Az utolsó roham

2014.06.20. 16:49

Minden újságolvasó ember tudja, hogy a kormányzat egyik szerve, az ún. KEHI vizsgálatot indított azok ellen a nem kormányzati szervezetek (NGO-k) ellen, amelyeket a norvég állam támogat anyagilag, illetve az ellen a magyarországi alapítvány (az Ökotárs) ellen, amely a pályázati kérelmeket elbírálja. A norvég diplomácia (és más nyugati meg nemzetközi intézmények) képviselői világossá tették, ami különben is világos: mivel itt nem magyarországi közpénzekről van szó, ezért az egésztől a KEHI-nek (a továbbiakban röviden: Orbánnak) az orra fokhagymás, a vizsgálat jogellenes úgy, ahogy van.

Tamás Gáspár Miklós írása.
tgm.jpg

 

   A Védegylet, a NaNe, a TASZ, a K-Monitor, a PATENT Egyesület, az Autonómia Alapítvány stb. a legeslegjobb magyarországi intézmények közé tartozik: a társadalom büszke lehet rá, hogy léteznek, működnek – egyszerűen nélkülözhetetlenek, ma főleg bennük mutatkozik meg boldogtalan hazánk jobbik énje. Mi sem jellemzőbb, mint hogy egy távoli – még csak az Európai Unióhoz se tartozó – ország kormányzata támogatja őket, s a magyar állam még ezt se akarja megengedni.

   Amikor az ember már-már azt hitte volna, hogy a mindennapi disznóságok már nem tudják fölháborodásra késztetni, íme: a KEHI (röviden: Orbán) bebizonyítja, hogy soha nem szabad belefáradni a fölháborodásba és a tiltakozásba, ésmegunni a fölháborodást és tiltakozást maga is disznóság.

   A legfrissebb ÉS-ben ezt írja György Péter: „Ha valaki azt hiszi, hogy a Trafó, Jurányi [Inkubátor]ház, Táp Színház, Krétakör, Káva, Maladype, Pintér Béla Társulat, Stúdió K, Tünet együttes, Szputnyik Társulat, No Kredit Szabadegyetem, Artpool, ArtPortal, Labor, acb Galéria, 2B Galéria, FUGA, HAP Galéria…, tranzit.hu, Kisterem Galéria, Szabad Művészek, JAK, FISz, Fordítóház, Szépírók Társasága csoportjaiból összeálló hálózati kultúrát és intézményrendszert lecserélheti, illetve figyelmen kívül hagyhatja, az tényleg súlyosan téved, illetve beláthatatlan károkat okoz az országnak, a kortárs társadalomnak.” Az igaz, hogy aki (röviden: Orbán) „le akarja cserélni” (értsd: meg akarja semmisíteni) mindezeket, kárt okoz a társadalomnak, de nem téved. Aki mindezeket – és a norvég alap által támogatott intézményeket – el akarja tiporni, remekül céloz.

   Ugyanis ez az igazi ellenzék.

   (Nem helyes ezt „civil szférának”, „civileknek”, „civil szektornak”, „civil szervezeteknek” nevezni [hogy a „civilkedés” névre hallgató nyelvi, szemantikai szörnyszülöttről ne is szóljunk] – nem véletlen, hogy ezek a kifejezések a magyaron kívül egyetlen más nyelvben sem ismeretesek – , hiszen a civil társadalom fogalmába minden önkéntes-szerződéses egyesülés beletartozik, Hegel szerint pl. a politikai pártok, a nyilvánosság és a piac, és a civil társadalomba tartoznak a médiák, továbbá az érdekképviseletek: a szakszervezetek, szövetkezetek stb. Magyarországon az NGO-kat, a nem kormányzati szervezeteket nevezik „civil”- nek, ami a politikaellenes és így antidemokratikus közszellemből származó, sajnos jellegzetes aberráció.)

   Oroszországban is fontosabb eleme az ellenzéknek a Pussy Riot, mint az ilyen-olyan vacak pártocskák.

   A szabad hálózatok – amelyek Magyarországon egyedül képviselik és védelmezik a represszív-diktatúrás államrend és a fékét vesztett tőkeuralom áldozatait: a szegényeket, a nőket, a melegeket, a leszbikusokat, a transzneműeket, a romákat, a menekülteket, a munkanélkülieket, a hajléktalanokat, a bántalmazott nőket és gyerekeket, a kiszolgáltatott diákokat és fiatal értelmiségieket (bár a politikai üldözötteket sajnos még nem), amelyek egyedül szállnak szembe a rasszizmussal, az etnicizmussal, az újfasizmussal, az antiszemitizmussal, a xenofóbiával, a szexizmussal, a homofóbiával, az idősek megvetésével, a szomszéd népek ellen irányuló sovén propagandával, az irredentizmussal (bár ez utóbbiakkal nem elég szilárdan) stb. – az egalitárius és emancipatorikus politika egyedüli letéteményesei ebben az országban.

   (Szomorú, hogy a parlamenti és helyhatósági politikában – egyes személyek és kisebb csoportok dicséretes, ám részleges kivételével – ilyesmi alig észlelhető: de hát ez a helyzet.)

   Mint mindig, Orbán (röviden: Orbán) éles szemmel ismeri föl, hogy honnan fenyegeti veszély. Vannak tevékeny – főként fiatal – emberek, akik nem pusztán tiltakoznak, hanem bizonyos enklávékban szabad, egyenlő, biztonságos, transzparens, szimmetrikus viszonyokat teremtenek, képesek enyhíteni a szenvedést azok körében, akiket Untermensch-nek tekint az autoritárius, elnyomó, állampárti jobboldal (röviden: Orbán)??? Szét kell őket kergetni, meg kell őket félemlíteni, ki kell őket éheztetni, külföldre kell őket kergetni! Ez az utolsó roham: azok ellen, akik a még úgy-ahogy, csonkult, rozsdásodó romjaiban fönnmaradt társadalmi autonómia utóvédjét jelenthetik.

