Karl Marx

Kitört a szobordöntési láz a jobboldalon is, a frusztráltságnak ott is terepe lett, és ha nem is olyan dopemanes, hanem inkább kissé konzi módon, de szobrot döntene Rétvári Bence is. Nem fejbe rugdosós módon, hanem olyan polgári alapon, azaz csak simán eltávolíttatna egy szobrot, mégpedig Marxét a Budapesti Corvinus Egyetem aulájából. Elég bika, szikla gyereknek készül ez a Rétvári, nem lehet vele viccelni, ebből is látszik, hogy komoly ember.

fotó: Wikimedia Commons

„Rétvári Bence szerint Karl Marx eszméi, különösen azok utóélete, megágyaztak a XX. század embertelen diktatúráinak és genocídiumainak” – olvassa az ember  a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkárát. Aminek itt megágyaznak az kevésbé egy embertelen elnyomás, sokkal inkább három liter bor és kis adag égetett szesz, hogy az ember elviselje azt a szellemi leárnyékoltságot, amit a mindig frappáns Rétvári Bence okoz az embernek, ha szintén mélyenszántó kollégái megnyomják az entert a sajtóközlemény kiküldésekor.

„A KDNP alelnöke hozzátette: Karl Marx szlávokról alkotott nézetei a náci fajelmélet ideológusaihoz álltak közel, ahogy az A magyar harc című, 1849-es Marx-Engels műben is tetten érhető” – na, ez az a pont, ahol megint elúszott a felkészítő szerzője, mert anélkül, hogy ezt a nettó szellemi Btk.-ba ütköző mondatot cáfolnánk, csak annyit tennénk hozzá, hogy „A magyar harc” című mű szerzője Friedrich Engels. Talán mielőtt megszólalna Rétvári, forduljon Pozsgay Imréhez vagy pártja és holdudvaruk reformkommunistáihoz, eleget zsibbasztották ők az embereket marxológiai tantrákkal ahhoz, hogy fejből tudják, mit és hol találnak az életműben.

A helyzet az, hogy Rétvári annyira lent van, hogy egy nem túl hideg, azaz kinti sétára – ezt javasoljuk Rétvárinak is – alkalmas napon, inkább nem megyünk végig azon a nettó szürkeállomány-pusztításon, ami ahhoz kellene, hogy megértsük egyáltalán, mit és miért gondolhat úgy, a láthatóan minden idők legfontosabb témáját kihalászó államtitkár. Elsőre azt is gondolnánk, hogy azért kell neki a szobor, mert szovjet és/vagy orosz partnereikkel kötött atompaktumban a szobor átadása is napirenden van, Putyin az orosz kommunistákat kívánja általa lecsillapítani. Ahogyan az is felmerült, hogy Rétvári ezzel akar a kritikákra, kiállásra és bátorságra „szakosodott” „mérsékelt konzervatív” értelmiségnek (jaj, istenem) üzenni, hogy nyugalom a Fidesz azért antikommunista párt, nem felejtik ők a szovjet múltat. Bármennyire is azt mondja az olvasó, „ááá, ez erőltetett”, ilyen kijelentések előtt csak gondoljon Selmeczi Gabriella szókincsére, Hoppál Péter mosolyára vagy egyéb porban oldódó Fidesz-szóvivők gesztusaira. Szellemileg nem lehet megalázóbb munka ma Magyarországon, mint a Fidesz és a KDNP sajtóosztályán dolgozni.

