze a 12 éves ballibsi hatalom alatt kizárólag ellenzékiek nyertek, nemde?
Nem volt mit látni a 21-éven. Vége, vegyetek, béreljetek más földet és ott mutassátok meg mit tudtok Medgyessi elvtársatok is azt ajánlotta az ellenzéknek, hogy vegyenek maguknak tv-csatornát. Vettek!).. A görögdinnye márpedig olyan: kívül zöld, belül meg vörös!

enge 2014.04.14. 13:53:39

@bölcsbagoly: A "pályázatok"olyanok - az einstandok meg ilyenek...

Sajnos, bármilyen bölcs, a bagoly nem jut el oda, hogy a vegyszermentes gazdálkodás nem csavargyártás, és kár, hogyha a mezőgazdaságban amúgy magát élenjárónak tekintő Magyarország ebből a lehetőségből kizárja magát.

(Nem értem az igeragozást :( ->vegyeTEK, béreljeTEK, elvtársaTOK - nem volt se bio, se hagyományos termőföldem, egyelőre nem is készülök vásárolni - - - mire fel a többes szám második személy?)

(offtopic TV: akkor még ellenzékként kettőt, aztán immár kormányon szereztek négyet, létesítettek egyet(de az nem számít, mert csak retró), majd lett/lesz még egy... minden ajánlást ennyire túl kell teljesíteni? :D )

Ami a zöldségrokonakkal (uborka, cukkini, tök) rendelkező, de gyümölcsként szeretett görögdinnyét illeti, többnyire igaz.
Kivéve: mindmegette.hu/lapokkepek/cikkek/110000/110337_dinnye05.jpg

bölcsbagoly 2014.04.14. 14:03:24

@enge: tudod, ha nem lennék biológus, nem tanultam volna mezőgazdaságtant (és tanítottam is), nem gazdálkodtam volna, akkor talán el is hinném ezeket a zagyvaságokat.
Nagyüzemi termesztésben hazugság a biotermesztés, bárki, bármit is állit.
Ez pont olyan mint a szélhámosok látványos koplalása (mint Simonék éhségmenetelése is), amikor nem látja őket senki jókat esznek/isznak. De elárulja őket, hogy biza a veséjüknek meg a beleiknek nem tudnak parancsolni....,

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 14:19:03

@bölcsbagoly: "Nagyüzemi termesztésben hazugság a biotermesztés, bárki, bármit is állit."

Hallhatnánk esetleg a bizonyítékokat? Vagy csak a szád jár? :))
(Egyébként ne strapáld magad, mert én az integrált mezőgazdaságban hiszek, de ettől még tisztelem Ácsnéékat,hiszek nekik, és nem fröcsögök róluk mocskos módon! :)

"Mindvégig tudták, hogy nem a sajátjukat művelik, miért nem vettek földeket a jövedelmükből?"
Jövedelem alatt Ácsné és Bolye fizetésére gondolsz, ugye?
1. A termények után járó haszonból hogyan vettek volna egy állami projekt keretében földet egy közhasznú társaságnak?
2. Miután kifizették a bérleti díjat a magyar államnak, a munkabért a dolgozóknak, a gázolajat a traktorba, és utaztatták a diákokat (Orbán vejét is)?
3. Miért nem mentél oda te, és adtál nekik 500 milliót, ha ennyire fáj neked a föld-nem vásárlásuk?

"Ez pont olyan mint a szélhámosok látványos koplalása (mint Simonék éhségmenetelése is), amikor nem látja őket senki jókat esznek/isznak."
Próbáltad már? :)))

bölcsbagoly 2014.04.14. 14:32:52

@vigyüktúlzásbaadolgokat: hozzál te rá pozitiv példát! nem fog sikerülni!
A gazdálkodás mióta a világ -pláne nagyüzemi szinten - nyereségorientált. Ha nem érné meg, senki sem csinálná. A szakemberek iskoláztatását sem.
Nem próbáltamm, csak láttam!

enge 2014.04.14. 14:35:02

Ez persze már szakma, és nem érzem vitaképesnek magam - ugyanakkor a "bárki, bármit is állít" végletessége is riaszt...
... de azért annyit megjegyeznék, hogy néhány évezreden keresztül meglehetősen működött az akkor még nem bio-nak nevezett, de vegyszer nélküli gazdálkodás.