   Mi ennek a legújabb repressziónak a módszere?
   Az ócska vagy – ha tetszik – klasszikus módszer: idegennek vagy idegen ügynöknek kell őket föltüntetni, amint ezt már Hitler és Sztálin is tudta – akivel egyáltalán nem akarjuk (ó, nem) azonosítani a magyarországi tekintélyelvű, nemzeti jobboldalt (röviden: Orbánt), isten őrizz. Füvező-fröccsöző, vézna, zsidó beütésű s oly kevéssé heteronormatív radikálisok a romkocsmákban – akiket „posztmodernnek” neveznek a szoci teoretikusok (politológusok?), akik sohase tudják, mi a divat (a „posztmodern” divat úgy az ezredforduló tájékán járt le végképp) – , akiket a judeobolsevik-judeoliberális-skandináv-benelux világösszeesküvés finanszíroz: ez a legújabb ellenség. Tökre igazuk van. Csakugyan ez az ellenség. De – szemben a műveletlen, tájékozatlan és elmaradott (de minimum outdated) ballib-szoclib maradékkal – a sovén-etnicista-szexista-represszív jobboldal (röviden: Orbán) pontosan tudja, hogy az egalitárius élmény(és ennek az élménynek a megteremtése, megszerzése és élvezete a szabad hálózatok diadala) számára halálos veszedelem.

   Egalitárius és emancipatorikus eszmények léteztek korábban is, de élmények, tapasztalatok alig. Az eszmény és az élmény együttállása – ezt nevezték hajdan MOZGALOMnak – a valóságban opponálja a Nemzeti Együtthülyülés Rendszerét. Ezért annyira lényeges, hogy a szabad hálózatok mind feministák.

   A feminizmus ugyanis nemcsak ideológiai-politikai-filozófiai irányzat, hanem mindenekelőtt életforma.

   Fölszámolja a polgári társadalomnak azt a mérgező előítéletét, amely szerint lehetséges (sőt: érvényes) egalitárius köz- és polgári jog, de az államtól független „társadalomban” és magánéletben/magánerkölcsben megengedett a hierarchia, az elnyomás és az erőszak (illegitim kényszer). Amely szerint aki nem jogalany (pl. gyerek), azt szabad bárhogyan irányítani, vezetni, alakítani, ahogyan az az elnyomás ágenseinek tetszik. A feminizmus mint életforma és kultúra ennek a tagadása: ezért gyűlölik ennyire a nép ellenségei.

   Az elszántan egyenlőségellenes jobboldali rezsim – amely képes volt mindennemű tiltakozás megkockáztatása nélkül bevezetni a szociális segélyezés helyett a büntető jellegű kényszermunkát („közmunkát”), s ennek révén megtorolni a redisztribúciós balszerencsét – létérdeke az egalitárius és emancipatorikus politikának mint élménynek, tapasztalatnak, életstratégiának az elfojtása. Ezért kell a fölszabadító, védelmező, megengedő, részvétteli, együttérző, képzeletgazdag, inventív, innovatív szociális, politikai, művészi és filozófiai praxisokat szétbarmolnia. 

   A kormányzat taktikája nem ostoba, hanem gonosz.

   Ha nem lázadtok ellene, meg fogtok dögölni.

Ne maradj le semmiről! Kéthetente elküldjük mailen az öt legjobb írásunkat!

Nyomj egy tetsziket és érd el írásainkat a Facebookról!

A bejegyzés trackback címe:

https://dinamo.blog.hu/api/trackback/id/tr836389957

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az utolsó roham 2014.06.20. 17:13:01

Mint mindig, Orbán éles szemmel ismeri föl, hogy honnan fenyegeti veszély. Vannak tevékeny – főként fiatal – emberek, akik nem pusztán tiltakoznak, hanem bizonyos enklávékban szabad viszonyokat teremtenek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibor84 2014.06.21. 02:01:46

Egyetértve a leírtakkal,már csak az a kérdés vetődik fel bennem, hogy negyed századdal a rendszerváltás után miért szorulnak az NGO-k külföldi forrásokra?
Nem az lenne normális, hogy akiknek fontosak ezek a célok, azok áldoznak erre? És akkor fel sem vetődne a norvég alapos téma. Sajnos a magyar társadalom 99%-ának fogalma sincsen, hogy eszik vagy isszák ezeket a szervezeteket, és aki egyet is értene velük, azok(at) sem vonják/vonódnak be a civil szervetzetek munkájába, "életébe".
A válasz talán a cikkben benne is van: Mo.-on a civil szervezetek depolitizáltak, teljesen félreértik a társadalmi szerepüket, nem keresnek támogatókat maguknak, ami a politizálás egyik eleme. Amíg ezen a téren nem történik változás, nem fog előrelépés történni a magyar politikia életben sem.
Ahogy Orbán lebontotta a magyar demokrácia díszleteit(mert mint kiderült csak azok voltak), úgy bontja le a mesterségesen fenntartott, gyenge civil szférát.
Úgy néz ki a rendszerváltás tényleg megbukott - kezdhetjük elölről.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.21. 07:58:21

A cikk nem foglalkozik egy fontos aspektussal.

Alapvetően nevetséges, ha egy civil szervezet csak azért tud létezni egy országban, mert külföldről pénzelik. Ez magyarul azt jelenti: az illető szervezetre az adott országban NINCS piaci igény.

Ezek után az illető "civil" valójában nem más mint külföldi ügynök, pont mint 100-200 éve a gyarmatosítók helyi emberei Afrikában.