Egyébként tényleg lehetne a homályos rétvári nyomvonalon elindulni, hiszen tudjuk, hogy a nácizmus és a kommunizmus összehasonlítását történészi, politikai filozófiai kontextusban is lehet értelmezni (a kérdés nem az hogy lehet, hanem hogy lehetséges-e, összehasonlíthatóak-e [nem]), mi is hallottunk például a francia új filozófusokról, Ernst Nolte-ről – Rétvári Bence viszont biztos nem, és sajtósa sem lehet egy könyvmoly –, ahogyan olvastunk Badiou, Žižek munkáit, és most mondok egy meglepőt: Karl Marxot is. Karl Marxot írtam és mondtam, nem pedig az egykori tudszoc tanszékek trágya munkáit, de most tényleg nem akarom ide hozni úgy a Fidesz, mint az MSZP hátországának egykori és jelenlegi alakjait. Ahogyan lehetne akár értekezni a szobrok és politika (ideológia) viszonyáról, a Szoborpark funkciójáról, a kulturális emlékezetről, arról, hogy olyan országokban, ahol nem Szakály Sándor oktatja az embereket arról, hogyan lehet 21 ezer zsidó 1941-es kitelepítését és lemészárlását idegenrendészeti eljárásnak tekinteni, azokban Rétvári javaslatának érvei közröhej tárgya lennének.

Lehetne beszélni, hogy az államkapitalista rezsimek, a létező szocializmus országai valóban milyen messze álltak attól, amit Martonyi János, MSZMP-tag megálmodott, nem beszélve a tényleges baloldali ellenzékétől a rendszernek (Heller Ágnesről életünkben talán nem a svéd televízióból kellene informálódni, nem beszélve a 60-as, 70-es években vagy azóta a még tőle is balra állókról). Karl Marx elidegenedés-elméletének is pont annyi köze van Biszku Béla és társai gyalázatos tetteihez, mint Rétvári Bencének a filozófiatörténethez. Lehetne Marxról, marxizmusról és marxizmusokról (igen, többes számot írtam, itt már aztán tényleg elveszne Rétvári) vitatkozni és felvilágosítani, de a helyzet az, hogy jelen posztban nagyon is megnéztük, hogy kire kellene reagálnunk, kivel is kellene vitatkoznunk. Bár tudjuk, hogy nem illik, de most nem csak azt néztük, hogy mit mondott, hanem hogy ki mondta.

Így tehát maradunk a vasárnapi séta mellett, egyúttal jelezzük: Marx szobrát elvinni nehezebb lesz Rétvárinak, mint az egyetemnek írt nyílt levelét kiadni. Ahhoz még neki gyúrnia kell.    

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr695770389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RÖVIDLÁTÓ 2014.01.19. 21:42:45

Erre a Bence gyerekre ránézek, mindíg az jut az eszembe, hogy ha ráfeküdne a vízre nem merülne el.
Lebegne.

kvadrillio 2014.01.19. 21:50:12

Marx elmélete a munkaerõ társadalomban betöltött szerepérõl
Karl Marx német filozófus David Ricardo angol közgazdász elmélete nyomán úgy vélte, hogy a gazdaságban elõállított javak értéke teljes egészében a beléjük fektetett munkából származik (munkaérték-elmélet). A munkaerõt bérlõ tõkéseknek azonban nem érdekük, hogy ezt az értéket a „jogos” tulajdonosának, a munkásoknak fizessék ki, elég csupán annyit, amennyi a munkások önfenntartásához és „újratermelõdéséhez”, szaporodásához szükséges. A munkával megtermelt érték és a ténylegesen kifizetett bér közti különbséget, az értéktöbbletet (Mehrwert) pedig megtartják maguknak – Marx szerint a tõkés vállalatok profitja csak és kizárólag az értéktöbbletbõl származik.

Marx úgy gondolta, hogy a kapitalizmusban a tõke aránya egyre csak nõ a termelésben, a munkaerõé pedig csökken, miközben a tõkések száma is egyre fogyatkozik (a tõke koncentrálódik). Ez a folyamat idõvel tömeges munkanélküliséghez fog vezetni: az elégedetlen munkások pedig, erõfölényük birtokában, közös tulajdonba veszik a termelõeszközöket, amivel örökre megszûnik a munkaerõ birtokosainak kizsákmányolása.