Ami pedig az éhségmenetelőket illeti, valóban sokkal jobban tennék mind, ha nem zavarnák a többieket, és inkább otthon éheznének :(
(csendben, illő tisztelettel jegyzem meg, hogy az éhségmenet nem éhezve menetelést jelent, hanem az éhezés elleni tiltakozásul szolgál)

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 15:15:52

@bölcsbagoly: "hozzál te rá pozitiv példát! nem fog sikerülni!"

Szóval halvány lila lepkefingod nincs az egészről, csak szájkaratézol! :) Ha nem tudod megcáfolni a bio-nagyüzemek létét, akkor ne kardoskodjál, hogy nincs is!!
"Velling mellett található a kishantosi Mezőföld Népfőiskolával partner dán Vestjyllands Højskole öko népfősikola, mely például kiemelkedő abban, hogy teljesen olajfüggetlen és megújuló energiákból látja el magát (szél-, nap-, hőszivattyú). A dán vidékfejlesztési minisztérium kitüntetettje is, mert teljesen ökológiai étkeztetést folytat!"

Az integrált mezőgazdaságról pozitív bizonyítékok: National Geographic magazin, Pusztuló anyaföld, Bőségünk zavara, Magvaváló világ c. cikkei.

"A gazdálkodás mióta a világ -pláne nagyüzemi szinten - nyereségorientált. Ha nem érné meg, senki sem csinálná. A szakemberek iskoláztatását sem."
Ez okos gondolat, csak nem értem, hogy jön ide. Kifejtenéd?

"Nem próbáltamm, csak láttam!"
Mit láttál, elmondanád? Azt, hogy valaki koplalt, és mégis életben maradt?

bölcsbagoly 2014.04.14. 16:05:59

@enge: persze, évezredeken át ment, csak éppen sok volt hozzá a sok olcsó munkaerő (mint Ázsiában a rizsföldeken) és teljesen ki voltak szolgáltatva az időjárásnak és kártevőknek. Kis területeken ma is ez a helyzet a biokertészetekkel, de nagyüzemben nem megy a dolog.
Legfeljebb kirakatgazdaságokban, mint a kishantosi, ahol nem a jövedelem volt a fontos, hanem a támogatás+ az önreklám.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 16:26:01

@bölcsbagoly: "hablaty."

Szóval a vádaskodásaidat nem tudod alátámasztani, a hozott bizonyítékokat nem tudod megcáfolni, a kérdésekre nem válaszolsz. :))))))))))))))))))))))))))

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 16:31:20

@bölcsbagoly: "Legfeljebb kirakatgazdaságokban, mint a kishantosi, ahol nem a jövedelem volt a fontos, hanem a támogatás+ az önreklám."

Szóval mégis létezik, csak nem gazdaságos. Jól van, jól van, haladsz az igazság felé, csak így tovább!!

"teljesen ki voltak szolgáltatva az időjárásnak és kártevőknek. Kis területeken ma is ez a helyzet a biokertészetekkel,"
Nettó hazugság. Ettől még igaz, hogy kisebb a betakarított mennyiség N-műtrágya nélkül.

bölcsbagoly 2014.04.14. 16:32:19

@vigyüktúlzásbaadolgokat: nem szoktam hülyegyerekekkel vitatkozni! sorry...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 16:46:11

@bölcsbagoly: "nem szoktam hülyegyerekekkel vitatkozni! sorry..."

34 éves, családos nő vagyok, gazdálkodó szülőkkel, de mocskolódjál nyugodtan továbbra is. Szánalmas vagy nem bölcs, röhög is rajtad mindenki, nyugodj meg ........ A bagoly pedig aranyos állat.

bölcsbagoly 2014.04.14. 16:53:36

@vigyüktúlzásbaadolgokat: attól még lehetsz idióta, nemde? De egyébként is, te kötnél újabb szerződést azzal a bérlőddel, akitől csak birósági úton tudtad behajtani a szinte csak szimbólus bérleti díjat is? S hogy, hogy nem lehetett találkozni semmilyen piacon , üzletben a hírneves (?) kishantosi biotermékekkel?

vigyüktúlzásbaadolgokat 2014.04.14. 19:07:15

@bölcsbagoly: "attól még lehetsz idióta, nemde?"

Attól még lehetsz megkeseredett nyugdíjas agromókus, aki a tsz-ben sikerre vitte a vegyszeres nagyüzemi gazdálkodást .... , és akinek ezért most savanyú a szőlő.

