Én az ellenőrökkel vagyok

2014.12.03. 08:41

Az ellenőröket mindenki utálja.
"Tényleg, minket mindenki utál" - bár nem lepett meg, de nagyon szíven ütött a Kontrol című filmnek ez a mondata. Azóta szent fogadalmam, hogy az ellenőrökkel (és pénztárosokkal, ügyintézőkkel) mosolygok, akkor is, ha nehéz. 
Sose tudtam utálni őket. 
És sose vágytam arra, hogy lecseréljék őket A Nagy Csodás Elektronikus Jegykezelő Rendszerre. 
Vay Márton írása. 

Az ellenőr nekem mindig is az az ember volt, akinek nagyon próbára van téve az embersége és aki nagyon próbára teszi az én emberségemet. Könnyű szeretni a tüntető diákokat és viszonylag könnyű nem utálni az ellenünk tüntető helyes, középosztálybéli diákokat. A baloldaliság, a kereszténység, vagy csak a normális, jó ember próbatétele karszalaggal támad, és nem biztos, hogy nekünk van jegyünk.
Az ellenőr az, aki azért végzi a város lenépszerűtlenebb és egyik legszarabb munkáját, hogy a gyerekét el tudja küldeni osztálykirándulásra, és nem azért, hogy az évente cserélt iphone-ját és wellnesshétvégéjét céges költségként leírja az adójából. Az ő munkája nélkül jóval kevesebb bevételből jóval rosszabb lenne a közösségi közlekedés. Mindezért megvetést és éhbért kap.
Balosoknak: ő a proletár, jobbosoknak: ez a cselédsor (a saját hazájában). 
Van az a játék, hogy mindenkinek a homlokára nyomnak egy cetlit, pár szavas jellemrajzzal, amit ő nem tud. Aztán összeengedik a kis csoportot, és az emberek úgy beszélnek egymással, ahogy az a másik homlokára van írva. És rövid időn belül mindenki elkezd a számára ismeretlen, homlokán álló leíráshoz hasonlóvá válni. 
Ha valakit mindenki szeret, ha valakihez mindenki kedves, akkor az illető nagy valószínűséggel egy kedves és szeretetre méltó ember lesz, és ez fordítva is így van, de még mennyire. Sőt: sokkal inkább. 
Az ellenőr az az ember, aki a város legszarabb munkájában még azért is kűzd, hogy a mindenki által felé áradó utálat ne gyűrje le, ne egye meg. Ha sikeresen, ha sikertelenül, az mindegy is: számomra mindkettő újabb ok arra, hogy ne utáljam és ne értsem az össznépi ellenőr-utálat kultúráját. 
Most pedig a BKK egyik hibája, adóssága gyanánt az elektronikus jegykezelő rendszer további késését írják, mert így továbbra is “ellenőr-hordák” állnak a metróban. Hát nem tudom. 
Ha jönnek az automaták, ezekből az emberekből közmunkások lesznek 47 ezerért, az egész biztos. Még több szegénység, nagyobb munkanélküliség, még több rossz kedv. A gyerek sem megy osztálykirándulásra. Most, amikor a foglalkozatás növelése kéne, hogy legyen a legnagyobb gazdasági prioritás, akkor ennek követését elvárom egy állami cégtől. 
Nem több ember helyett dolgozó gépre van szükség, hanem munkájukból megélni tudó emberre. 
Ha tényleg lehetetlen volna az ellenőröket tovább képezni, státuszuk javításával munkájuk minőségét javítani (amit kötve hiszek), én még akkor is inkább élek együtt velük, mint még több géppel és még több közmunkással, ami nem jobb lesz, csak máshogy szar. 
Az pedig nem érdekel, hogy mennyit spórolna az állam a fizetendő munkabérek kiesésével. Építsenek egyel kevesebb stadiont, vagy vonják vissza a szivaroknak adott adókedvezményeket.

 

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr26940259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2014.12.03. 11:09:35

Inditsunk mozgalmat: adj borravalot az ellenornek!