Marx elméletét ma már nagyon kevés közgazdász fogadja el eredeti formájában. Általánossá vált az a nézet, hogy az elõállított javak árához minden beléjük fektetett termelési tényezõ hozzájárul, nem csupán a munkaerõ; ilyen módon a tõke tulajdonosainak is „joga” van részt kérni a bevételbõl. Azt viszont ma is sokan elfogadják, hogy a munkások kevesebb bért kapnak, mint amennyi a munkaerõ, illetve a tõke termeléshez való hozzájárulásának arányából következne.
Forrás: Ez a cikk a GNU Szabad Dokumentációs Licenc alá tartozik, a "Munkaerõ" Wikipédia szócikk anyagát tartalmazza.............

☉ ☾ 2014.01.19. 21:58:13

Ezek az emberek hozzábutultak a fidesz-normatíva kívánalmaihoz, még ha lett is volna bennük erő, intellektus és világosság, ennyi éven keresztül képtelenség ilyen közegben embernek maradni.

Mellesleg tévedés azt gondolni, hogy számukra létezik hitelesség és átgondolt, értelmes cselekvés, hiszen ők a fogalmi gondolkodás világában élve, a tényeket absztrakt szavaknak, manipulálható propaganda eszközöknek tekintik és így is használják fel.

Kijelölt fogalmaik ijesztő módon csak ellenségképek, ezért nem érdemes komoly arccal cáfolni, elemezni mindazt amit mondanak, hiszen bűnözőkről van szó, akik a lebukás pillanatáig hazudnak, belecsavarodva önnön ostobaságaikba.

kvadrillio 2014.01.19. 22:01:24

@kvadrillio: a pénzellátás egyenletességének megsértése fluktuációkat visz be a monetáris szférába, ami törvényszerűen gyűrűzik át a reálgazdaságba, ciklikussá téve annak működését. Márpedig a válságok lényege éppen a gazdaság ciklusaiban rejlik.

Friedman kimutatja Anna Schwartzcal közösen írt tanulmányában2 hogy minden válságot a hibás monetáris beavatkozás okozott, még az 1929-33-as nagy válságot is. Ez megdöbbentő felismerés volt, hiszen addig úgy tudtuk, hogy 1929-ben túltermelési válság tört ki. Friedman és szerzőtársa azonban bebizonyítja, hogy ez a következtetés téves! Először az 1920-as évek konjunktúrájának mesterséges továbbgerjesztésére alkalmaznak az államok felelőtlen monetáris expanziót (hiteltúlkínálat, alacsony kamatok!), majd amikor a pénzkibocsátásnak és a reálgazdaság bővülésének elszakadása3 miatt bekövetkezik 1929. október 29-én a tőzsdekrach, akkor ellenkező irányú „fékberántással” fokozzák válságig a bajt: nagyarányú monetáris és fiskális szűkítésbe kezdenek, ami hirtelen „összezsugorítja” a vásárlóerőt, és ehhez képest már tényleg túltermelés van a gazdaságban. Először a bankszektorban következik be az összeomlás 1931-ben, majd mindez tovagyűrűzik a reálgazdaságra. 1932-ben már 30 millióra rúg a munkanélküliek száma a világon.

Friedman szerint 1929-30-ban még el lehetett volna kerülni a válságot, ha nem kezelik hibásan a tőzsdekrachot. Egy tőzsdei összeomlás ugyanis önmagában még nem válság. Még egy monetáris összeomlás sem az. Jó példa erre az 1990-es évek második felének permanens monetáris válságsorozata, amely kezdődik Mexikóval (1995), folytatódik Oroszországgal (1996), Japánnal (1997), és végül tetőzik a New Yorki tőzsdepánikkal (1998). E sorozatból mégsem lett recesszió a reálgazdaságban.