"De egyébként is, te kötnél újabb szerződést azzal a bérlőddel, akitől csak birósági úton tudtad behajtani a szinte csak szimbólus bérleti díjat is?"
Semmi baj nem volt a bérleti díjjal, (ami nem "szimbólus" volt, hanem a szokásos ár fele).
Nem kellett bírósági úton behajtani, mert pontosan fizette Kishantos.
Egyébként ha még híresztelni szeretnéd ezt a hazugságot, akkor fogadj meg egy jó tanácsot: Tudjál róla, hogy Budai Gyula már pert vesztett ezmiatt!
index.hu/belfold/2013/12/08/pert_vesztett_budai_gyula_kishantos-ugyben/

"S hogy, hogy nem lehetett találkozni semmilyen piacon , üzletben a hírneves (?) kishantosi biotermékekkel?"
A Piszkei Pékség kenyereivel és sós stb. sütijeivel minden bioboltban és a Kaiser üzletekben (amíg Kaiser volt) is lehetett találkozni!
www.greenfo.hu/hirek/2013/12/03/olle-sandor-bio-pekmester-levele-kishantosert

bölcsbagoly 2014.04.14. 19:19:28

@vigyüktúlzásbaadolgokat: egyrészt nem agronómus vagok, hanem biológus. Másrészt a biróság milyen perben is itélkezett akkor?
S mitől más a piszkei pékség kenyere a többiékénél? miben különbözik a "biobuza"2 a többitől?

bölcsbagoly 2014.04.14. 19:20:36

Látom ti stafétában véditek a védhetetlent, tipikus görögdinnyés konoksággal és butasággal. na adieu, lükékkel nem vitatkozom....sorry.

nyünyüge 2014.04.14. 19:28:16

@bölcsbagoly:
Az nem vitatkozás, hogy minden konkrét ismeret nélkül rosszindulatúan fikázod a kishantosi gazdaságot, és a visszakérdezésen kívül egy érved sincsen.
Ugyanakkor érdekes módon sem az eljárással sem az új bérlőkkel kapcsolatban egy halovány kétkedő felvetésed sincs.

bölcsbagoly 2014.04.14. 19:43:49

@nyünyüge: mi lenne, a nagy biotermelők területét 10 pályázó közt osztották fel. akik vállalták a feltételeket és jó pályázatot adtak be. Ti meg csak verjétek tovább a dobjaitokat és szaladgáljatok az EU-hoz, de ha nem tudnád, ott is lehetnek nagy változások és a mostani ballibák onnan is elrepülnek a francba!

nyünyüge 2014.04.14. 20:07:02

@bölcsbagoly:

Ballibázáshoz kár volt biológusi diplomát szerezni :(.

egysmás 2014.04.14. 21:09:36

@vigyüktúlzásbaadolgokat: hagyjad, funkcionális anatómiakönyvet is írt...
Tisztára polihisztor a csávó.
Szerintem stikában ő sugdos Szélesnek is.

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:11:31

@nyünyüge: mikor szereztem akkor még csak komcsik voltak, a libsik lapultak a béka hátsója alatt. Azóta hibridizálódtak. A görögdinnye is csak termés volt, nem környezetvédő mimikrit öltő ballibsi is.

bölcsbagoly 2014.04.15. 10:13:53

@egysmás: a kettő ugyebár (biológus-funkcionális anatómia) ugyebár nem zárja ki egymást? De ha nem hiszed, akkor ajánlok egy fogadást rá. tartod? ÉN igen, bár úriember biztosra nem fogad, de veletek szemben nem szabad úriemberként viselkedni! sorry...

egysmás 2014.04.15. 11:38:20

@bölcsbagoly: abban az anatómiakönyven benne van a csontrendszernek terhelés hatására történő átstrukturálódása, a csontgerendák szerepe a teherbírásban, azok kialakulása, újraalakulása, vagy abban az egy statikus dolog, ami kizárólag evolválódni tud?
Magyarán a te tanaid serint a terepfutók azért futnak a tetepen, mert erős a csontjuk, vagy attól erősödött a csontjuk, mert sokat futnak?

egysmás 2014.04.15. 11:47:53

@bölcsbagoly: de hagyjuk is a témát, ha gondolod!

Beszélgessünk a biogazdaságról!

A földeken nem búzát, meg kukoricát, meg ilyen dolgokat termesztenek, hanem pénzt.
A biogazdálkodással előállítható termény mennyisége tényleg kisebb, mint a vegyszeres kultúráké, a GMO-terminátortechnológiás dolgokkal összehasonlítva pedig szinte elenyésző.
Az érte kapott pénz viszont tud magasabb lenni, mint az utóbbi technológiák esetén.