Puch 2014.12.03. 11:24:27

létezik ennél sokkal szarabb meló. picit sem tudok sajnálni senkit sem a választott munkájáért. senkit semmi nem kényszerítenek. nyilván sokkal trógerebb munka árufeltöltőnek lenni egy Tescoban, mint egész nap buszozni és játszani az élet halál urát. ennyi....

fuck.the.system 2014.12.03. 11:39:26

@Puch: azért a jelenlegi munkanélküliségben nem annyira választáss kérdése az ellenőrködés, de tény, hogy sokkal inkább, mint pl négernek, romának, melegnek születni.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 11:49:44

Én akárhányszor tanúja voltam egy ellenőr-utas vitának, azt láttam, hogy minden egyes alkalommal az ellenőrnek volt igaza, nem az utasnak!
Sőt, ki merem jelenteni: minden - általam látott esetben - az utas volt a tahó, néhány esetben erőszakkal fenyegetőző, és nem az ellenőr.

Ezt mint egyszerű utas írom.

fuck.the.system 2014.12.03. 12:01:05

@fuck.the.system: Azt meg külön birom, amikor a nagy toleárns ballibek állnak pont úgy hozzájuk, mint ahogy a szalonrasszisták a cigányokhoz.

2014.12.03. 12:02:57

Tudod, kedves cikkíró, engem egyszer megbüntetett egy ilyen véglény diákkoromban, mert elfelejtettem berakni az arra a hónapra szóló szelvényt a bérlettokba. Ahol ott volt az előző húsz havi szelvény, hiánytalanul. Teljesen egyértelmű volt, hogy miről van szó, és hogy amint hazamegyek, beleteszem az új szelvényt. De véglény nyilván szívesebben tudta le a fejadagját egy diáklányon, mint egy nyolctagú kopasz bandán.
Na, én azóta rühellem őket, és leszarom, hogy megy-e a gyerekekük osztálykirándulásra vagy sem. Számomra ezek amőbák.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 12:06:57

@jova68:
"Ahol ott volt az előző húsz havi szelvény, hiánytalanul. Teljesen egyértelmű volt, hogy miről van szó, és hogy amint hazamegyek, beleteszem az új szelvényt."

Nem, ez nem így működik.

"De véglény nyilván szívesebben tudta le a fejadagját egy diáklányon, mint egy nyolctagú kopasz bandán. "

Ez is a szokásos hőbörgés.
Igen, el tudom képzelni, hogy egy ellenőr FÉL egy nyolctagú kopasz bandától - mert azt láttam, hogy jólszituált öltönyösek, vagy éppen három jó magyar munkásember is megfenyegeti a munkáját végző ellenőrt.

Mr. Rocketfinger 2014.12.03. 12:15:10

cseppet sem sajnálom őket semmiért. nem tudom miért, de valahogy rám nagyon ugranak. nem zavarna, ha úgy látnám, hogy minden utast olyan alaposan akarnának ellenőrizni, mint engem. de sokszor zavartalanul megy át közöttük a tömeg, és hirtelen elém ugrik egy ilyen senkiházi. ki akarja venni a tárcámat a kezemből!! és se turkálok az ő tárcájában. ha kéri akkor kiveszem a bérletemet. egyébként a bérletem attól még ugyanúgy érvényes, ha a tárcámban van, nem változik meg attól, hogy a kezemben tartom.
sokszor csak pofáznak, le se szarják, hogy ki mit mutat meg nekik. a szerencsétlen külföldit, a gyereket, a fogyatékost, a kismamát bátran tudják baszogatni, de nem láttam még, hogy egy 110 kilós kanc...al emberkedtek volna. vagy a Fradi-Újpest után kérték volna szépen udvariasan a jegyeket, bérleteket...
majd ha olyan színvonalú lesz a tömegközlekedés és a kiszolgálás (pl. ellenőrök) minősége, mint egyes lenézett nyugati városokban, akkor majd én is szeretem őket.

2014.12.03. 12:15:10

> vagy éppen három jó magyar munkásember is megfenyegeti a munkáját végző ellenőrt.

...Miközben teljesen világos, hogy nekik eszük ágában sincs menetjegyet vásárolni. És kit nem büntetnek meg? Őket.
És kit büntettek meg? Engem, mert, mint mondod, ez nem így működik.

Jó, legyen, ne működjön. Értem én, hogy amit nem tud beszedni a nyolctagú kopasz bandától, azt be akarja szedni mástól, például tőlem, akinek megvolt a bérlete, csak még nem raktam be, és ezt mindketten tudtuk. Oké.
De akkor ne várja senki, hogy kedveljem vagy sajnáljam az arcot. Hadd rühelljem már a fajtáját!