Ugyanígy: ha 1930-ban nem kezdődik el a kétségbeesett kapkodás, nem hoznak súlyos restrikciós intézkedéseket a kormányok, akkor nem alakult volna ki a válság.

kvadrillio 2014.01.19. 22:06:13

@kvadrillio: A kapitalizmus nem képes működni hosszabb távon normálisan állami beavatkozás, szabályozás nélkül. A tőkefölöslegek felhalmozódásának és szabályoz(hat)atlan működésének negatív következményeit kisemberek tömegei szenvedik meg. Azért keletkeznek eme fölöslegek, mert nincs megfelelő mechanizmus a lekötésükre, működésük (társadalmi) irányítására. Az eszköztár merült ki a globális kapitalizmus keretein belül.

DE KI AZ A RÉTVÁRI ??????????

Vombatus Ursinus 2014.01.19. 22:06:34

@kvadrillio: Ügyesen tudsz másolni. Meddig tart a műszak?

☉ ☾ 2014.01.19. 22:13:21

@-JzK-: Szeretnél mondani valamit?

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 22:21:42

A témáról már leírtam másutt a véleményem hosszabban.
Egy kapitalista, liberális demokráciában Marx szobrot rakni egy közgazdasági egyetemre, olyan mint szobrot állítani Luther Mártonnak a Vatikánban. Legalábbis furcsa.
Szóval vagy tessék körbevenni más közgazdasági gondolkodók szobraival, vagy tessék elvinni.
A többi meg politika. Kár ennyi blogbejegyzést írni Marx védelmében.

☉ ☾ 2014.01.19. 22:23:28

@Heep Uriás: Nem olvasod el a blogokat, ahová írsz, igaz? Csak a címet.

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 22:30:14

@☉ ☾: Nyugodj meg, elolvasom. Az a terelős taktika, hogy ahelyett, hogy a Marx-szoborról beszélnénk, Rétvári Bencéről beszélünk, engem nem akadályoz meg abban, hogy érdemi kérdésekre reagáljak inkább, és ne a politikai szardobálás nemes sportját űzzem, azt már megtette a posztíró helyettem is.

☉ ☾ 2014.01.19. 22:33:36

@Heep Uriás: Úgy gondolod, hogy a jelen helyzetben egy Marx szoborról kellene beszélni? Ez abszurd.

Peterpapo 2014.01.19. 22:34:57

@Heep Uriás:

Én nem tudom, csak kérdezem, mikor került oda a szobor?

Peterpapo 2014.01.19. 22:39:15

@Heep Uriás:

És még egy kérdés:

Az egész egyetemen nincs több szobor?

☉ ☾ 2014.01.19. 22:41:36

Miért nem rakjuk ki a KDNP-t a Parlamentből?

"A tanítást azonban az asszonynak nem engedem meg, sem azt, hogy a férfin uralkodjék, hanem legyen csendben." (1 Timóteus 2:12)

"Ti szolgák pedig teljes félelemmel engedelmeskedjetek uraitoknak, ne csak a jóknak és méltányosaknak, hanem a kíméletleneknek is." (1 Péter 2:18)

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 22:45:27

@☉ ☾: Most akarják elvinni a szobrot. Mikor beszéljünk róla, ha nem most? Jelen helyzetben Rétvári Bencéről beszélgetni nem abszurd?
Miért jobb a politikai alapú törzsi gyűlölködés, egy adott ügy érdemi megvitatásánál? Főleg, ha látjuk, hogy az adott politikai elit szellemileg alkalmatlan bármi megvitatására. Akkor legalább mi, a társadalom vitassuk meg ezeket a dolgokat, higgadtan, értelmesen.

☉ ☾ 2014.01.19. 22:52:39

@Heep Uriás: Ez egy politikai célú propaganda akció, hír, erőfitogtatás, egy szalagcím, tehát semmi köze Marxhoz, vagy a szoborhoz, csupán a tőlük megszokott mérgezően primitív deklaráció az ellenség "menesztéséről", ami most egy szobor. Lehet bank is, alapítvány, párt, személy is, akár te is sorra kerülhetsz, mert azt azért nem is kellene mondanom, hogy mennyi köze van ennek a fideszesnek ahhoz, hogy ott éppen milyen szobor áll? Lehetne John Lennon is, akkor sem írhatna épeszű kormánypártiként ilyen levelet.