A biogazdálkodás, pont technológiai okokól, kisüzemben nem megvalósítható, mivel a szomszéd szomszédjának sem szabad begyszereznie, hogy megkapja a minősítést a termék.

A biogazdálkodás nemmellesleg egy zöldhippi faszság, mely félelmekből és áltudományos butaságból táplálkozik.

bölcsbagoly 2014.04.15. 11:48:49

@egysmás: ne okoskodj, benne vannak, de a csontok alakulása egy hosszútávú folyamat, mig az izomrostoké sokkal rövidebb. Elég pár hét fekvés és szin te újra kell tanulnod járni, pár hét gipsz a karodon/lábadon és máris problémáid vannak a mozgatásukkal. mert a nem hsznált izomrostok elsorvadnak/felszívódnak, mig edzés révén szinte korlátlanul növelhető a számuk (más kérdés, hogy a vérellátásuk , a behálózó idegek, s főleg az ízületek , inak nem tartanak lépést vele).
Ilyen visszafejlődést a csontoknál nem tudsz kimutatni, csupán a használat hiánya miatt. Más okokból kifolyólag persze létezhetnek.

bölcsbagoly 2014.04.15. 11:56:31

@egysmás: szántóföldi növényeknél a bio jelelge lényegtelenés csak propaganda jelelgű. Nincs jelentősége. Annak ott van, ahol a terményt közvetlenül fogyasztod (gyümölcs, zöldség elsősorban).
Amúgy, az egész bio-üzlet egy nagy humbuk és az anatómiéávab, s főleg az élettanban járatlanokat lehet vele behülyíteni! Ők sajna igen sokan vannak. Ők hiszik el pl. hogy a cukor (zaharóz) méreg lenne, miközben alkotó elemei (glükóz, fruktóz) felszívódva ,a szervezetben glükózként hasznosulnak mint a szervezet fűtőanyaga, fő energiaforrása. S ez csak egy példa erre a hiszékenységre, a hülyeségeik sorra a fényevésig terjed (annál szerintem már nincs tovább)..
Nos, a biotermékekkel sem sokkal jobb a helyzet, sokakat behülyítettek vele.Mert van rá elég vevő. s ha igény van, akkor kinálat ism akad.

egysmás 2014.04.15. 12:04:27

@bölcsbagoly: a csondgerendák átstrukturálódása viszonylag gyors folyamat, amennyiben van inger.
Ha nincs inger, lassan megy.
Az izomrostok számának pozitív változása szintén egy érdekes jelenség, lévén az tényleg genetikailag detetminált, fogyni tudnak pl sérülés hatására, de szaporodni, azt nem, vagy csak roppang nehezen!
Maximim, növekedési hormonnal kezelve lehet kicsit növelni a számukat.
HAngsúly a kicsiten.
Bár, lehet, hogy fejlődött a tudomány...

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:06:35

@egysmás: na látod ez az árulkodó mondat, arra hogy az egész egy üzlet!
"mivel a szomszéd szomszédjának sem szabad begyszereznie, hogy megkapja a minősítést a termék."
Nem más mint az állam védekezése a GMO növényekkel szemben (miközben a szaporitóanyag a zöldségek, virágok, gyümölcsfák jórésze révén eleve génmódositott fajtákkal jön be az országba).

panelburzsuj 2014.04.15. 12:10:44

@bölcsbagoly:
Mondjál egy konkrét, Magyarországon forgalomba hozott génmódosított gyümölcsfajta-szaporítóanyagot.

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:12:35

@egysmás: ne butáskodj, a testépités pont az izomrostok számának növelése útján jön létre s serkentőjük egyrészt az edzés, másrészt a szteroidok! Egy izom vastagságát (s erejét) elsősorban a rostok száma határozza meg (csak másodsorban a kötőszövetek). csontnövekedés (hosszanti és vastagságbeli, és törések utáni regenerálódáskor) a csontképző sejtek osztódása révén jön létre, de jórészt befejeződik a felnőtt kor eléréséig (kivéve a törések esetét). Később főleg patológikus folyamatok révén változhat (acromegalia, osteoporozis,stb).