Mellékszál, de: a BKV nemrég azt is megmagyarázta, hogy miért csukják be a buszvezetők a rohanó ember orra előtt az ajtót. Hát persze, hogy nem azért, mert élvezik! Dehogy! Hanem mert tartaniuk kell a menetrendet!
Érdekes módon, MÁS országokban szvsz még szigorúbban kell tartaniuk a menetrendet, és mégis, ha futok, a már induló busz is inkább kinyitja újra az ajtót...

Zöld_Dani 2014.12.03. 12:28:38

@jova68: tudod, kedves kommentelő, egyszer fiatal koromban nagyon bunkó módon nekem támadt egy kommentelő, pedig igazam volt, azóta rühellem a kommentelőket, számomra ezek amőbák.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 12:28:44

@jova68:
"> vagy éppen három jó magyar munkásember is megfenyegeti a munkáját végző ellenőrt.
...Miközben teljesen világos, hogy nekik eszük ágában sincs menetjegyet vásárolni. És kit nem büntetnek meg? Őket."

Ez elég baj. De akkor most engedjen el mást is? Nem igazán értem ezt a logikát, hogy ha egy ellenőr alulmarad három/nyolc fenyegetőző társasággal szemben, akkor ezután nem büntethet meg egy diáklányt... mert nincs joga??

Főleg, hogy nem biztos, hogy így történik: lehet, hogy éppen az az ellenőr, aki téged megbüntetett, az igenis keményen kiált a bandával szemben is... nem tudhatjuk.

"a BKV nemrég azt is megmagyarázta, hogy miért csukják be a buszvezetők a rohanó ember orra előtt az ajtót. Hát persze, hogy nem azért, mert élvezik! Dehogy! Hanem mert tartaniuk kell a menetrendet!
Érdekes módon, MÁS országokban szvsz még szigorúbban kell tartaniuk a menetrendet, és mégis, ha futok, a már induló busz is inkább kinyitja újra az ajtót..."
Bizonyára így van. Csak ezzel az a baj, hogy én rengetegszer tapasztalom, hogy a buszsofőr igenis megáll az utasoknak.
Sőt: volt olyan, hogy három egymást követő zöldön sem tudtunk átmenni, mert a vezető mindenkit megvárt, újra és újra kinyitva az ajtót...
És akkor nyilván csúszhattunk is a menetrenddel... nem beszélve arról az utasról, aki mondjuk sietne valahová, de most csúszik az egész.

"De akkor ne várja senki, hogy kedveljem vagy sajnáljam az arcot. Hadd rühelljem már a fajtáját!"

Ehhez jogod van.
Mellesleg a fenti cikknek ez egy nagy hibája, hogy sajnáltatni akarja.
Én sem sajnálom őket.
A munkájukat végzik egy meghatározott szabályrendszerben.

Ugyanakkor viszont ha te így viszonyulsz valakikhez, akkor ne csodálkozz, hogy más meg úgy viszonyul hozzád, mint diákhoz, hogy "csak buliztok a szüleid pénzén, meg az ösztöndíjból és nem tanultok, fene a pofátokat"... vagy éppen ha azóta elhelyezkedtél mondjuk egy okmányirodában, akkor valaki azt mondja rátok, hogy "ezek a rohatt picsák, csak kávézgatnak egész nap, meg pasziánszoznak, engem meg várakoztatnak egy okmány miatt" stb. stb.
És akkor nekik is joguk van ezt gondolni rólatok.

xunilo 2014.12.03. 12:29:40

Szerintem pedig ticcsuk be a robbanomotorokat, hany fogathajto elol elvettek a munkat!

erol 2014.12.03. 12:32:03

Nekem még semmi konfliktusom nem volt velük. Lehet, hogy azért mert bérletem van? Csuda dolgok ezek!