Hozzáteszem: a kormány igyekezetét hibásnak tartom e témában.

TamasGM 2014.06.21. 08:47:36

@maxval, a gondolkodó birca: A piaci igény irreleváns, ezek nem piaci szervezetek, hanem nonprofit, jószerivel "jótékony" intézmények. Azt pedig nem helyes elfelejteni, hogy ez szegény - nagyon szegény - ország. "A gyarmatosítók helyi embereinek" nevezni a zömmel az egész rendszerrel szembeforduló személyeket és csoportokat (akik és amelyek gyűlölik és elutasítják az imperializmus minden formáját) nagyon nagy igazságtalanság. De remélem, hogy nem rosszhiszeműség.

TamasGM 2014.06.21. 08:55:03

@Német Tibor: Ha minden mesterséges, ami v. aki támogatásra szorul, akkor ebből az következhetnék, hogy a kisbabák is mesterkéltek és műviek. Ha a hatékonyság egyetlen kritériuma a profit (v. a profittermelő vállalatoktól származó járadék), akkor régen rossz. Az ilyen szervezeteket mindig és mindenütt mecénások támogatták - és csak nem gondolja, hogy pl. a NYUGAT folyóirat valaha önellátó volt v. a Vöröskereszt v. az Anti-Slavery League? - , és ha a köz erre nem áldoz (ami a leghelyesebb), akkor baj van. A norvég alap is "köz",teljesen mindegy, honnan jönnek a források, ha föltételek nélkül adják őket. - Mellesleg: miért kell mindig a veszteseket & legyőzötteket bírálni? Nem érdemlik meg ezek az NGO-k (nem "civil szervezetek", ilyen nincs), hogy segíthessék a bántalmazott nőket és gyerekeket, hogy jogi támogatásban részesíthessék a de facto börtönben tartott menekülteket, hogy megvizsgálhassák az alapjogok sérelmeit? Ezek a szervezetek nem gyöngék, csak nincs pénzük. A kettő nem azonos. TGM

Endre Varsányi 2014.06.21. 10:18:17

Kedves Németh Tibor tökéletesen igazad van! Hadd említsem meg kiegészítésül saját tapasztalataim. 1. Magyarországon részt vettem a Golgota Ellátóban ahol hontalanoknak adtunk ételt, felvilágosítást, internet lehetőséget munkakeresésre, mosást, zuhanyozást, olykor még ruha is akadt. Ötven embernek. Az ötvenegyediknek már nem maradt étel. Az alapanyagot az Auchantól, TESCO-tól kaptuk, a konyhán ingyen dolgoztak az emberek, viszont a víz, villany... sajnos pénzbe került, amihez segítségre volt szükségünk és ez nem volt kevés. Ehhez pénz kellett. Gondolom mindenkinek tiszta, hogy közérdekű munkát végeztünk, így az állam akár ki is fizethette volna a konyha rezsijét, de akárhonnan jött a pénz, nekünk jó volt. 2. Itt Skóciában az emberek úgy adják oda a már nem szükséges ruhákat, hogy kapnak egy zsákot, belepakolják, kirakják a kapu elé és a kocsi másnap felveszi. A zsák, az autó és a raktározás is pénzbe kerül. Mellesleg az otthoni helyzetben hány zsák maradna érintetlen reggelre? Vagy a Food Bank. Ugyanez kajával és otthoni termékekkel. Itt a gyűjtést az egyházak, boltok, iskolák... látják el, amit leadnak és egy raktárból kialakított helyen (pénzbe kerül) kapják meg a rászorultak... Szóval kell a kiegészítés bármilyen közhasznú tevékenységet folytatsz. Itthon is, máshol is. Egyszerűen ostobaság azt gondolni, hogy nekünk jogunk van az ingyen létre. Ez még az előző éra gondolkodásából fakad. Egymásért vagyunk, egymásért kell tennünk, de ehhez először úgy kell gondolkozni, hogy megértsük közös problémákat csak közösen lehet megoldani.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.06.21. 11:07:04

@TamasGM:

Ha egy országban valamire igény van, akkor az létrejön, ez nem pénz kérdése.

A magyar ballib "civilek" lényeg: mi vagyunk a mindentudó megmondóemberek és megtanítják a rohadék mucsaiakat a rendre, mindegy, hogy a rohadék parasztok mit akarnak.

Katica2 2014.06.21. 11:08:05

TGM mindent tud és meg is tudja írni. mindenben igaza van - bárcsak ne lenne.

Zöld_Dani 2014.06.21. 11:22:55

@maxval, a gondolkodó birca: Ne hülyéskedj, piaci alapon nem létezne oktatás, nem létezne a kultúra 80%-a, és nem létezne egy csomó olyan dolog, ami neked is fontos, de ebbe a két hirtelen eszembe jutott kategóriába nem fér bele.