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:18:43

@panelburzsuj: a minikivik pl. Szövettenyészeti anyagként kapják a belföldi tovább termesztők. de számos más fajnál/fajtánál is előfordulhat, bár nem verik persze nagydobra. Ezek nem okvetlenül génmódositottak, de szinte valamennyi hibrid fajta, amelynek kénytelen vagy megvenni évről évre a vető magvát, ültetőanyagát (hagymát, gumót, stb) az! Ugyanis a GMO-ban pont ez a nagy üzlet: a szaporitóanyag és vegyszer függőség kialakitása!

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:24:42

@egysmás: örvendenék, ha konkretizálnád az inger mivoltát és főleg az idegközpontot és az idegpályát!

panelburzsuj 2014.04.15. 12:29:51

@bölcsbagoly:
Szóval te se tudsz konkrét GMO-gyümölcsfajtáról, csak arról, hogy a "gyümölcsfák jórésze révén eleve génmódositott fajtákkal jön be az országba".

Egyénként a "hagyományos" hibrideket nem "kell" megvenni?

Mi a francért vesznek a termelők egyáltalán többvonalas kukorica-hibrideket, vagy F1 dinnye, paprika stb. fajtákat?

Agymosottak?

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:47:33

@panelburzsuj: a génmódositás nem okvetlenül rossz, sőt a hibridizáció révén ez természetes úton megy végbe, de mint írtam, a probléma a szaporitóanyagtól/termesztési technológiától való függőség! capisci?
Azért veszik a termesztők, mert adott feltételek közt garantált technológiát és eredményt kapnak. De nem biztos, hogy jobb minőséget is (ld. az import földiepret, paradicsomot, görögdinnyét,sárgadinnyét, stb). Nem az íz a prioritás, hanem a szállithatóság, hosszabb ideig való árusitás lehetősége.

panelburzsuj 2014.04.15. 12:53:04

@bölcsbagoly:
És mondjuk a ZKI-fajtáknál?

Ott az érzékszervi tulajdonságok kiválósága a vezető szempont? Szemben az "importtal"?

Vagy egykutya minden vetőmagcég?

panelburzsuj 2014.04.15. 12:57:49

@bölcsbagoly:
(Egyébként ha a GMO és természetes hibridizáció "végeredményben" ugyanaz, akkor már csak azt kéne tudni, hogy a hagyományos tájfajták közül melyek azok, amelyek múltjában véletlenül se szerepelt kereszteződés.

Ha érted egyáltalán a maszatolásod abszurditását.)

bölcsbagoly 2014.04.15. 12:59:55

@panelburzsuj: nem egykutya, de majdnem, ugyanis a keresletből élnek. S a naygtermelőket nem elsősorban az rédekli, mint ami az őstermelőket! mert az leszedi előző nap az áruját és másnap már árulja, ergo friss áruját csak akkor tudja eladni, ha az minőségi is. De ahol napikig, hetekig szállitani kelle, tárolni kell és sokáig meg kell őrizze a frisességét az árú, ott az a fő szempnt s nem az íz! Jó ha van, de lám ettől még árulják az ízetlen paradicsomot, rágós uborkát, ehetetlen epret is.

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:06:15

@panelburzsuj: én értem te láthatóan nem érted! A hibridizáció két eltérő fajta kromoszómáinak, ergo génjeinek a keveredését jelenti. GMO-nál viszont mesterségesn viszel be a genomba idegen géneket, DNS szekvenciákat. Az eredmény hasonló: új jellegekkel rendelkező szaporitóanyagot kapsz. Nem több a különbség, mint a kisipari /kézműves és a nagyipari termék közt.
Ha nem lenne benned zsigeri ellenkezésvágy, akkor megpróbálnád felfogni azt amit írok. S talán közös nevezőre is tudnánk jutni, de amíg ezt a gyűlölködést folytatod - frusztráltságod kiéléseként - addig ez nem fog menni. sorry...

panelburzsuj 2014.04.15. 13:11:17

@bölcsbagoly:
Az egy jó kérdés, hogy mennyit időt, trappolást, ácsorgást szánnak a vevők a napi bevásárlásra. Egy kis eperke (a vevő nejlonzacsijába kimérve), egy kis tejecske (a vevő PET-palackjába kimérve), egy kis husika...

panelburzsuj 2014.04.15. 13:20:59

@bölcsbagoly:
Értem, hogy nem érted, csak ugatod. Gugliwiki megmondja.

Ezen nincs mit ellenkezni meg gyűlölködni - tény.