2014.12.03. 12:43:31

Tényleg nem értitek?
Én is tudtam, meg ő is tudta, hogy VAN bérletem, és mégis megbüntetett.
Egy mákszemnyi emberség kellett volna oda, semmi egyéb.
Azóta hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ilyen helyzetek gyakran adódnak egy ellenőr munkája során, és ők kötelesek (vagy tudomisén) büntetni ilyen esetekben is. Namármost ez az a tény, ami miatt én inkább mennék árufeltöltőnek a Teszkóba, mint ellenőrnek - lehet, hogy szar meg fárasztó munka polcokat pakolni, de esténként úgy fekhetek le aludni, hogy NEM aláztam szénné valakit, aki harminc év után is elvörösödik a megalázottság emlékétől, ha eszébe jut. Aki ellenőrnek megy, az ezzel simán együtt tud élni. Mert máskülönben nem menne ellenőrnek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 12:57:53

@jova68:
"Én is tudtam, meg ő is tudta, hogy VAN bérletem, és mégis megbüntetett."

Ezt nem tudhatta. Simán lehet, hogy egy diáknál ott vannak a bérletek szeptembertől a következő év júniusáig (vagyis az egész tanévre) - de júliusra (és augusztusra) már nem szándékozik megvenni, mert akkor nem jár az iskolába...

"Egy mákszemnyi emberség kellett volna oda, semmi egyéb."
Ó, igen. Emberség nem ártana az embereknek. Neki speciel nem volt. Na bumm.

"aki harminc év után is elvörösödik a megalázottság emlékétől, ha eszébe jut."

Hát, már ne is haragudj, de ha ez az egyetlen eset ilyen hatással volt rád, akkor... hm, nem is tudom... és egyébként jól viseled az életet? :(

2014.12.03. 13:09:39

Hoppácska: Kösz, egyébként jól vagyok. Tény, hogy egy-két ehhez hasonló eset elég mélyen megmaradt az emlékezetemben. Nem sok, de egy néhány.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 13:11:08

Mellesleg pont az elektronikus jegyrendszer lesz majd olyan, hogy nem "emberség" kérdése lesz, hogy az automata beenged-e vagy sem, hanem ha nincs ott a bérleted, jegyed, akkor nem utazol, slussz.

Szóval nem egészen értem azokat az embereket, akik arról panaszkodnak, hogy az ellenőrök nem voltak emberségesek: az automaták pláne nem lesznek azok.

fél(re)értelmiségi 2014.12.03. 13:11:23

Ameddig az a vezérelv működik kenyéradójuk részéről, hogy az ellenőrök ne az értékesített (és érvényesített) jegyek utáni bevétel fokozására, hanem a minél több kiszabható bírságra hajtsanak, addig nagyon nehéz sajnálni őket. (tudom, nem az ő döntésük ez az üzleti, szolgáltatói magatartás, hanem a főnökeiké) Ellenőrködni azért is szerencsétlen helyzet, mert mint ahogy legtöbben egyetértenek benne, bizonyára nem teljesen önszántából, hanem kétségbeesett kényszerből megy el valaki, ezért nem is lehet közöttük nagyon válogatni. Tehát, nem az ilyen munkára legalkalmasabbak töltik be többségében ideig-óráig ezt a pozíciót. Mivel nagy lehet a fluktuáció, nincs is ideje, hogy kiforrja magát egy-egy munkavállaló ebben a szerepében, hanem a sok megaláztatástól inkább torzul, mint finomodik a hozzáállása, munkamódszere. Ha meg párosulnak a másik, talán még jobban utált "kollégával" a közterület felügyelőkkel, na akkor jön csak a igazi kihívás a szeretethetőségben. CSAK az elektronikus jegyrendszer segíthet ezt a lehetetlen helyzetet megoldani. Semelyik civilizált, fejlett országban sem szabadítanak rá az utasokra ilyen mennyiségben ellenőröket, felügyelőket, biztonsági őröket. Ez nem lehet humánpolitikai kérdés. A munkahely teremtést, foglalkoztatást másképpen és máshol kell próbálni minél hatékonyabban megoldani. Persze, szerintem.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 13:13:10

@jova68:
"Kösz, egyébként jól vagyok. Tény, hogy egy-két ehhez hasonló eset elég mélyen megmaradt az emlékezetemben."