Lőwy Árpád 2014.06.21. 11:40:38

@maxval, a gondolkodó birca: na ne hülyéskedj már. a tőkekoncentráció jelenlegi állapotában egészen pontosan arra van pénz, amire azt mondják: van rá pénz.
egészen pontosan az a helyzet számolódott fel, amikor állampolgárok fenn tudnak tartani egy kezdeményezést, többé nem tudnak.
a külföldi kémezés meg remek ostobenkó herpegés. meg tudja mondani, miféle imperialista céljai vannak Norvégiának Magyarországgal?

manager2008 2014.06.21. 12:25:23

Azért az igazság picit más. Bármilyen ismeret terjesztéséhez szervezettség és nyilvánvalóan elhivatott emberek kellenek. A különböző vallások terjesztői hatalmas energiákat vetnek be azért hogy a nézeteik eljussanak a lakossághoz. Át kell venni a módszereket és dolgozni ha valaki fontosnak tartja a véleményét, elhivatott stb. A politikai pártok is elfelejtették hogy dolgozni kell, a tévén keresztül sugárzott baromságok meg kevés embert hatnak meg, nem is megy el szavazni a nép nagy része. Ha egy termék reklám eladható jó szöveggel, akkor bármi más is, ne kívánja senki hogy magától fog ez működni. A pénz segítene de ha rosszul használják fel akkor az sem jó semmire.

tibor84 2014.06.21. 12:28:47

@TamasGM: Isten ments, hogy én a veszteseket bírálnám. Ahogy a írtam, a cikkel nagyon is egyetértek, tényleg fontos munkát végeznek, és tényleg nélkülözhetetlenek, csak a szakami munka mellett egy csomó fontos dologot elfelejtettek a 25 év alatt kiépíteni, pl. társadalmi beágyazottságot. És itt nem csak pénzkérdésről van szó, mondjuk csak annyiról, hogy hangsúlyosabban jelen vannak a mindennapokban(pl. járják az országot, megismertetik magukat az emberekkel, támogatókat gyűjtenek stb.), a közéletben, nem csak akkor amikor az 1%-ért küzdenek(ami nagyon is jó, hogy létezik, csak hát ezt is el lehet venni; egy törvény, és volt, nincs 1%, de nem akarok ötleteket adni).
A kisbabás hasonlat ott sántít, hogy a babák egyszer felnőnek, és felnőttek lesznek, akiknek ugye már nincs szükségük gondoskodásra. Ha a civil társadalmat bírálom, akkor azért teszem, mert ők szerintem nem "nőttek fel", nem alakítottak ki támogatói kört. Ezzel nem azt mondom, hogy nem kellenek külföldi alapok, hazai állami támogatás, de ne csak ez legyen. Legyen több lábon állás, legyen sok, de kis összegű adományozás, mert a külföldi alap meggondolhatja magát, az állam lehet, olyan, mint amilyen a mostani, de ha sokan támogatnak egy ügyet, akkor arra lehet építeni.
A Nyugatot lehet, hogy mecénások támogatták, de legalább akkor voltak hazai polgárok, nagypolgárok, akik fontosnak tartották, ma már ezek sincsenek. Hol vannak a hazai vállakozók, tőkések, akik támogatnának fontos ügyeket?
Talán azért nem teszik, mert a hazai gazdaság (ami, mint már tudjuk, szintén a civil társadalom része) gyengesége és tőkeszegénysége összefüggésben van a hazai NGO-k pénztelenségével.

manager2008 2014.06.21. 12:47:46

@Német Tibor: nem csak olyan mecénás kell, aki osztogatja a pénzt, mert ez igen nehéz ügy, a gazdasági verseny nem mindig teremt osztogatható pénzt. Van egy találmányom (nem egy) amit viszont egy szervezet terjeszthetne és nonprofit alapon a bevételt felhasználhatná a céljaira. Érdekes módon kicsi az ilyen dologra is az érdeklődésük (vallási szervezet esetleg vevő rá) pedig nagy benne a profit lehetőség és a lakosságot is érinti (rezsi csökkentés miatt). Talán futok ezzel egy kört, de majdnem felesleges mert nincs élő szervezetük, és képességük ehhez. Nem csak bibliát lehet eladni, hanem terméket vagy szolgáltatást is és ha nonprofit a szervezet akkor vehet magának egy folyamatosan tőkét termelő akármit is a céljai támogatására. Visszakanyarodik a dolog a gazdasághoz, pénz kell különben nem működik semmi. Az alapítványi csalásoktól meg tele van mindenkinek a hócipője (sorolhatnám). Az ilyen szervezetek is tényleg ellenőrzésre szorulnak mert lehet ügyesen kivenni a pénzt ezer jogcímmel, a negatív példákat a sajtó hozza néha (legutóbbi a Greenpace volt).

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2014.06.21. 13:02:05

@Német Tibor: Jól hangzik, elsőre én is szinte elhittem. De aztán belegondoltam. A mindenkori állam (tehát nemcsak a Fidesz vezette, hanem az azt megelőzők is) sz@rrá adóztatja az állampolgárt. Minden megkeresett forintodnak a 2-3szorosát veszi el és dugja fel a seggébe. Namármost ha az állampolgárnak választania kell, hogy a gyerekére költi a kevés maradékot, vagy valamely neki szimpatikus szervezetre, nem kérdés melyiket fogja választani. Ráadásul a többség tökhülye, ha megtömte a hasát az aktuális akciós sz@rral, megitta az akciós sörét, a "civil" mozgolódásra, amit ráadásul a közmédia a csökött agyába belefikázott, úgy tekint mint röhejes hülyékre. A szegénységrabszolgaságban tartott, alacsony intelligenciájú, gyűlölettel kellőképpen átitatott tömegekre alapozza a kormány a hatalmát. Ne essünk tévedésbe annakidején Horn Gyulának is ők adták a kétharmadot, de mivel nem sikerült Kádárt feltámasztani aki belerakta a fazekukba a tyúkot és hagyta őket lopni a fabrikból, csalódtak és most fidesznyikké és jobbikossá váltak. Azt a bizonyos "civil szférát" a jóllakott intelligens polgárok tudnák eltartani, de ezek sajnos legközelebb Norvégiában laknak.