Gribbin János 2014.01.19. 22:53:31

Rétvári Bence oly mélyre leásta magát, hogy onnan már nincs kiút. Ez a mama-kedvence államtitkár mindig is az egyik legbutább kiszolgálója volt a kdnp (egyébként nem is létező) ideológiájának. Ezzel az írásával kiemelt helye lenne a Kerényi-féle Magyar Takony első számában!

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 22:55:51

@Peterpapo: Az ötvenes években került oda a szobor. Az aulában van egy egészalakos szobra, más egészalakos szobor nincs az épületben.

Peterpapo 2014.01.19. 22:57:07

@Heep Uriás:

Te értelmezed is, amit olvasol? A poszt írójának nem azzal van baja, hogy szóba került a szobor eltávolítása, hanem az indokokkal, amik miatt el akarják távolítani a szobrot.

Peterpapo 2014.01.19. 22:58:31

@Heep Uriás:

Köszi!

Tehát akkor ez a felvetésed minimum csúsztatás:

"Egy kapitalista, liberális demokráciában Marx szobrot rakni egy közgazdasági egyetemre,... "

Ugye?

☉ ☾ 2014.01.19. 22:59:46

Aztán majd nehogy a Corvinus Egyetem tervezőjével is gond legyen ideológiailag, mert aztán akkor bontani is kell majd.

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 23:03:36

@☉ ☾: De ha ők pusztán politikai játszmából vetnek fel egy kérdést, annak egyetlen ellenszere van, az, hogy elkezdünk érdemben beszélni a felvetett kérdésről, értelmesen. Ezzel lehet kifogni a szelet a vitorlájukból, nem az anyázással.

☉ ☾ 2014.01.19. 23:04:48

Az egyetem weboldala kínai nyelven is elérhető (khm...), azt is törölni kell majd?

☉ ☾ 2014.01.19. 23:06:00

@Heep Uriás:

ezt írtam fent:

Mellesleg tévedés azt gondolni, hogy számukra létezik hitelesség és átgondolt, értelmes cselekvés, hiszen ők a fogalmi gondolkodás világában élve, a tényeket absztrakt szavaknak, manipulálható propaganda eszközöknek tekintik és így is használják fel.

Kijelölt fogalmaik ijesztő módon csak ellenségképek, ezért nem érdemes komoly arccal cáfolni, elemezni mindazt amit mondanak, hiszen bűnözőkről van szó, akik a lebukás pillanatáig hazudnak, belecsavarodva önnön ostobaságaikba.

von Putri 2014.01.19. 23:07:01

Rákapcsolt a Marx Károly munkabrigád, 140%-on teljesítik amit elvárunk tőlük: a mozgalmi felkentek arroganciáját

Ilyenkor látszik, mennyire fülledt, belterjes klub volt mindig is a Marx hívők társasága. Akárhány párttag küszködött is hogy bebiflázza az esti foxi-maxi tanfolyamon Marx nagyrészt olvashatatlan műveit, mindig is kívülálló maradt

Marxhoz születni kell, és Marx mindig is ott marad a lévita elit szubkultűrájában, akármennyire is eljárt a művei felett az idő. A törzsi összetartás fontosabb a tartalomnál. De mi az üzenet azok számára, akik nem születtek lévitának?

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 23:07:21

@Peterpapo: Az teljesen mindegy, még mindig ott áll.
A másikra meg már leírtam, hogy leszarom Rétvárit, ő egy senki, mit beszélgessek róla? Marxról van értelme vitázni.

Heep Uriás (törölt) 2014.01.19. 23:12:14

@☉ ☾: Értem amit mondasz, csak nem értek vele egyet, mint már kifejtettem.

☉ ☾ 2014.01.19. 23:21:14

Rétvári bemegy egy patikába:

- Kérek egy lázmérőt.
- Milyet adhatok? Van kínai és orosz gyártmány is.
- Kínait kérek. Az oroszt nem lehet lerázni.