:( Ez szomorú. Komolyan mondom.
És attól tartok, hogy a helyzeteden nem fog segíteni az, ha rühelled ezeket az embereket...

fél(re)értelmiségi 2014.12.03. 13:27:10

@Mr. Rocketfinger: Maximálisan egyetértek veled. Igazságtalan, hogy kipécéz az ellenőr egy utast pl. egy metróállomásra beözönlő tömegből, és azt megállítva, feltartva ellenőrizgeti, mialatt kb. 100 siető utas jegyellenőrzés nélkül, zavartalanul megy a dolgára. Lehet mondani, hogy készítse mindenki elő az érvényes jegyet/bérletet/igazolványt, de akkor sem lesz az ÖSSZES ellenőrizve. Fizikailag lehetetlen. Azután a hatékonyság nagyban függ az ellenőr oldaláról is: Sok esetben ha a nagyapám ezeréves horgászjegyét mutatnám fel, akkor sem szólna egy szót sem, míg másik esetben vegzálja a 16 éves diáklányt, hogy nem egyértelműen látszik a mikroszkópnyi lenyomat a kezelt jegyén. Nem jó ez így.

Bobby Newmark 2014.12.03. 13:30:50

@jova68: Nálad volt? Nem. Felszálltál? Fel. Viseld a következményeit!
Nem azt írják elő az utazási feltételek, hogy meg kell vásárolnod a bérletet, hanem hogy az utazás teljes időtartama alatt LEGYEN NÁLAD. Komolyan, baszdmeg, mit nem lehet ezen felfogni?
Ha ez 30 év után is elvörösödsz attól a hatalmas megalázástól, hogy JOGOSAN megbüntettek, akkor ott komolyabb pszichés problémák is vannak...

A mákszemnyi emberséget meg elég hamar kiöli, ha például EGYMÁST is ellenőrzik menet közben, és megbasszák az ellenőrt, ha valakit jogosan megbüntethetne, de elengedi.

Hozzáteszem, hogy ha elég pofátlan vagy, akkor nem tud veled mit csinálni. Leszállsz a megállóban és elsétálsz, aztán annyi.

Bobby Newmark 2014.12.03. 13:42:51

"Nem több ember helyett dolgozó gépre van szükség, hanem munkájukból megélni tudó emberre."

Persze, nyilván, manuális munkát végző, semmi másra nem alkalmas, bunkó, embertelen droidokra van szükségünk tömegével. Az lesz a fasza, attól épül az ország!

Fidesz szócső vagy-e, bloggerkém?

Én meg inkább azokat a mérnököket és technikusokat sajnálom, akinek az lenne a feladata, hogy az automata rendszert üzemeltessék. Az ork meg menjen kekszet kapálni, vagy Fideszes bérbloggernek, mert ahhoz van elég esze.

oszt jónapot 2014.12.03. 14:16:50

@Hoppácska: Pontosan: nincs jegyed -> nem utazol. Nem pedig megbasz x ezer forintra, mert nem vettél meg egy 300 ft-os jegyet, vagy nem írtad rá a bérletre az igazolványszámot.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 14:20:08

@oszt jónapot:
"Nem pedig megbasz x ezer forintra, mert nem vettél meg egy 300 ft-os jegyet"

Hát, ha enélkül szálltál fel a buszra stb.

"vagy nem írtad rá a bérletre az igazolványszámot."

Igen, azt én elég tahóságnak tartom, ha valaki nem írja rá.

oszt jónapot 2014.12.03. 14:26:43

@Hoppácska: Jó, ez a szabáL meg minden. De én is jártam már úgy, hogy azt hittem van nálam bérlet, aztán mégse.
Csak jobb, ha kiderül felszállás előtt és akkor max. veszek egy jegyet, nem pedig 16 rugóra (vagy mennyi most) basznak meg.
Hozzáteszem, én életemben egyszer csengettem, pedig régen nagy lógós voltam.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 14:28:17

@oszt jónapot:
"Csak jobb, ha kiderül felszállás előtt"
Így van.

Ez a te felelősséged, hogy előtte derüljön ki.

"De én is jártam már úgy, hogy azt hittem van nálam bérlet, aztán mégse. "

Erre van, hogy utólag be lehet mutatni.

oszt jónapot 2014.12.03. 14:31:25

@Hoppácska: Értem én, hogy mindenre van magyarázat, de mind plusz szopás ahhoz képest ha van egy kapu, ahol nem tudsz bemenni, ha nincs jegyed, nem?