quijano 2014.06.21. 13:06:39

@manager2008: tény, hogy marketingröl van szó, de éppen ez a baj már a vallásokkal is (a politikáról nem is beszélve). a régi keresztények meggyözödésböl lettek azok, nem azért mert kötelezö volt a hittanoktatás. éppen ezért az ngo-knak alulról kell szervezödniük. persze, hogy kell hozzá pénz, de ha azt csak úgy kapja egy szervezet valahonnan (az államtól, külföldröl), akkor elöbb-utóbb lenyúlja valaki. láttam én olyan egyesületet (igaz nem magyarországon), amelyek a falunapon vega kajás pultot állítottak föl, hogy egy kis pénzhez jussanak: a falubeliek hozták a saját kertjükböl az alapanyagot, a tagok sütöttek ingyen a saját konyháikban, az önkormányzat ellenörizte és engedélyezte (szintén ingyen), a bevétel meg ment a közös projektekre. vagy a nagyvárosi példa: a panelház alagsorában müködik a bevándorló egyesület, a lakóközösség engedélyével, ingyen. begyüjtik az utcáról, magánemberektöl a használt bútorokat, megjavítják és megtisztítják öket öneröböl a szabadidejükben, majd jelképes összegekért odaadják a rászorulóknak, vagy újabb bevándorlóknak. egy év múlva hazaküldték a szerény bevételt Algériába és játszóteret építettek belöle. így is lehet.
TGM: tudom, hogy ez csak kötözködés, de sztem a feminista ellentéte a machista, azaz lehet feminizmussal harcolni a férfiuralom ellen, hogy a helyzet kiegyensúlyozódjék, de ez nem az áhított férfi/nö balansz felé, nem az egyenlöség élmény felé visz, hanem túllö azon. tudjuk milyen nehéz megállítani az "izmus"-ok kerekét, ha már egyszer elindultak. szóval, ne essünk át a ló másik oldalára

Dolgozónép 2014.06.21. 15:08:36

A magyar társadalom legnagyobb problémája, hogy kiveszett belőle a szolidaritás, aminek utolsó morzsáit őrzik ezek a civil szerveződések. Orbán nagyon jól tudja, hogy az emberek egymással való szolidaritása veszélyes rá nézve, mert a lázadás lehetőségét hordozza magában. Ezért igyekszik megsemmisíteni. A jelenlegi helyzet nem sok optimizmusra ad okot, de mégsem hiszem, hogy sikerülni fog neki.

feketeesfeher 2014.06.21. 16:14:06

@Német Tibor:

Azért szorulnak rá külföldi forrásokra, mert a magyar társadalom egyrészt szegény mint a templom egere, másrészt közvetve vagy direkt de szarrá van adóztatva, harmadrészt meg államilag van megfenyegetve az a szűk réteg, amelyik akár áldozni is hajlandó lenne.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2014.06.22. 11:11:41

Kedves TGM!

Köszönöm azt a hajlíthatatlanságod, hogy tartod a tükröt. Sajnos egyre kevesebb tükör van - jószerével már csak külföldi tükrök.

Nélkülük, nélkületek nagyon nehéz lenne tisztán látni a pályán.

Üdv: Zig Zag

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2014.06.22. 16:47:46

@maxval, a gondolkodó birca: "Ha egy országban valamire igény van, akkor az létrejön, ez nem pénz kérdése."

aha, tuti

pl
i, - diktatúrákban nincs igény a szabdságra &/v demokráciára ???
ii, - szegény államokban nincs igény a jólétre ?? nincs igény a jól működő TB rendszerre (pl ingyenes oktatás, eu ellátás, (ld pl. az angolok szar fogait -> jaja tudom, nekik sincs igényük jobb fogakra, azé rosszak, mer lesz4rjákl), "nyugodt" öregkor..)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.06.22. 16:59:51

Magyarországon a szélsőjobb már évekkel korábban elfoglalta a civil szférát, egykor apolitikus falunapokon, táncházakban ott vannak mindenhol a trianonsérültek. Ez most valóban "az utolsó roham", mivel a hatalom tudja, hogy ez a szektor baromi fontos egy társadalom véleményformálásában, közhangulatában. Polyakova írja a gyenge civil társadalomról: "A szélsőjobboldal éppen emiatt a diákszervezeteket, sportklubokat, környezetvédő csoportokat, filmklubokat, olykor pedig a vallási- és a szociális szervezeteket szállja meg”. Ezért fontos, hogy politikai oldaltól függetlenül, minden polgár elutasítsa a totalitáriusságra törekvő, korporatív magyar fasiszta állam diktatórikus törekvéseit.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.06.23. 10:12:17

A Részvételi Demokrácia Hálózat blogján igyekeztem sajtófigyeléssel dokumentálni ennek a civilgyilkos kornak a történelmét. Kb. 1000 cikk van fenn.

Visszafelé haladva.

10. A múlt héten a kormány beinkasszózta az utolsó független civil szervezetek bankszámláját, ezzel halálra ítélte ezeket a maroknyi stábbal vagy kizárólag önkéntesekkel dolgozó karitatív szervezeteket.

9. A Norvég Alap elleni nyílt politikai konfliktusban azt a látszatot kelti a civilgyilkos zsákmányszerző pártcsürhe, hogy ő a függetlenség őre, és a független civilek a politikai közbeszéd korrupt fekete bárányai. Az ellenkezőjéről próbáltam beszélni. 1000 kommentben említettem meg, hogy nem-e problematikus a pártcsürhe forrás elosztási gyakorlata a fejlesztési pénzeknél. Eleddig 0 újságíró érdeklődött a jelenség iránt.

8. Az NCA az orbán kormány alatt átcsatronázta a független állampolgári önszerveződések szervezet fenntartó forrásait olyan szervezetekhez, akik seggnyaló tüntetéseket szerveznek "béke" transzparnesekkel. A mandátum tiszteletét hirből sem ismerő kurzus utólagos erődemonstrációkkal azt a látszatot kelti, hogy az erőből egyeztetés nélkül elfogadott keretalkotó módosítási havaslatoknak van kivívott elfogadottsága! Ez az IPod törevények kora.