J.László 2014.01.19. 23:39:48

Jópofa, hogy azok védik a testükkel Marx szobrát, akik álmukból felébredve kommunistáznak le mostanában boldog-boldogtalant.

Peterpapo 2014.01.20. 00:11:31

@Heep Uriás:

Nagyon nem mindegy, hogy mit mondasz. Te azt állítottad, hogy a kapitalista liberális demokrácia rakta oda a szobrot. Ez nem igaz. Legfeljebb még eddig nem távolították el. Egyik kormány sem. Pedig a Fidesz lett volna lehetősége 1998-2002 között is, csak úgy látszik akkoriban még nem zavarta őket. Csak most, hogy az oroszokkal szerződést kötöttek. Egy kis terelés a lényegről nem árt. Ez a blog viszont Rétvári ordas faszságáról szól, így Marxról nem itt kellene vitázni, mert ez a blog nem Marxról szól. Egy Rétváriról szóló blogon Marxról vitázni szintén terelés. Röviden: egy Rétváriról szóló blogon Marxról vitázni olyan, mint szobrot állítani Luther Mártonnak a Vatikánban. Legalábbis furcsa.

mandras 2014.01.20. 00:12:12

Ne írjatok Szakály Györgyöt! Tessék kijavítani! A gazember történészt Szakály Sándornak hívják. Szakály György balettművész, a Táncművészeti Egyetem rektora.

Peterpapo 2014.01.20. 00:13:12

@J.László:

Attól, hogy Rétvári baromságot mondott és erről szól a blog, senki sem védi Marx szobrát.

J.László 2014.01.20. 00:15:01

@Peterpapo:
Dehogynem. A régi beidegződések nem múlnak el nyomtalanul.

antisystem 2014.01.20. 01:23:02

Volt egyszer egy Andorka Rudolf nevű szociológus (1931-1997), elég közismert arc, 1991-tól haláláig a Magyarországi Evangélikus Egyház zsinatának világi elnöke, és a Deák téri evangélikus gyülekezet presbitere, tehát még keresztény is. És hát 1991-től haláláig mellesleg ezen jeles műintézmény, a Közgáz rektora is, úgy mellesleg....

Na, az ő rektorátusa alatt is kitört többször, többekből az az elmebaj, hogy onnan el kellene távolítani Marx szobrát, mert mit keres ott Marx a rendszerváltás után, stb... na, Andorka elmagyarázta nekik, mint atya a hülye gyerekének, hogy bizony azért van Karl Marx szobra a Közgáz aulájában, mert ez a német közgazdász hozta létre az utolsó átfogó közgazdaságtant, ez ilyen egyszerű. És akkor megokosulva elkullogtak a döntögetni szándékozók...
Na, sajnos Andorka már 15 éve halott, ezért nincs senki, aki betájolja az ilyen Rétvári féléket, hogy mi merre hány méter... akár kereszténységből, akár közgazdaságtanból...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.20. 07:41:30

Marxon nincs mit mentegetni. Eszméi tagadják mind az egyén szabadságát, mind a demokráciát. Ráadásul alapeszméi réges-régen tévesnek bizonyultak.

Ettől függetlenül persze hülyeség boszorkányüldözést folytatni ellene.

☉ ☾ 2014.01.20. 08:14:43

@Hannibal ante portas: Megfelelő mennyiségű humor és cinizmus esetén, akár ennyire is.

☉ ☾ 2014.01.20. 08:17:42

@Hannibal ante portas: Ja, bocs, beleolvastam, hogy miket szoktál kommentelni, típusosan jobboldali orbán hívő vagy, légyszi nem beszélgessünk, kösz.

dobzse.laci 2014.01.20. 08:25:39

@csentecsa: Bravó, eftás!
Nem volt hiábavaló a sok szeminárium, nomeg a foximaxi.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.20. 08:31:00

Megjegyzendő, hogy Marx és Engels abszolút a magyar szabadságharc mellett állt.