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 14:33:28

@oszt jónapot:
Na de miből gondolod, hogy én ellenzem a beléptetőkapuk rendszerét? :)))

Én már akkor is utaztam a metróval, amikor még egy forintost kellett bedobni, és akkor engedett be a kapu :)

oszt jónapot 2014.12.03. 14:37:54

@Hoppácska: Nem tudom, te viszed el mindig abba az irányba, hogy most is van megoldás. Persze, hogy van, csak mint az utas szopatása/pénzbehajtás. Pl. szerintem kibaszottul aránytalan a pótdíj a jegy árához.
Ha ellopsz egy 350 ft-os cuccot a boltból, akkor se kell 16 rongyot fizetned, ha elkapnak.
(Én csak a térdösszeverős kapukat ismerem gyerekkoromból. Kurvára féltem tőlük.)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 14:45:10

@oszt jónapot:
"Nem tudom, te viszed el mindig abba az irányba, hogy most is van megoldás. "

Mert van is.

A szabályok egyértelműek. Be kell tartani.
Azt lehet mondani, hogy rosszak, túlzóak, tessék megváltoztatni - de addig is be kell tartani.

"Ha ellopsz egy 350 ft-os cuccot a boltból, akkor se kell 16 rongyot fizetned, ha elkapnak."

Ez így van. És akkor mit kéne tenni? Csak leszállítani az illetőt? És ha a következőre visszaszáll? És ha ötször leszállítják, de ötször visszaszáll, és így (lassan ugyan) de mégiscsak elér a céljához?

Egyébként a boltban mit csinálnak valakivel aki ellop egy 350 forintos cuccot? Semmit?

oszt jónapot 2014.12.03. 14:55:35

@Hoppácska: Asszem 20 rongyig csak ki kell fizetni. Azért a 45x-ös büntetést kicsit erősnek érzem, nem tudom, hogy van-e olyan hatósági eljárás, ahol ennyire köteleznek.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 15:03:28

@oszt jónapot:
"Asszem 20 rongyig csak ki kell fizetni."

És ez helyes? bemegyek a boltba, ott helyben benyomok egy csokit - ha lebukom kifizetem, ha nem bukom le, akkor ingyen ettem egy csokit. Esetleg ha nincs nálam pénz, akkor ki se fizetem, szó nélkül kisétálok az ajtón, hiszen nehogy hozzám nyúljanak egy újjal is...

És vajon a boltokban előfordul az, ami egy buszon, hogy az utasok elég nagy része nem fizet csak utazik?

"Azért a 45x-ös büntetést kicsit erősnek érzem, nem tudom, hogy van-e olyan hatósági eljárás, ahol ennyire köteleznek."

Külföldön hányszoros a büntetés?

oszt jónapot 2014.12.03. 15:09:42

@Hoppácska: "És ez helyes? bemegyek a boltba, ott helyben benyomok egy csokit - ha lebukom kifizetem, ha nem bukom le, akkor ingyen ettem egy csokit. Esetleg ha nincs nálam pénz, akkor ki se fizetem, szó nélkül kisétálok az ajtón, hiszen nehogy hozzám nyúljanak egy újjal is..."

" A szabályok egyértelműek. Be kell tartani."

:)

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:10:06

Talan mert ha vegre erintokartyas es beleptetokapus rendszer lenne, akkor nem kene foglalkozni az ellenorokkel, mert nem lennenek. A masik, hogy bizony sokuk fizetese a buntetesi kvoatatol fugg. Ha nem buntet, akkor nem is dolgozik alapon. Innentol meg neha kenyszer baszakodni, de pont nem a celt szolgalja. A harmadik, hogy ezzel az ellenornek jelentkezok is tisztaban vannak, de vagy nem erdekli, vagy eleve olyan jellemu, hogy tudja ezt csinalni. A negyedik, a magyar lakossag joreszenek kulturaltsagi szintje, ami ahhoz sem eleg, hogy egy rantottat megcsinaljon. Ezek aztan osszeadodva eredmenyezik a konfliktusokat. De ezt csak ugy irom, mert egyebkent pont leszarom.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:11:21

@Hoppácska: 20-szoros. 2,5 a jegy, 50 euro a bunti.

oszt jónapot 2014.12.03. 15:13:47

@Hoppácska: " Külföldön hányszoros a büntetés? "

Londonról tudok nyilatkozni, ott is kurva sok, viszont ott gyakorlatilag nincs esélyed véletlenül jegy nélkül felszállni, mert a metrónál kapu van, a buszra meg nem enged fel a sofőr, ha nincs jegyed. Gyakorlatilag kizárt a véletlen bliccelés. Max úgy futhatsz bele, hogy ha tovább mész metróval, mit ahogy a jegyed szól. Amennyire tudom, ezért viszonylag ritkán büntetnek.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:14:54

@Hoppácska: Csakhogy az atlagfizetes a legmagasabb adokkal szamolva is 1821 euro havi netto.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 15:21:06

@oszt jónapot:
"a buszra meg nem enged fel a sofőr, ha nincs jegyed."