7. Jogilag 2010-óta készítik elő ezt a tranzakciót. Többször elvarázsolták a kezelő szervet, az inkasszó elleni fellebezést nem lehetséges benyújtani, mert már az utód jogutódja is megszünt. Mivel 2 civil bázisról alakult párt átlépte a parlamenti 5%-os belépési küszöböt, így a zöld civilek kicsinálását megtervezték. A faisztoid szervezetek pénzei és sajtója töretlenül növekszik, ahogy a társadalmi bázis.

6. Rekodmennyiségű törvényt fogadtak el az elmúlt kormányciklusban. Mindegyiket érdemi társadalmi egyeztetés nélkül.

5. Az Országos Érdek Egyeztető Tanács és a szakszervezetek szerepét lenullázták. Sem országosan sem helyileg nem folyik béralku.

4. 1998-tól elfoglaltak média és forráselosztó pozíciókat, már régen kisebbségbe szorult a szabad sajtó. 1998-ban, amikor szerveztem egy országos társadalmi vitát a "Fiatalok első lakáshoz jutásáról", annak még 100 sajtómegjelenése volt. Amikor 2006-ban a "Munkahelyteremtés" témában szerveztem ugyan akkora kampányt, annak 0 a sajtója. Ugyan annyi MTI hírt adtam le a két kampányról. Mi történet a magyar sajtóval közben?

3. Az EU csatlakozás előkészületeként a két maffiapárt azt a forrás elposztási gyakorlatot használta MINDEN FORRÁSELOSZTÁSI HELYZETBEN, hogy a szakértői pontozást kidobják a kukába és a két párt listája alapján osztanak forrásokat. Évi 1000 milliárd fejlesztési forrást térítenek el 16 éven keresztül ezzel a módszerrel az eredeti céloktól! Beledöglik a magyar modernizáció ebbe a pénzosztási gyakorlatba. Nincsen olyan párokrácia által kontrollált forrás elosztási gyakorlat, amelyben ne erőszakolnák meg a szakmai nézőpontot és azt, hogy az érintettek társadalmi önszerveződéseinek mekkora a rálátása, beleszólása, kontrollja az adott terület irányváltásainál! Voltam olyan munkaügyi konferencián, ahol civilek neki szegezték Csizmár Gábornak azt a kérdést, hogy miként nyertek EQUAL pályázatot olyan szervezetek, amelyek nem adtak be semmit a pályázati határidőre.

2. Az NCA elődjénél, az Országgyűlés Társadalmi Szervezetek Támogatását Koordináló Bizottságnál az első FIDESZ kormány hatalomra kerülésekor megkötötték a Halász-Zuschlág paktumot, amely lényege, hogy eztán minden forrás elosztási helyzetben félredobják a szakértői pontozást. Ezzel kezdetét vette az "érintettek társadalmi önszerveződései" azaz a független civilek elleni háború!

1. A magyar pártok közül a FIDESZ olyan szervezeti kultúrát alakított ki, ahol semmilyen ügyben nincsen közvélekedés, semmilyen kérdésnek nincsen megmérve a kivívott elfogadottsága. A karizmatikus őrjöngés ebből a szervezeti kultúrából terült szét az országra. A szervezetben felszámolt demokratikus kontroll után az országban is felszámoltak minden demokratikus közbeszéd szereplőt. Mára nincsenek már újságíróink, nincsenek szakszervezeteink, nincs érdemi civil aktivitás. Ha a blogok betámadását célzó médiatörvény ügyben meghátrálásra készteti valaki a civilgyikos zsákmányszező pártcsürhét, akkor az külföldi és nem magyar! Nevezetesen az EU könyvelt el ilyen érdek képviseleti sikereket a mi demokráciánkban. Mi már nem vagyunk önvédelemre képes szereplők!

Mi a FIDESZ: Ez a liberális civil szervezet, amely elgondolkodott rajta, hogy talán mozgalommá vagy akár párttá akarna-e esetleg alakulni, majd kilépett a MISZOT-ból, majd elgondolkodott rajta, hogy holland mintára ifjúsági libeális párttá alakuljon, majd ideológiamentes párttá majd keresztény párttá vált /nem tudom hogy a hazai keresztények ehhez mit szólnának ma/, ezek csak abban érnek el "integrációs sikereket", hogy a bekussolók táborát maguk köré tudják gyüjteni.

Amikor a legutóbbi választásokon 70%-ban a két fasisztoid pártra szavazott a magyarok többsége, akkor vélhetően ez a kor elérte teljesítőképességének csúcspontját.

-Vadember- 2014.06.23. 11:35:53

@manager2008:
Azért szerintem nem kéne egy lapon említeni egy szerencsétlen eset miatt egy jelentős eredményeket elérő nemzetközi szervezetet olyan magyarországi alapítványokkal, amelyek eleve abból a célból jöttek létre, vagy alakultak át, hogy talicskázzák a pénzt kifelé. Az eset ráadásul Hollandiában történt, ahol a 40 különféle devizában beérkező adományok árfolyamváltozásaiból keletkező veszteséget igyekeztek csökkenteni, és valaki rossz döntést hozott.

-Vadember- 2014.06.23. 11:39:07

@-Vadember-:

Első mondatom első fele helyesen:

Azért szerintem nem kéne egy lapon említeni egy szerencsétlen eset miatt egy nemzetközi szervezetet ( amely jelentős eredményeket ér el egyébként a saját területén ) olyan magyarországi alapítványokkal, amelyek eleve abból a célból jöttek létre, vagy alakultak át, hogy talicskázzák a pénzt kifelé....