DFK 2014.01.20. 08:39:03

Persze a német szélsőjobb szellemi elődeinek szobrával se lenne semmi gond, ugye?
Azt is tudjuk, hogy a belvárosi "értelmiség" szerint a marxizmus-leninizmus áldozatai kevésbbé áldozatok (ha már letagadni nem lehet az áldozatokat).

Zed4preZ 2014.01.20. 08:41:41

Rétvári Bence a Szentimrevárosban lett egyéni képviselő. Ott, ahol felnőtt. Ahol a faterja még '89-ben is véresszájú vonalas komcsi beszédet tartott november 7-én abban az iskolában, ahol igazgató volt.

Aztán keresztény lett az egész család nagy hirtelen.

De aki ezt nem tudja róluk, az is láthatja öt perc alatt, ha politikailag nem végletesen elvakult, hogy nagyjából mennyi gerince lehet az államtitkár úrnak.

Szerintem lapozzunk.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:46:56

@Zed4preZ: Akkoriban sokan lettek hirtelen keresztények.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:47:59

@FILTOL: nem, csak neked a paranoiás fidesznácinak tűnik ennyinek.

Zed4preZ 2014.01.20. 08:49:20

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: úgy, úgy. Asszem, valaki úgy fogalmazott, hogy "a damaszkuszi út kurva zsúfolt mostanában" :D

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:49:25

@J.László: Te vagy jóban mostanában az oroszokkal, mi a bajod Marxxal?

Berzengő 2014.01.20. 09:07:33

@csentecsa: IQ bajnok,

KOSSUTH Lajos,
LISZT Ferenc és
SZÉCHENYI István

ennél ezerszer antiszemitabb szövegeket nyomott életében!

Azok szobrát is tüntessük el?

Na, jó Orbán házi színésze, Eperjes mar döntögette volna a Kossuth szobrokat anno Áder János műsorában, szóval sosem lehet tudni.

Berzengő 2014.01.20. 09:12:16

@csentecsa: Arról mar ne is beszéljünk, hogy röhejes vagy ezzel az érveléssel,
amikor

________
a NUMERUS CLAUSUS Clausus fő zsidoutalo szószolóját, Prohászkát Rétvari egyenesen MEGVÉDTE, ORBAN LELKÉSZE, minisztere (Balog) meg FELAVATTA SZOBRÁT!

hetek.hu/hit_es_ertekek/201206/prohaszka_az_elso_hungarista
___________

Ennyit hogy mennyi bajuk van az antiszemitizmussal valójában.

Hannibal ante portas 2014.01.20. 09:13:57

@☉ ☾: csak a pontosítás kedvéért:
1. az élet kerek egész, sokkal több, mint jobb vagy bal.
2. Amúgy meg Isten-hívő, mondanám Krisztus hívő vagyok.
3. Nem beszélgettem veled, mindössze elcsodálkoztam azon, amit írtál.

Berzengő 2014.01.20. 09:22:23

@ Igy jarnak a beképzelt, félművelt csicskák.

atlatszooktatas.blog.hu/2014/01/19/dontsd_a_marxot_ne_sirankozz

Fikazza a Marx szobrot, miközben a vezére új barátja nem másnak mint SZTALINNAK állítana szobrot.