Na látod. Mert ott elsőajtóznak.
Itt meg abból is gond van...

@Szelid sunmalac:
"Csakhogy az atlagfizetes a legmagasabb adokkal szamolva is 1821 euro havi netto."

Jó, akkor lehet kampányt indítani a "jogos mértékű" pótdíjért.
Én is aláírom, ne félj.

De addig fizetek.
Csak hát... nekem mindig volt bérletem, és mindig nálam is volt.

Talán ez az oka annak, hogy én akárhányszor tanúja voltam egy ellenőr-utas vitának, azt láttam, hogy minden egyes alkalommal az ellenőrnek volt igaza, nem az utasnak!
Sőt, ki merem jelenteni: minden - általam látott esetben - az utas volt a tahó, néhány esetben erőszakkal fenyegetőző, és nem az ellenőr.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:21:59

@Hoppácska: ? Nem tudom melyik helyszinre gondolsz. Otthon mar reg nem buntettek meg. Otthon is mindig berletem volt...Itt a helyszinen 50 euro. De fizetheted kartyaval is :) Az aranyok viszont masok. A havi nettobol a buntetest kifizeted 36,4-szer. Otthon a netto atlagfizu kb 151e. Ha a buntetes helyben "csak" 8e, akkor joindulattal is csak 19-szer tudod kifizetni.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:23:50

@Hoppácska: Nem felek en semmitol. Illetve a medve azert megszeppent, ha tul kozel jon.
Engem szivattak mar ervenyes jeggyel/berlettel is. Ezek pedig bizony maradando emlekek es az ember mar csak olyan, hogy a tapasztalataibol levon bizonyos tanulsagokat, amiket aztan beepit a vilagszemleletebe.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 15:25:54

@Szelid sunmalac:
Jó, akkor elértünk oda, hogy azért bliccelünk, mert szar a fizetésünk.

Hurrá.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.12.03. 15:27:36

@Szelid sunmalac:
"es az ember mar csak olyan, hogy a tapasztalataibol levon bizonyos tanulsagokat, amiket aztan beepit a vilagszemleletebe. "

Ez speciel igaz. Én is ezért rühellem a rohadt bagósokat, biciklizőket és bliccelőket.
Hogy mindhárom b-vel kezdődik az véletlen, én a bolitikusokat is rühellem.

oszt jónapot 2014.12.03. 15:28:46

@Hoppácska: Viccnek szántam, ott volt a szmáljli. Nyilván én sem úgy vásárolok, hogy ellopom, aztán ha elkapnak kifizetem. Csak furcsának és aránytalannak tartom, hogy egy bliccelés esetében meg ugyanerre (sőt, egyes vélemények szerint az kevésbé lopás, mintha leveszek egy csokit a polcról, de ebbe ne menjünk bele) egy brutális pótdíj van.

Szelid sunmalac 2014.12.03. 15:31:25

@Hoppácska: Ezt nem tudom mibol vontad le :O Errol nem szolt a dolog, csak a buntetesek mertekerol, illetve, hogy az ellenorok marpedig igenis szoktak bunkok lenni, fuggetlenul a jegybirtoklastol.

oszt jónapot 2014.12.03. 15:33:23

@Hoppácska: "Na látod. Mert ott elsőajtóznak.
Itt meg abból is gond van..."
Ez elég baj. Ott sem mindenhol van elsőajtó (legalábbis 10 éve még nem volt) az oldszkúl buszokon volt egy néger, aki minden megálló után végigsétált és vettél tőle jegyet. Azóta ez már lehet, hogy megváltozott. De alapvetően nem a büntetésre megy az ellenőrzés, hanem arra, hogy vegyél jegyet. Ez a lényegi különbség.
süti beállítások módosítása