NessieGraf (törölt) 2014.06.23. 14:46:02

Elolvasva a cikket, csak egyet tudok érteni vele. Elolvasva a kommenteket:

A FIDESZ soha nem volt liberális szervezet. Jelenleg egy totálisan diktatórikus államot próbál kialakítani, melyhez igen sok parlamenti párt asszisztál lelkesen.

Az oktatást átalakítva, a kapcsolódó országos pszichológiai kísérlettel kombinálva rendkívül durva helyzet várható - ha sikerül nekik.

A harmadik világháború már folyik. Még vannak helyek, ahol az otthonainkból vívjuk. Míg azok még megmaradnak, hiszen ma bárki otthonát elvehetik akkor is, ha nem tartozik senkinek, mert a Parlament még OrV elvtárs előző négy évében megszavazta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.06.25. 14:10:56

"amely képes volt mindennemű tiltakozás megkockáztatása nélkül bevezetni a szociális segélyezés helyett a büntető jellegű kényszermunkát "
Ezen az egy kitételen kívül teljesen jó a cikk.
Pontosan tudjuk, miért lett szükség a közmunkára, magával a közmunkával baj sincs, csak az aklamazásával (normál munkaerő helyett közmunkást alkalmazni).

zila5 2014.07.01. 22:55:55

@maxval, a gondolkodó birca:
Létrejön, persze.
Mint pl egy atomkatasztrófa, egy cunami vagy egy Pancho Aréna.
A norvégoknak szóltál már, hogy feleslegesen költekeznek?

ingyenebed 2014.08.06. 10:45:54

@maxval, a gondolkodó birca:

akkor gondolom azzal is egyetértesz, hogy az egyházakat tartsák el a híveik.
ha van rá igényük, majd fizetik.

és ellenzed, hogy a történelmi egyházak több 10 md-os állami támogatsát kapnak évente, mindenféle válság ellenére.

___________________ (törölt) 2014.09.10. 13:51:21

Szerintem ez a cikk - és az újabb HVG-s, ahonnan idejöttem - jól példázza, hogy mi a baj a baloldali gondolkodásmóddal. Az a baj, hogy azt a fogalmat, "jó", valahogy úgy definiálják, hogy a "vágyak kielégítése", azaz a jó egyenlő lesz a kellemessel, azzal, ami jó érzést okoz ("if it feels good, it is good").

Ezért kénytelenek a jobboldalt folyamatosan démonizálni és cselekedeit gonosznak beállítani: mert ebből a logikából tényleg képtelenség a jobboldaliságot máshogy értelmezni, mint vagy nagyon önző vágy, mások érdekeit nem néző vágy (kb. rablás) avagy tudatosan a szenvedés okozására irányuló vágy, szadista elnyomás.

Pedig a jobboldalt csak az értheti meg, aki ezen a vágycentrikus gondolkodásmódon túl tud lépni. Aki meg tudja érteni, hogy az ember azért személy, és nem állat, azért transzcendáló, túllépő lény, mert túl tud lépni saját vágyai és az érzékelt empirikus valóság határain. Ehhez még valami természetfelettire sincs szükség: az érzékszervekhez képest pusztán a logika, a ráció, az ész is transzcendáló. Tehát lehet valami érzetre kellemes, és vágyat kielégítő, és empirikusan jónak érződő, ugyanakkor ésszerűen megítélve rossz.

Ezért szeret pékdául a jobboldal már kb. az ógörögök óta sporttal nevelni: az elég jól megtanítja ezt a transzcendáló látásmódot: igen kevés köze van egymáshoz annak, hogy egy edzés jó-e és hogy kellemes-e, jól érződik-e. Azt tudni kell, ésszerű alapon, nem érezni.

Ezért látjuk a gyermekek kérdését homlokegyenesen ellenkezőleg: pontosan a gyermekek vágy-vezéreltsége, empiricizmusa, erősen korlátozott transzcendáló képessége miatt igényelnek irányítást. (Kísérletileg igazolt, hogy már 4-5 évesen fel tudnak fogni elvi szinten bizonyos erkölcsi elveket, tehát a nevelés nem annyira tanít, mint inkább az önuralomra szoktat, hogy a gyakorlatban is be lehessen tartani őket.) Ahogy egyre jobban túl tud lépni az ember a vágyain, és tud inkább az ész és bölcsesség szerint cselekedni, önuralmat gyakorolni, úgy érdemel egyre több szabadságot. Arisztotelész ezért nem volt feminista: több vágyvezéreltséget, kevesebb racionális, transzcendáló önuralmat vélt a nőkben felfedezni. A jobboldali feminista az, aki szerint ez alapvetően nem igaz, mert láttuk, hogy anyáink is azt cselekedték, amit jónak gondoltak, nem amit jónak éreztek, képesek voltak áldozatokat hozni, satöbbi. Míg a baloldali feminista az, aki szerint ez ugyan nem igaz, de nem is fontos: és a szabadsághoz nem szükségszerű. Na, ez utóbbi a baj. Mert ez fontos. Ez teremti meg a szabadság jogalapját, de lehetőségét is: a saját vágyaitól rángatott ember nem szabad. (Hiszen pont a ti "hősötök" írta, hogy a szabadság felismert szükségszerűség, azt pedig az ember nem érzi, hanem ésszel felfogja!)

Gyanítom, hogy ez balos körökben megélt emancipatorikus élmény dolog pontosan a transzcendáló észről való tudatos lemondást jelenti: vágyakat magunk és mások megítélése (judgementalism), tehát az ész ítélőszéke nélkül kergetni. Azaz, kvázi lemondás az emberi személyiségről.