Nem baj, Retvary majd megelemzi azt is hogy miert kell neki szobor.
__________________

A milliók haláláért felelős kommunista diktátor történelmi szerepét meglehetősen unortodox módon értékelő Putyin kifejtette, hogy Sztálin éppúgy szobrokat érdemelne, mint a hajdani brit lordprotektor, aki „ravasz fickó” volt, és „nagyon kétes szerepet játszott” a brit történelemben.
Putyin mindezt egy Moszkvában építendő Sztálin-emlékmű kilátásaival kapcsolatos kérdésre válaszolta.

vadi3 2014.01.20. 09:22:35

@Zed4preZ: Ne lapozzunk!!!! Tegyük a helyükre az ilyen embereket. Ha jól tudom ezt úgy hívják, hogy köpönyegforgatás és bár jövedelmező vállalkozás, de valahogy nem túl nagy a társadalmi elismertsége. Meg kéne szabadulni minden ilyentől, mert még néhány év és azt sem tudjuk, honnan hová tartunk, mert annyiszor fordulunk körbe kedves önjelölt vezetőink miatt.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.01.20. 09:32:08

@J.László: Az is jópofa, hogy az újkori kommunisták akarják ledönteni Marx szobrát. Jópofa ország ez.

vadi3 2014.01.20. 09:37:01

@Magyarország jobban teljesít: Kérlek ne sértegesd a kommunistákat. Rétváry és tsai megélhetési politikusok, nem kommunisták, nem kapitalisták. Nem köthetők sehová, csak a megélhetésükhöz, ennek megfelelően forognak mint a szélkakas. Ma lehet, hogy kommunisták, de holnap lehetnek szélsőjobbosok is, mert az többet hoz

safranek 2014.01.20. 09:51:40

Karl Marx helyére állítsuk Karl May szobrát! :D

vajdasagi 2014.01.20. 10:28:05

@vadi3: Egyetértek. Minden köpönyegforgató a megvetésünket érdemli. És újra és újra fel kell elmegetni a gerinctelenségét. És ezt nem is gyűlöletből mondom - szerintem ez a társadalom egészséges önvédelmi rendszere. A szememben Rétvári egy nulla.

Zed4preZ 2014.01.20. 10:42:26

@vadi3: a lapozást úgy értettem, hogy szerintem aki lát a szemétől, annál Rétvári már a helyén van.

neoteny · http://word.blog.hu 2014.01.20. 11:38:42

Karl Marx szobrát egy közgazdaságtant oktató egyetem aulájában tartani valahol aközött áll mint egy biológiát oktató egyetem aulájában Jean-Baptiste Lamarck szobrát tartani -- és egy agráregyetem aulájában Trofim Liszenkóét.

X.Y.Z 2014.01.20. 13:11:22

Én hülye vagyok a marxizmushoz. Lehet róla szépeket mondani, csak meg kell nézni hova vezetett. De most tényleg: tudom, hogy szerintetek el lett torzítva meg minden, de azért mégis a marxizmus (ha csak "marcizmus-leninizmus") nevében gyilkoltak le embereket. Ez egy reális probléma, ezt nem lehet eltörölni, megtörtént. Most ebbe tényleg bele kéne nektek is gondolni a hozzám hasonló egyszerű, buta ember szemével.

antisystem 2014.01.20. 21:16:22

@X.Y.Z: Hát nézhetjük végülis ebből a szempontból is... de abból Rétvári csapata megint csak nem túl jól jönne ki, mert ugye ilyen alapon a kereszt meg Jézus nevében is igen sok embert gyilkoltak meg... mégis csekély számú az elmúlt mondjuk 50 évben az a fanatikus idióta, aki kereszteket meg Jézus-szobrokat akarna döntögetni... persze még szépen egymásra találhatnak Rétváriékkal, simili similis gaudet...

Vagy hogy is volt a Markos-kabaréban?
- Emlékszel, amikor lőttük a pártházat?
- Mikor? Melyiket?
- Hát mikor melyiket...

Kis ország, egy söpredék...

X.Y.Z 2014.01.21. 23:20:32

@antisystem: Jézus eszméit eltorzították. Marx maga írja, hogy a "reakciós fajok" eltűnése az haladás, valamint, hogy diktatúrára van szükség.

Mr Neanderthal 2014.01.26. 09:19:01

egy masik kerdes hogy egy modern kozgazdasagtudomanyi egyetem hogy tudja felvallalni ezt a nehez pszedu-kozgazdasagtan orokseget
süti beállítások módosítása