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:22:12

@panelburzsuj: aki minőséget akar enni/inni, az nem ismeretlen eredetű és készitésű terméket vásárol többségében. Nem okvetlenül azért,, mert azok károsak lennének, hanem mert nem pászolnak ami kulináris szokásainkhoz! Az USA-vban például nehezen tudnál magyaros ételeket főzni az ottani nyersanyagokból. Egyszerű példa. rendkivül nehezen találnál pl. olyan lisztet a boltokban,a miből palacsintáét tudnál csinálni! Tapsztaltam!

bölcsbagoly 2014.04.15. 13:23:19

@panelburzsuj: neked lehet, de ez én "wikim" a fejemben van!

panelburzsuj 2014.04.15. 13:35:27

@bölcsbagoly:
Egyszerűsítsük le a kérdést: mennyivel "ismeretlenebb eredetű" a ZKI-magból Galántán termelt étkezési paprika a Szentesen termeltnél - mondjuk a Spar polcain?

egysmás 2014.04.15. 14:22:20

@bölcsbagoly: Az izmok erejét a miofilamentumok száma adja.
Emberi haráncsíkolt izomban hiperplázia csak hipertrófia.
Az izom ereje arányos ugyan a rostok számaval, de a lényege a rostokban lévő miofilamentumok mennyisége, az aktin, miozin mennyisége.
Néha, ritkán, tud hasadni az izomrost, de ettől még nem lesz kettő az egyből.
A szakoplazma mennyisége, a sejtmahok száma az tud változni, de maga a szincícium nem fog szétválni.

Az ingerhez nem biztos, hogy kell idegpálya. ;)
A növényeknek, egysejtűeknek nincs is olyanjuk, oszt reagálnak.

A dinamikus terhelés hatására bekövetkező csontdeformáció az inger, amire az osteoblastok, osteociták, osteophahok meg az arra járó egyéb jószágok úgy reagálnak, hogy átalakítják a csontszövetet úgy, hogy nyugi legyen.
Kb. Másfél két hónap alatt.
Tényleg.

egysmás 2014.04.15. 14:28:05

@panelburzsuj: pedig tényleg nincs igazi különbség a génsebészet és a nemesítés között.
Sőt, a természet is használja a génssbészetet, igazábol onnan loptuk.
Retrovírusnak hívják.
Simán megváltoztatja a te DNS-edet is.

bölcsbagoly 2014.04.15. 14:46:23

@egysmás: te hol és miből tanultál anatómiát? Persze, a miofilamentumok hozzák létre az összehúzódást, de egy -egy izom ereje attól függ, hogy hány rost van benne és azok milyen típusúak (vörös, fehér).
Mivel emberi csontokról van szó (s általában csontokról) azokhoz biza kell, mert az ingert felvevő érzőtestecskék/idegek csak egy reflexíven keresztűl képesek reagálni rá.
Láthatólag te félreértelmezed a wikin megjelent csontátépités fogalmát(A remodeling a csontok folyamatos le- és felépülését vagy átépülését jelenti. Évente a csontállomány 10-15%-a épül át, a lebontó és felépítő folyamatok körülbelül megegyező sebességgel folynak és a "bone modeling" folyamatokat!). Ezek sejtélettani jelenségek, de teljesen mások mint az izmokban lefolyóak. A szezont ne keverd a fazonnal. A madaraknál a tojóknál tojásrakás előt pl. meduláris szövet jön léétre a hosszú csontok diafizisében,a melyben a tojáshéjhoz szükséges kálciumsók raktározódnak fel, de tojásrakás után a következő szaporodási időig ez a medulláris szövet eltűnik! De ebből lehet pl. megtudni, hogy egyes őslénytani/régészeti lelőhelyeken talált madárcsontok az év melyik szakában voltak a pusztulásukkor (vagyis, hogy ott költöttek -e azok a fajok, vagy sem)..

panelburzsuj 2014.04.15. 14:46:29

@egysmás:
Meg mutációk is keletkeznek dögivel. Spontán is, piszkálásra is. Sőt: a tetejébe még a "természet" is válogat, nemcsak az ember...

Nem abba "kötök bele", hogy a biokémia szintjén már "láthatatlan" a különbség természetes és mesterséges genomváltozás - (cifrázódás vagy cifrázás?) - között, hanem a jelenség másik végébe csimpaszkodok: hogy hogyan fordítjuk le mindezt analógiákra, érvekre - és kmmm... érdekekre...
süti beállítások módosítása