Hát, így nem lesz béke. Illete... mi tudnánk veletek békében élni, mert azt simán elfogadja minden jobboldali, hogy azért az életnek jelentős részében komoly szerepet kapnak a vágyat, ha van egy réteg, nevezzük baloldalnak, akiknél ez még nagyobb szerepet játszik, ez végül is kezelhető "bohémség", lehet vele kompromisszumokat kötni. De ti nem tudtok velünk békében élni, mert soha nem veszitek észre, hogy mikor igyekszünk valami olyasmit csinálni, ami nem vágy kielégítésére, hanem valamilyen máshogy megragadott jóra irányul - minden ilyen tettünk nektek úgy jön át, mintha csak egy önző vagy gonosz, szadista, de mindenképpen elnyomásra irányuló vágy vezérelné. Menjetek sportolni! :-)

Elismerem, ennek az eszmefuttatásnak kevés köze volt a konkrét hírnek, de hát TGM is eléggé eltávolodott tőle, azt hiszem, a konkrét hír inkább a jogosulatlan hitelintézeti tevékenység gyanújának sokkal konkrétabb és fixebb témája körül forog.

P.S. bónusz kérdés: hogy a túróba sikerült ennyire összehoznotok a materializmust az idealizmussal? Nyilván azért tekintitek a vágyak kielégítését a jóval egyenlőnek, mert az empirikus - tehát nem racionális-logikus - valóságban a nyers, szürke tények, érzékszervi benyomások savát-borsát az adja meg, hogy vágyainkkal egyező-e, azaz kellemes, vagy nem egyező, és akkor kellemetlen, fájdalmas, szenvedésként érződő. Eddig értem. Nehéz lenne empiricistának, materialistának lenni és ugyanakkor nem vágyvezéreltnek: a kellemesség vagy fájdalom a legmotiválóbb empirikus érzet. De ezt valahogy sikerült összekalapálnotok a Felvilágosodás liberalizmusának azon igencsak idealista gondolatával, hogy az embernek azért vannak elidegeníthetetlen jogai, mert lelke van. Az pedig igencsak kevéssé empirikus vagy materialista gondolat.

jogalany 2014.09.14. 12:24:01

Vajon kinek az érdekeit képviselik az ilyen közpénzből fizetett civilek? Nem az enyémet és nem is az átlag polgárét. De a mi pénzünkön? Azért kicsit túlzás az én pénzemen más érdekeit védeni, pl. külföldi érdekeket.
Védjék a saját pénzükön, de azt nem teszik, mert a sok százezres fizetésből egy fillért sem adnak be a saját civilségükre, van ilyen rádió, és van sok civilszervezet, az összes 66000 -ből kb 65800. Még a falukban müködő népi táncos egyesület tagjai sem a maguk pénzén varratják a nép nemzeti ruhájukat, hanem a kapott közpénzből, és a közpénzből külön buszoznak át más falvakba, ebéd stb szintén közpénz, a sajátjukból semmit.

üres jelölő 2014.09.19. 13:37:25

@Istuion: az empíriához neked tényleg nem sok közöd lehet, az itt összehordott konyhafilozofikus maflaságaid meg a mandineres cikkeid alapján szerintem idén még az utcára sem mentél ki.

@jogalany: a fasiszta állam ideális ágense a tömegember, aki az "átlag polgár" nevében beszél (fogalomkészletében előkelő helyen van még az ún. "többségi társadalom", amely ugye valójában nem létszámát tekintve "többség", hanem attól, hogy nagyobb felület jut neki a hatalom intézményeiben). Egyébként nem a te pénzedből, hanem a norvég államéból. Ne pattogj, ha nem tudod, miről van szó.

jogalany 2014.09.19. 21:51:04

@üres jelölő:
Ellentmondok, a Norvég állam pénzére hivatkozásodnak. Senki nem akarja megérteni a Norvégok ezt nem a maguk akaratából teszik, hanem az EU szerződés kötelezi Őket erre, cserébe mert kapnak eu- elönyöket. Mivel nem tagok nem fizetnek tagdíjat, hanem közvetlen kifizetésre kötelezik Őket. Tehát az államnak adnak 40 millió €-t és az EU támogatásokhoz hasonlóan a civilszféra támogatására is adnak 4 millió €-t. Az Eu-nál több milliárd van erre a célra és azokhoz pályázat útján lehet hozzájutni. A Norvégok ide utalják a pénzt, és itt pályáztatják meg magyar civilek a kiosztandó pénzt. De mint jó magyar és más országokban szokás, ezeket haverok kapják és nagy részét sztem le is nyúlják.
Tehát ez nem adomány pénz, hanem jár ! Akkor is jár, ha nem ezek pályáztatnak, hanem az állam által kijelölt szerv pályáztat és akkor is jár, mert cserébe kapnak vám mentességet is pl., ha nem lopják el politikai célokra. És ezen alapon, mível ez mindenképpen jár és nem a most osztogató lopkodóknak hanem az országnak, ez az enyém, a Tied is, vagyis közpénz.

üres jelölő 2014.09.20. 10:07:39

@jogalany: szerződések értelmében juttatnak pénzt, és a szerződések értelmében juttathatnak az Ökotársnak is. A bizonyíték nélküli rágalmazásokat ("nagy részét sztem le is nyúlják" stb.) pedig kéretik mellőzni.

jogalany 2014.09.26. 23:33:37

Vagyis elismered a közpénz cimet a norvégok pénzére.
Az pedig, hogy lopnak-e a civilek, nincs jobb példa a Gyermekrák alapítványnál. Mind ilyen, tisztelet a kivételnek, de azok csak azért kivételek, mert egyáltalán nem kapnak semilyen pénzt, a sajátjukból fizetnek. Őket tisztelem.
süti beállítások módosítása